۱۵:۲۰ - جمعه ۰۳ آذر ۱۳۹۶

در خطبه های نماز جمعه شاهین شهر و گزبرخوار مطرح شد:

پیروزی جبهه مقاومت، تحقق آرمان امام (ره) در تشکیل بسیج جهان اسلام است‏/ امروز هر کسی با بسیج همکاری نکند، ضرر می کند

بیان اهداف،خدمات و دستاوردهای بسیج، شکست فتنه استکبار با سرنگونی گروهک تروریستی داعش در منطقه و تاکید بر تلاش مضاعف در رسیدگی به اسیب دیدگان زلزله غرب کشور، مهم ترین موضوعات مطرح شده در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهین شهر و گزبرخوار بود.

به گزارش شاهین پرس، حجت الاسلام مرتضی ملکیان، در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهین شهر، بسیج را شجره طیبه دانست و گفت: ‏هر چه از طول عمر تشکیل بسیج می گذرد انسان ایمان بیشتری به الهام الهی امام خمینی(ره) برای تشکیل بسیج پیدا می کند و مطمئن باشید اگر حضور بسیج مستضعفین در هشت سال جنگ تحمیلی نبود، امروز سرنوشت کشور چیز دیگری بود و ما امروز هم از تهدیدات دشمنان در امان نبودیم.

امام جمعه شاهین شهر، افزود: ‏بسیج کشور را در برابر هجوم کفار و دشمنان بیمه کرده است و این بر اساس آیات الهی قرآن کریم است که هر آنچه از اسباب و لوازم جنگ و نیروها که دارید را برای انداختن ترس در دل دشمنان مهیا کنید، بسیج همچنان بعد از جنگ تحمیلی نقش بزرگی را در سازندگی کشور ایفا کرده و می کند.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمنان انقلاب بعد از جنگ تحمیلی، ادامه داد: ‏اینکه بعد از 38 سال جوانانی که امام(ره) را زیارت نکرده اند این چنین باشکوه در صحنه های مهم انقلاب حضور دارند از معجزات انقلاب اسلامی است و دشمن را در رسیدن به هدف خود از جنگ نرم ناکام گذاشته است.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر، تصریح کرد: ‏ما اقشار مختلف بسیج را در جمهوری اسلامی داریم که بسیج دانش آموزی و طلبه و دانشجو از مهمترین این اقشار هستند، شهید دانش آموز «زینب کمایی» که در سال 61 در شاهین شهر از سوی منافقین به شهادت رسید یک بسیجی نمونه و شهیده ممتاز در ایران است که روز سه شنبه آینده در خیمه شهدا برای این شهیده بزرگوار یادواره و بزرگداشت خواهیم داشت.

حجت الاسلام ملکیان با اشاره به آرزوی امام خمینی(ره) برای تشکیل بسیج در همه کشورهای اسلامی و جهان اسلام، گفت: ‏امروز این آرزوی امام خمینی(ره) در برخی کشورهای مهم اسلامی به تحقق پیوسته و مسلمانان توانستند با بسیج مردمی بر تکفیری ها و داعش غلبه کنند.

وی با انتقاد از مدیریت ضعیف ستاد بحران در حادثه زلزله استان کرمانشاه گفت: زلزله غرب کشو آزمونی برای ملت و مسئولان کشور بود که ملت ایران با سیل کمک های مردمی خود از این آزمون سربلند بیرون آمدند اما ستاد مدیریت بحران از آمادگی لازم برخودار نبود.

امام جمعه شاهین شهر اضافه کرد: اهمیت موضوع بقدری زیاد بود که رهبر معظم انقلاب خود از نزدیک منطقه را بازدید کردند و با دیدار چهره به چهره با آسیب دیدگان مرهمی بر دل مجرح مردم زلزله زده شدند و به مسئولان تاکید کردند که از این مقدار رسیدگی رضایت ندارند و باید بیشتر تلاش کنند.

هر کسی که با بسیج همکاری نکند خودش ضرر کرده است

حجت الاسلام سید حمیدرضا هاشمی،در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر گزبرخوار، با گرامیداشت هفته بسیج مستضعفین و اشاره به پیام امام خمینی(ره) برای تشکیل شجره طیبه بسیج و عرض تبریک به همه آزادگان جهان به مناسبت پیروزی جبهه مقاومت بر داعش، گفت: البته رهبر معم انقلاب فرمودند که هیچ وقت ما نباید از کید دشمنان غافل شویم و باید همواره هوشیار باشیم.

امام جمعه شهر گزبرخوار، افزود: از سردار سلیمانی عزیز برای تلاش ها و تدابیر سازنده ای که داشتند نهایت تشکر و قدردانی را داریم و می دانیم که رزمندگان اسلام از چندین کشور در این مبارزات نقش مهم و عمده ای را ایفا کردند و مردم ایران و عراق و سوریه و همه مردم منطقه قدردان جانفشانی های همه رزمندگان خواهند بود.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در جمع بسیجیان، ادامه داد: برای شناخت بسیج باید به بیانات امام خمینی(ه) و رهبر معظم انقلاب در این خصوص مراجعه کنیم، امام(ره) بسیج را به درخت تنومند و شجره طیبه ای تشبیه کردند که میوه های آن انسان را به خدا می رساند و حدیث عشق می سراید.

خطیب نماز جمعه شهر گزبرخوار تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند این بسیج است که ابرقدرت ها را به زانو درآورده است و سبب پیروزی اسلام در برابر نقشه های دشمن شده است و امروز جوانانی در صحنه حاضر هستند که امام(ره) و دوران پیروزی انقلاب را درک نکرده اند و این از معجزات انقلاب است.

حجت الاسلام هاشمی گفت: برای بیمه شدن کشور در برابر هجمه های دشمن همه مردم کشور باید به فنون نظامی و دفاعی آشنا باشند تا چشم طمع دشمنان کور شود، رهبر انقلاب فرمودند از جمله خطراتی که امام(ره) احساس کرد این بود که مبادا مسئولان کشور از بسیجیان فاصله بگیرند.

وی با اشاره به جمله امام خمینی(ره) مبنی بر مجازات اخروی مسئولانی که با بسیج همکاری نکنند، افزود: امروز هر کسی در هر شغل و حرفه ای که باشد اگر با بسیج کج باشد و همراهی نکند خودش ضرر خواهد کرد و بسیج ضرری نخواهد کرد، بنابراین خانواده ها خودشان و فرزندانشان عضو بسیج شوند و از ظرفیت های بزرگ بسیج برای خدمت به اسلام و انقلاب و خانواده استفاده کنند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.