۲۳:۰۴ - یکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶

رئیس انجمن نجات از عرفان حلقه:

عرفان حلقه قدرت درمانگری ندارد/۱۰۰ انحراف اساسی در عرفان حلقه وجود دارد

رئیس انجمن نجات از عرفان حلقه با بیان اینکه یکصد انحراف اساسی در عرفان حلقه وجود دارد گفت: عرفان حلقه در 95 درصد موارد قدرت درمانگری ندارد.

به گزارش شاهین پرس، رئیس انجمن نجات از عرفان حلقه در دومین همایش شناخت فرق و جریان های انحرافی با محوریت عرفان حلقه که در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار شده بود با اشاره به جریان ها و شبه جریان هایی که از ابتدا انقلاب اسلامی را تهدید می کردند گفت: شبه موجی به نام جریان عرفان حلقه یا حلقه کیهانی در سالهای اخیر توسط فردی به نام محمدعلی طاهری در کشور به راه افتاده که یکی از عوامل تهدید به شمار می رود.

حجت الاسلام امین شمشیری، بزرگترین و مهمترین انحراف عرفان حلقه را رویکرد تجربی عنوان کرد و افزود: عرفان حلقه طبلی توخالی است که هیچ وجهه علمی ندارد و تمام کسانی که جذب این عرفان انحرافی می شوند پایه معرفتی بسیار ضعیفی داشته و یا از عرفان چیزی نمی دانند.

اعتقاد به تناسخ اصلی ترین انحراف عرفان حلقه است

وی با تاکید بر اینکه بیش از یکصد انحراف اساسی در عرفان حلقه وجود دارد خاطرنشان کرد: علاوه بر بنیانگذار عرفان حلقه، اطرافیان و نزدیکان او نیز اهل شریعت نیستند چرا که طاهری کسی است که به اعتراف خود او ۲۰ مرتبه اقدام به خودکشی کرده در حالی که به فرموده امام محمدباقر(ع) مومن به هر دردی می میرد اما خودکشی نمی کند.

کارشناس شبکه ولایت عقاید عرفان حلقه را برخاسته از اعتقادات نادرست و جهنمی دانست و تصریح کرد: اصلی ترین انحراف عرفان حلقه اعتقاد به تناسخ است و اعتقاد به تناسخ به فرموده حضرت امام رضا(ع) معادل کفر است زیرا بهشت و جهنم را تکذیب می کند.

حجت الاسلام شمشیری با بیان اینکه عرفان حلقه همه افراد را بدلیل وجود شیطان و روح سرگردان، بیمار می داند که باید از بدن آنها خارج شود، عرفان حلقه را عرفانی گره خورده بین عرفان و درمان و اقتباس شده از عرفان‌های مختلف دانست و افزود: عرفان حلقه برگزفته از آموزه‌های عرفان‌های مختلف شرقی و غربی است که از هرکدام چیزی در درون خود دارد.

عرفان حلقه قدرت درمانگری ندارد

وی با رد درمان گری در عرفان حلقه تصریح کرد: درمانگری در عرفان حلقه بدلیل اینکه قابلیت اثبات شدن ندارد و از سوی جامعه پزشکان مردود دانسته شده و علاوه بر اینکه اثر بخش نیست با ادعاهای دروغین و تبلیغات بیماران را فریب داده و آسیبهای جسمی و اعتقادی بر آنها وارد می کند.

رئیس انجمن نجات از عرفان حلقه با تاکید بر اینکه عرفان حلقه در 95 درصد موارد قدرت درمان ندارد خاطرنشان کرد: درمان‌های این عرفان در برخی موارد بسیار نادر بر مبنای تلقین، انرژی درمانی و یا در نهایت استفاده از جنیان بوده است که آن هم بعد از مدت کوتاهی مجدد علائم بیماری برگشته است.

وی دلایل استفاده از جنیان در عرفان حلقه را مخالفت با اذکار الهی، تشعشات آیات قرآن و شناخت جنیان عنوان کرد و افزود: عرفان حلقه معتقد است که ذکر گفتن قفل ذهنی ایجاد کرده و با اختلال در شبکه شعور کیهانی باعث می شود موجودات غیر ارگانیک به انسان حمله کنند.

کارشناس شبکه ولایت ادامه داد: بنیانگذار و پیروان عرفان حلقه اعتقاد دارند که نباید آیات قران را بر روی تابلوها و گردن آویز و یا نگین انگشتر حک کرد و برای ورود جنیان به ساحت زندگی انسانها بشدت افراد را از ذکر گفتن و نزدیک شدن به آیات قرآن منع می کنند در حالی که پیشوایان دینی برخی از آیات را بر نگین انگشترهای خود حک کرده و توصیه به ذکر گفتن داشته اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.