شاهین پرس

واگذاری امور به مردم، اشتغال آفرینی و رونق اقتصادی به همراه دارد

کدخبر: 77317
۴ آذر ۱۳۹۶ در ساعت ۸:۲۵ قبل از ظهر

به گزارش شاهین پرس، دومین جشنواره زعفران و گردشگری روستای ازان با هدف معرفی محصول زعفران ازان، معرفی ظرفیت‌های موجود، توسعه صنعت گردشگری و بوم‌گردی منطقه و بیان مشکلات کشاورزان منطقه روز جمعه در روستای ازان بخش میمه برگزار شد.

واگذاری امور به مردم، اشتغال آفرینی و رونق اقتصادی به همراه دارد

نماینده شاهین شهر و میمه در این مراسم، برگزاری جشنواره زعفران در این منطقه را مقدمه‌ای برای تولید ثروت و ایجاد اشتغال دائم در این روستا دانست و گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی بیانگر این است که هر جا امور را به مردم واگذار کردیم، رونق اقتصادی و اشتغال در پی داشته است.

حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به دو جشنواره انگور روستای حسن رباط و زعفران روتای ازان، و با تاکید بر نقش موثر تولید محصول مرغوب در اشتغال پایدار منطقه، خاطرنشان کرد: تولید و عرضه محصولات مرغوب، یک برند موفق برای تولید ثروت محسوب می شود، که با حمایت و همدلی مسئولان در برندسازی محصولات بومی منطقه، علاوه بر اشتغال پایدار و تولید ثروت، رونق اقتصادی را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به سالروز تاسیس بسیج در پنجم آذر سال 58 به فرمان امام راحل(ره) ابراز کرد: حضور در عرصه دفاع از کشور در جنگ تحمیلی، از جمله برکات و دستاوردهای تشکیل بسیج به شمار می رود.

نماینده شاهین شهر و میمه با بیان اینکه تفکر بسیجی از مرزهای کشور عبور کرده و شاهد تشکیل بسیج جهان اسلام در کشورهای غرب آسیا هستیم، خاطرنشان کرد: امروز با بسیج نیروها در لبنان، عراق، سوریه و یمن، جبهه مقاومت در برابر فتنه داعش پیروز شد و علاوه بر امنیت کشور ایران، امنیت کل منطقه غرب آسیا را نیز حفظ کرد.

مجوز احداث 20 اقامتگاه‌ بومگردی روستای ازان صادر خواهد شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به کشت زعفران مرغوب در این روستا گفت: بنا به نظر کارشناسی که بر روی زعفران این منطقه که انجام شده است، زعفران این منطقه دارای مرغوبیت و کیفیت بالاتری نسبت به دیگر مناطق کشور است.

فریدون الهیاری با اشاره به سابقه بیش از هزارساله کشت زعفران در استان اصفهان خاطرنشان کرد: زعفران از جمله محصولات مشهور استان اصفهان است که جایگاه تاریخی کهنی دارد اما متاسفانه سال ها دچار فراموشی در این استان شده بود.

وی با اشاره به پویایی برگزاری جشنواره‌های بومگردی در شهرستان میمه ابراز می‌کند: طی سه سال گذشته این ششمین جشنواره ای است که در حوزه گردشگری وبوم‌گردی برگزار میشود و این امر بیانگر پویایی، نشاط و مهمان‌نوازی مردمان این منطقه است که از برخی شهرستانهای استان پیشی گرفته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بااعلام آمادگی برای حمایت از توسعه زیر ساخت های گردشگری در مناطق روستایی به ویژه روستاهای بخش میمه افزود: استان اصفهان رتبه اول اقامت گاه های بوم گردی در سطح کشور را دارد که به منظور توسعه گردشگری مجوز راه اندازی 20 اقامتگاه بوم گردی در روستای ازان در دست بررسی و اقدام است.

دومین جشنواره زعفران روستای ازان روز جمعه با حضور نماینده مردم شهرستان شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان، مدیرکل میراث فرهنگی استان و جمعی از اهالی روستاهای استان اصفهان و دیگر استان های همجوار برگزار شد که نمایشگاهی از محصولات کشاورزی، صنایع دستی و غذاهای محلی نیز در حاشیه این جشنواره برپا شده بود.

روستاها دارای ظرفیت‌های بالایی اشتغال زایی هستند

 فرماندار شاهین شهر و میمه نیز در ادامه این مراسم، اشتغال را نیاز اصلی شهرستان شاهین شهر و میمه عنوان کرد و گفت: دولت تسهیلات اشتغالزایی برای روستائیان در نظر گرفته است که در آینده‌ای نزدیک منابع مورد نظر در اختیار استانها قرار می‌گیرد.

علیرضا بصیری با اشاره به اینکه مسئولان باید با پیگیری‌های خود اعتبارات تعریف شده را برای اهالی روستاهای خود جذب کنند، افزود: روستاها ظرفیت‌های بالایی برای اشتغال زایی دارند و این در حالی است که طی سالهای گذشته نسبت به این ظرفیت‌ها توجهی نشده بود که امروز باید این ظرفیت‌ها شناسایی و مورد استفاده قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه روستای ازان از ظرفیت های گردشگری و زیارتی خوبی برخوردار است، اظهار کرد: امروز اهالی روستای ازان با همتی که دارند موفق شدند در بخش کشاورزی محصول زعفران را با کیفیتی بالا در کشور معرفی کنند

انتهای پیام/