۱۶:۲۲ - پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان:

کوتاه‌آمدن، آمریکا را گستاخ می‌کند/برای رسیدن به آرمان‌ها باید دشمنی آمریکا را شناخت

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه برای رسیدن به آرمان‌ها باید دشمنی آمریکا را شناخت، تأکید کردند: آمریکایی‌ها به کسانی که برای کمک به‌سراغ آنها رفتند هم رحم نمی‌کنند.

به گزارش شاهین پرس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنجشنبه) در دیدار پرشور هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان، نسل جوان را پیشرو و پیشرانِ جامعه خواندند و تأکید کردند: این نسل خوش‌‌استعداد و خوش‌‌فهم، بی‌تردید ایران عزیز را با عبور از موانع و سختی‌ها به نقطه مطلوب خواهد رساند؛ البته تحقق این هدف درخشان، نیازمند «شناخت دشمن اصلی و خبیث ملت ایران یعنی آمریکا»، «علم‌آموزی و کار و تلاش» و «تقویت ارتباط با پروردگار» است.

در این دیدار که در آستانه یوم‌الله 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبارجهانی برگزار شد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تجلیل از شور جوانی و قدرت تحلیل نسل جوان افزودند: طبیعت جوان، تحرک و پیشروی است اما این خصوصیت در کشور ما به سنّ نوجوانی نیز رسیده است.

ایشان با اشاره به نمونه‌هایی از این واقعیت شورآفرین در مراحل قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفتند: در حوادث انقلاب، نوجوانان همپای جوانان وارد میدان مبارزه شدند و چنان در مقابل خباثت رژیم طاغوت ایستادند که روز 13 آبان 57 را به نام خود ثبت کردند.

رهبر انقلاب اسلامی حضور شجاعانه در صحنه‌های دفاع مقدس را به‌عنوان نمونه‌ای دیگر یادآور شدند و افزودند: نوجوانان در جنگ تحمیلی همچون مردان کارآمد و رشید جنگیدند و غوغا کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نسل نوجوان و جوان کنونی را برخوردار از همان امتیازات و ویژگی‌های جوانان نسل انقلاب و دفاع مقدس دانستند و گفتند: بر اساس اطلاعات دقیق، امروز جوانان و نوجوانان ما در بخش‌های مختلف حتی بهتر از جوانان نسل‌های قبل، مسائل را تحلیل، و عمل می‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای انحراف نسل‌های جوان با روش‌هایی همچون ترویج فحشا، مواد مخدر و بازی‌های گمراه‌کننده رایانه‌ای، افزودند: با وجود همه این دشمنی‌ها، نوجوانانِ دهه‌ی هشتادی که نه امام و انقلاب را دیده‌اند و نه دفاع مقدس را، امروز مفاهیم اساسی انقلاب را با همان روشن‌بینی و اقتدار جوانِ فهیم اول انقلاب، دنبال می‌کنند.

ایشان با تأکید بر اینکه دشمنی‌های زورگویان جهانی تاکنون هیچ تأثیری نداشته و آنها نتوانسته‌اند هیچ غلطی بکنند، گفتند: بچه‌های عزیز من، شما نسلی هستید که خواهید توانست با فائق شدن بر ترفندهای دشمن و عبور از موانع و سختی‌ها، این کشور را به نقطه اوج و به آرمان‌های اسلامی و آرزوهای بزرگ ملت برسانید، البته تحقق این هدف چند شرط دارد.

رهبر انقلاب اسلامی در تبیین ضرورت دشمن‌شناسی به‌عنوان شرط اصلی تداوم مسیر تحقق اهداف نظام و ملت خاطرنشان کردند: آمریکا به‌معنای واقعی کلمه، دشمن خبیث و اصلی است و این حقیقت نه از سر تعصب و نگاه بدبینانه بلکه ناشی از تجربه، فهم درست مسائل و دیدن واقعیات میدان است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر تروریست‌بودن ملت ایران، افزودند: این حرف ابلهانه نشان می‌دهد آمریکایی‌ها نه‌فقط با رهبری و دولت ایران دشمنند بلکه با اصل وجود ملتی که خستگی‌ناپذیر در مقابل آنها ایستاده، خصومت و کینه‌ورزی می‌کنند.

