۱۷:۵۳ - شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۶

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شاهین شهر و میمه:

سنت حسنه وقف برترین مظهر احسان و نیکوکاری است/ 217 رقبه شهرستان در سامانه جامع موقوفات ثبت شده است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شاهین شهر و میمه، وقف را برترین مظهر احسان و نیکوکاری دانست و گفت: وقف می تواند تأثیر بسزایی در حل مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه داشته باشد.

به گزارش شاهین پرس، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین شهر و میمه، با اشاره به روز شمار هفته وقف گفت: همه ساله بر اساس یک سنت، هفته آخر ماه صفر هفته وقف نامیده می شود که از سال گذشته به دهه وقف تغییر کرده، امسال از 25 آبان ماه لغایت پنجم آذر به نام دهه بزرگداشت وقف نامگذاری شده است.

علیرضا رئیسی، سنت حسنه وقف را برترین مظهر احسان و نیکوکاری در یاری به همنوعان و مصالح جامعه دانست و اظهار کرد: وقف در ساماندهی زندگی فردی و اجتماعی نقش فراوانی دارد و اگر مردم طبق مقررات اوقاف و احکام اسلامی در جامعه عمل کنند، وقف می تواند تأثیر بسزایی در حل مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه داشته باشد.

وی به آمار موقوفات و رقبات شهرستان، اشاره کرد و افزود: تعداد اماکن مذهبی شهرستان شاهین شهر و میمه که شامل 51 موقوفه، 217 رقبه، 9 بقعه، 95 مسجد و 19 حسینیه است، در سامانه جامع موقوفات شهرستان به ثبت رسیده است.

رئیسی ادامه داد: اداره اوقاف و امور خیریه شاهین شهر و میمه در خصوص ثبت بقعه متبرکه امامزاده زین العابدین(ع)، مسجد امام حسین(ع) واقع در روستای مورچه خورت و سند مالکیت مسجد زهرا(ع) واقع در خیابان اقبال لاهوری شاهین شهر نیز اقدام کرده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شاهین شهر و میمه، ساخت و تجهیز خانه عالم و مرکز فرهنگی قرآنی امامزاده قاسم(ع) مورچه خورت با مساحتی بالغ بر یکصد متر مربع، بتن ریزی دور گنبد امامزاده لوشاب با متراژ 40 متر مربع، سنگ کاری دور دیوارها و ستون های آن با متراژی بالغ بر 100 متر مربع، پی کنی جهت احداث دویست متر ایوان حرم امامزاده سیده صالحه خاتون(س) از جمله فعالیتهای عمرانی اداره اوقاف شهرستان مطرح کرد که از محل نذورات و مشارکت های مردمی انجام شده است.

وی از برگزاری طرح سوگواری بصیرت عاشورایی همزمان با ایام سوگواری سرور آزادگان جهان امام حسین(ع) در محل بقاع متبرکه شهرستانخبر داد و افزود: طرح نشاط معنوی نیز در ایام تابستان برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان در دو بقعه امامزاده سیده صالحه خاتون(س) و امامزاده شاه نعمت الله(ع) گز برگزار شده است.

رئیسی با اشاره به فعالیت های فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، افزود: اجرای برنامه های مناسبتی از قبیل ترویج ارزش های اسلامی، اجرای طرح آرامش بهاری در قالب برگزاری مراسم لحظه تحویل سال نو، طرح ملی حفظ و مسابقات قرآن کریم، برپایی خیمه های معرفت و تشکیل انجمن یاوران وقف که در سال جاری دو انجمن با موضوعات یاوران وقف روحانیون و انجمن یاوران وقف قرآن کریم تشکیل شده است از جمله فعالیت های فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شاهین شهر و میمه به شمار می رود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.