۲۳:۱۰ - یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس؛

کاهش هزینه های جاری ‏و حذف دلار از معاملات اولویت های اقتصادی کشور هستند/ هنوز هم حقوق نجومی پرداخت می شود

نماینده مردم شاهین شهر و میمه، حذف دلار از معاملات اقتصادی با دیگر کشورها و کاهش هزینه های جاری کشور در برابر بودجه عمرانی را از اولویت های اقتصادی دانست و گفت: امروز سر و سامان دادن به اقتصاد بهترین مبارزه با استکبار جهانی است.

به گزارش شاهین پرس، حسینعلی حاجی دلیگانی، امشب در مراسم گرامیداشت روز مبارزه با استکبار جهانی که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه مالک اشتر و با حضور جمعی از دانشجویان این دانشگاه برگزار شده بود گفت: تحریم های جدید کنگره آمریکا با هدف ایجاد دوقطبی در داخل کشور صورت می گیرد و آن ها می خواهند تا از این طریق با جمهوری اسلامی ایران مبارزه کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: این دو قطبی با دوقطبی های دیگری که گاهی مطرح می شود مقداری ‏متفاوت است، دشمن به دنبال فاصله انداختن میان ملت و به زعم خود اقلیتی است که سپاه پاسداران مسئول اقدامات آنان در منطقه است و رهبر معظم انقلاب هم فرماندهی عالی آن ها را بر عهده دارند.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای ‏اسلامی با بیان اینکه دشمن می خواهد به مردم ما القا کند که اگر می خواهید تحریم ها برداشته شود باید یک اقلیت را کنار بزنند، خاطرنشان کرد: این استراتژی بلند مدت آمریکا بر علیه کشور ما بوده و شکست سیاست های آمریکا در منطقه و ناکامی اهدافش در سوریه و عراق و یمن و لبنان و قدرت گرفتن محور مقاومت، عصبانیت آمریکا از جمهوری اسلامی را چندین برابر کرده است.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: البته اتحاد مسئولان کشور پس از اظهارات اخیر ترامپ و موضع گیری علیه مواضع آمریکا بسیار بجا و لازم بود، اما این قبیل اقدامت کافی نیست و باید در عمل فکری اساسی برای حل مشکلات اقتصادی کشور صورت گیرد و اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار با اشاره به آمار بالای بیکاری در کشور، ‏اظهار کرد: امروز حل مشکلات معیشتی مردم باید در اولویت قرار گیرد و بهترین مبارزه با استکبار جهانی سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی کشور است.

حاجی پیمان های دوجانبه میان ایران با سایر کشورها برای حذف دلار از معاملات را یکی از موارد مهم مغفول در مباحث اساسی اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: چینی ها توانستند با 40 کشور جهان قرارداد حذف دلار را ببندند، اگر ما پنج برجام دیگر هم امضا کنیم آمریکایی ها هرگز حاضر نمی شوند تا تحریم دلار را حذف کنند و تنها راه حل این مشکل امضای قراردادهای دوجانبه با کشورها است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ابراز کرد: امروز کشور ما در آزادی اقتصادی، حمایت از سرمایه گذاری و زمان مورد نیاز برای دریافت مجوز کسب و کار، یکی بدترین رتبه ها را در میان کشورهای منطقه و جهان دارد.

وی با بیان اینکه بودجه عمرانی کشور از 60 هزار میلیارد در گذشته به 30 هزار میلیارد تومان رسیده، تصریح کرد: امروز 90 درصد بودجه کل کشور صرف هزینه های جاری می شود و میزان بسیار اندکی از بودجه به کارهای عمرانی اختصاص می یابد که یک انحراف اقتصادی است و همین موضوع عامل مهمی در ایجاد رکود و مضرات فراوان برای مردم است.

حاجی با اشاره به بی عدالتی و وجود تبعیض در پرداخت ها و بقای حقوق های نجومی بعد از بحث ها و جنجال های بسیار، ابراز کرد: امروز عملاً حقوق های نجومی پرداخت می شود و گاهی یک پزشک ماهانه 500 میلیون تومان و بیشتر حقوق دریافت می کند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.