شاهین پرس

وصیت نامه شهیده کمایی دایره المعارفی اعتقادی و معرفتی است/ غلیان احساس و عاطفه آفت دوران نوجوانی است

کدخبر: 76999
۹ آبان ۱۳۹۶ در ساعت ۱۰:۳۳ قبل از ظهر

به گزارش شاهین پرس، مدیر آموزش و پرورش شاهین شهر در یادواره شهید زینب کمایی که در مدرسه 22 بهمن محل تحصیل این شهیده برگزار شده بود با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج دانش آموزی، گفت: وصیت نامه شهید کمایی برای هر انسانی که امروزه بخواهد از گنجینه های تربیتی انقلاب اسلامی بهره مند شود دایره المعارفی اعتقادی و معرفتی است.

محمد اسماعیل زاده با اشاره به وجود حس عمیق خداباوری در سیره و وصیت نامه شهید کمایی تصریح کرد: هنگامی که فضای زندگی انسان متاثر از اعتقاد به خدا باشد همه اعمال و رفتار او نیز مبتنی بر رضایت خدا خواهد بود و این هم در زندگی و هم در وصیت نامه شهید کمایی به وضوح دیده می شود.

وی افزود: عشق ورزیدن به خدا، به یاد مرگ و قیامت بودن، اعتقاد به زنده بودن شهدا، انتظار فرج، رعایت حق الناس، قدرشناسی و توصیه به صبر در امتحانات الهی و حلالیت طلبی و محاسبه اعمال و برنامه ریزی در زندگی از مهمترین شاخصه های رفتاری این شهید است.

مدیر آموزش و پرورش شاهین شهر اظهار کرد: اعتقاد محکم شهیده کمایی به خدا و قیامت بیانگر آن است که این نوجوان عاشق خدا بوده و تنها راه وصال را شهادت می دانسته است.

شهدا همچون خورشیدی با عظمت بر آسمان کشورمان می درخشند

وی با توصیه به مرور و تامل دقیق بر دست نوشته ها و وصیت نامه شهید کمایی خاطرنشان کرد: باید بدانیم که یک نوجوان 15 ساله 35 سال قبل چگونه اندیشه و رفتاری داشته که باعث شده نام او در تاریخ ماندگار شود و نیز بدانیم که امروز ما می توانیم همانند شهید کمایی و شهید فهمیده نوجوان باشیم اما افکارمان اثر گذار و در تاریخ جاری و ماندگار نیز باشد.

اسماعیل زاده افزود: گرچه شهدا خود با تاسی از حضرت سیدالشهدا(ع) مسیر خود را انتخاب و طی کردند اما امروز آنها همچون خورشیدی درخشان و با عظمت بر آسمان کشورمان می درخشند و همه ما می توانیم آنها را الگوی خود قرار دهیم.

نام شهیده کمایی در مدارس منطقه زنده خواهد ماند

وی با تاکید بر زنده نگه داشتن یاد شهید زینب کمایی در همه برنامه و فعالیت های مدرسه خاطر نشان کرد: تلاش خواهیم کرد تا پایان سال و سالهای بعد یاد شهید کمایی همواره در سطح مدارس منطقه زنده باقی بماند.

کارشناس و مشاور قرآنی نیز در این مراسم با اشاره به تکنیک های موفقیت در غرب، گفت: حضرت علی(ع) هزار و 400 سال پیش کاملترین نظریه موفقیت  را برای همه انسان ها فرمودند اولین گام برای موفقیت ارزش دادن به افکار است و فردا همان چیزی می شویم که امروز به آن فکر کرده و در ذهن خود تصور می کنیم.

راز زندگی انسان های موفق حرکت بر محور عقل است

عظیم هاشم زاده خوب فکر کردن را اولین گام و عقل را بالاترین لطف خدا دانست و با بیان اینکه راز زندگی انسانهای موفق کار و زندگی بر محور عقل است افزود: استاد پناهیان معتقد است که برای رفتن به بهشت راه های زیادی وجود دارد ولی برای رفتن به جهنم تنها یک راه وجود دارد و آن برخلاف عقل عمل کردن است.

وی مهمترین شاخصه شهیده زینب کمایی را علاوه بر حرکت بر مدار خدا، کار و زندگی بر محور عقل بیان کرد و افزود: یکی از آفت های دوران نوجوانی و جوانی غلیان احساس و عاطفه است که در بسیاری از موارد نیز بر روی عقل سایه می اندازد و اجازه نمی دهد که عاقلانه تصمیم گرفته شود اما در این بین شهید کمایی در دوران نوجوانی عقلانی زندگی کرد و شهادت را نیز عقلانی انتخاب کرد.

کارشناس و مشاور قرآنی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم هیچ احساسی بر روی عقلمان سایه بیندازد تصریح کرد: پرده نازک احساس و عاطفه بر روی عقل گاهی از یک پیامک ساده و یا هم صحبتی با کسی که بر خلاف اهداف ما نیست آغاز و باعث می شود دانش آموز در حساس ترین مرحله زندگی خود دچار لغزش و خطا شده و از رشد و پیشرفت در زندگی و تحصیل باز بماند.

80 درصد ازدواج های منتهی به طلاق بر اساس رابطه احساسی و عاشقانه است

وی با بیان اینکه همه می توانند انسان موثری باشند به شرطی که تابع عقل باشند خاطر نشان کرد: متاسفانه امروزه 85 درصد طلاق ها در زندگی های کمتر از سه سال اتفاق می افتد که 80 درصد آنها ازدواج بر اساس رابطه عاطفی، احساسی و عاشقانه بوده است.

هاشم زاده با تاکید بر حفظ حیا و احساس که بالاترین لطف خدا در زندگی است گفت: حیا و عقلانیت دو واژه مهم برای رسیدن انسان به اهداف والا و کمال انسانی است.

وی با بیان اینکه شهادت مرتبه ای دارد که برای دانش آموزان خوب درس خواندن است اظهار کرد: شهیده کمایی به لحاط تحصیلی دانش آموز ممتاز مدرسه بود بسیار اهل معنویت و عبادت با خدا، دلسوز، مهربان و متخلق به اخلاق بود و در فعالیتهای اجتماعی نیز مشارکت داشت، امروز باید این شهید را الگوی خود قرار داده و درس خوب زندگی کردن را از او یاد بگیریم.

رونمایی از سرود ملی شهیده زینب کمایی توسط گروه سرود «هم خوان بی‌نشان‌ها» بسیج دانش آموزی اصفهان و قرائت متن ادبی و بخشی از زندگینامه شهید کمایی از دیگر بخش های این مراسم بود که با حضور مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان، فرمانده ناحیه شاهین شهر و میمه و جمعی از مسئولان اداره آموزش و پرورش شاهین شهر در مدرسه محل تحصیل شهیده زینب کمایی که در سال 61 در این شهر بدست منافقان کوردل به شهادت رسید، برگزار شد.

انتهای پیام/