ایشان با یادآوری سخنان چند سال قبل یکی از مسئولان آمریکایی که گفته بود “باید ریشه ملت ایران را از بین ببریم”، افزودند: آنها قادر به درک این حقیقت نیستند که ملتی با چنین سابقه پربار تاریخی و فرهنگی را نمی‌توان ریشه‌کن کرد.

رهبر انقلاب اسلامی خصومت عمیق آمریکا با ملت ایران را موجب کوری چشمِ محاسباتی آمریکایی‌ها و تکرار اشتباهات آنها دانستند و افزودند: آمریکایی‌ها از روز اول پیروزی که انقلاب یک نهال باریک بود، دشمنی را شروع کردند و امروز هم که جمهوری اسلامی به درخت سرسبز و تناوری تبدیل شده، به همان توطئه‌های بی‌نتیجه ادامه می‌دهند چرا که خصومت و کینه‌ورزی، آنها را از دیدن و درک واقعیات و ارزیابی درست محروم کرده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از کسانی که معتقدند «در مقابل آمریکا، قدری کوتاه بیاییم تا دشمنی آن کم شود» افزودند: تجربیات تاریخی از جمله ماجرای دکتر مصدق نشان می‌دهد آمریکایی‌ها حتی به کسانی که به آنها امید می‌بندند، رحم نمی‌کنند.

ایشان در همین زمینه افزودند: مصدق برای مبارزه با انگلیسی‌ها سراغ مذاکره با آمریکا رفت و به آنها اعتماد کرد اما همین آمریکایی‌ها بودند که ضد او کودتا کردند.

رهبر انقلاب در جمع‌بندی این بخش از سخنانشان تأکید کردند: آمریکایی‌ها حتی به امثال دکتر مصدق هم راضی نمی‌شوند، آنها نوکر، توسری‌خور و سرسپرده می‌خواهند تا مثل دوران محمدرضا پهلوی بر کشور مهم و پرمنفعت ایران حکومت کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به دشمنی‌های مکرر دولت آمریکا افزودند: الآن هم برای خراب کردن نتیجه مذاکرات هسته‌ای یعنی برجام نهایت خباثت را به‌عمل می‌آورند.

رهبر انقلاب اسلامی با استناد به این واقعیات افزودند: کوتاه آمدن در مقابل آمریکایی‌ها، آنها را جَری و گستاخ می‌کند بنابراین تنها راه، مقابله و ایستادگی است.

ایشان با توصیه مؤکد به دانش‌آموزان و دانشجویان برای فراموش نکردن دشمن اصلی یعنی آمریکا افزودند: این، شرط اصلیِ تداوم مسیر خوش‌عاقبت آینده کشور است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درس خواندن و علم‌آموزی و کار و تلاش دانش‌آموزان و دانشجویان را شرط دیگر تحقق آینده روشن کشور برشمردند و افزودند: درس‌خواندن و علم‌آموزی باید به ارزشی والا تبدیل شود.

ایشان افزودند: ارتقای سطح علمی کشور، قدرت مواجهه با دشمنی‌ها و عبور از امواج سخت طوفانی را افزایش می‌دهد، موجب استحکام درونی بیشتر ایران می‌شود و تحقق آرزوهای بزرگ ملت را ممکن می‌سازد.

«تقویت ارتباط با خدا» توصیه مؤکد دیگری بود که رهبر انقلاب اسلامی خطاب به نوجوانان و جوانان بیان کردند و افزودند: دلهای نورانی و پاک شما، جلب لطف و فضل الهی را آسان‌تر می‌کند، قدر این نعمت را بدانید.

انتهای پیام/پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.