۱۰:۲۴ - یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶

رئیس بیمارستان گلدیس شاهین شهر:

بیمارستان گلدیس شاهین شهر جزو ۱۶ بیمارستان درجه یک استان است/ ۹۰ درصد بیماران در کمتر از شش ساعت تعیین تکلیف می شوند

رئیس بیمارستان گلدیس شاهین شهر گفت: بر اساس عملکرد و سطح سنجی ارزیابان دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان گلدیس شاهین شهر جز ۱۶ بیمارستان درجه یک دانشگاه های تحت پوشش است.

به گزارش شاهین پرس، رئیس بیمارستان گلدیس شاهین شهر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با تشریح تاریخچه احداث این بیمارستان، گفت: سال 93 و در ابتدای شروع طرح تحول سلامت این بیمارستان تنها دارای 72 تخت فعال با ضریب اشغال 43% بود و بیشتر بیماران با مشکلات تخصصی به مرکز استان مراجعه می کردند و بسیاری از خدمات اورژانسی در آن قابل دسترس نبود.

بیش از 90 درصد بیماران بیمارستان گلدیس در کمتر از شش ساعت تعیین تکلیف می شوند

خلیل امیرزاده ادامه داد: با هدف افزایش خدمات رسانی و رفاه حال مراجعه کنندگان سرویس هایی در این بیمارستان راه اندازی کردیم که قابل رقابت با مرکز استان است با همدلی که وجود داشت بیمارستان گلدیس از درجه کیفی دو به درجه یک تبدیل و موفق شدیم در دو سال متوالی این ارتقاء درجه کیفی را حفظ کرده و امروز بیمارستان گلدیس در زمره 16 بیمارستان درجه یک دانشگاه های تحت پوشش قرار دارد.

وی افزود: ایمنی بیمار مهمترین اولویت برای اعطای نشان درجه یک به یک بیمارستان است و نقطه عمده ارزشیابی بیمارستان ها بر اساس عملکرد اورژانس صورت می گیرد و بیمارستان گلدیس در این زمینه جزء بهترین بیمارستان های استان اصفهان است.

پنج بخش جدید با شش پزشک متخصص و درمانگاهی مقیم در دو نوبت صبح و عصر به مراجعان خدمات رسانی می کند

رئیس بیمارستان گلدیس اظهار کرد: بیش از 90 درصد بیماران در این بیمارستان زیر شش ساعت تعیین تکلیف قطعی می شوند که دلیل این امر هم وجود سرویس های تخصصی مقیم به نام های«طب اورژانس»، «جراحی اعصاب»، «داخلی پشتیبان»، « بیهوشی» و «جراحی زنان و زایمان» در این بیمارستان است که پرسنل این سرویس ها 24 ساعت در بخش مقیم و مستقر هستند.

وی ابراز کرد: این بیمارستان در مجموع شش پزشک درمانگاهی و تخصصی مستقر بصورت 24 ساعته دارد و این یک فرصت بزرگ برای ایمنی بخشی به بیماران است که این امتیاز برای همه نهادهای نظارتی در استان مورد توجه بوده و عملکرد بیمارستان در موارد اورژانسی تصادفات اخیر بهترین دلیل برای کیفیت بالای خدمات دهی بیمارستان گلدیس است.

امیرزاده با اشاره به هفت محور طرح تحول سلامت، افزود: کاهش میزان پرداختی بیماران از اولین اهداف طرح تحول بوده که به همین منظور تنها در شش ماهه اول امسال دو میلیارد و 681 میلیون ریال هزینه شده که این رقم در سال 95 یک میلیارد و 273 میلیون ریال و در سال 93 نوزده میلیارد و 628 میلیون ریال بود.

رئیس بیمارستان گلدیس با اشاره به برنامه مقیمی گذشته پزشکان در این بیمارستان و محدودیت های ناشی از آن، گفت: از مهرماه سال 93 در رشته های جراحی عمومی، بیهوشی، داخلی و زنان و زایمان پزشک جذب و به کارگیری شدند و به مرور طب و با ارتقای جایگاه بیمارستان «طب اورژانس» جایگزین بخش داخلی شد.

وی در ادامه افزود: «طب اورژنس» از کیفیت و توانایی های بیشتری نسبت به بخش داخلی برخوردار است و می تواند هم به بیماران داخلی و هم بیماران نیازمند به جراحی و ارتوپدی خدمات بدهد و تشخیص های بهتری نسبت به سایر بخش ها برای کوتاه کردن روند درمان و بهبود بیمار ارائه دهد، عمر این تخصص در کشور ما حدود یک دهه است.

بیمارستان گلدیس مرکز ارجاع چهار بیمارستان شمال استان اصفهان است

امیرزاده با بیان اینکه از سال 94 و با توسعه بیمارستان ما توانستیم به عنوان بیمارستان قطب شمال استان اصفهان در سطح بندی درمان قرار بگیریم و مرکز ارجاع چهار بیمارستان در شهرستان های شمال اصفهان باشیم، افزود: امروز 173 تخت فعال با ضریب اشغال 60 درصد برای هر تخت در بیمارستان گلدیس وجود دارد که این نشان دهنده پیشرفت محسوس این بیمارستان در طی چند سال گذشته است.

رئیس بیمارستان گلدیس با تاکید بر اینکه امروز مریضی که نیاز به ICU دارد ناچار نیست تا به مرکز استان برود و در همین بیمارستان خدمات لازم را دریافت می کند خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد تخت های ویژه بیمارستان 11 تخت هستند که این تعداد در گذشته تنها چهار تخت بوده است، همچنین می توانیم افزون بر بیماران شهرستان به شهرستان های همجوار نیز سرویس و خدمات ارائه دهیم.

وی افزود: با توجه به مرگ و میر و عوارض ناشی از زایمان زودرس از سال 94 بخش مراقبت های ویژه نوزادان نارس با دو تخت راه اندازی شده که بعضاً بیمارانی از شهرستان های دور نیز در این بیمارستان پذیرش و از خدمات درمانی بهره مند می شوند.

آمار بالای بیماران کلیوی بخش دیالیز بیمارستان را سه نوبته کرد

امیرزاده به راه اندازی بخش دیالیز با 12 تخت در گذشته افزود: بخش دیالیز بیمارستان گلدیس با 12 تخت مخصوص بیماران دیابتی جوابگوی نیاز شهرستان نبود به همین دلیل سه تخت دیگر نیز به بخش دیالیز اضافه و در مجموع با 15 تخت در دو شیفت به بیماران خدمات ارائه می شود که بدلیل حجم زیاد بیماران اخیرا شیفت شبانه این بخش با سه روز در هفته راه اندازی شده است.

وی ‏با ابراز نگرانی از آمار بالای پنج درصدی نارسایی کلیه در استان و تبعات و هزینه های گزاف ناشی از آن نظیر دیالیز، تصریح کرد: دولت سالانه تخت های جدیدی را به بیماران دیالیزی اختصاص می دهد، اما با این همه تلاش و هزینه ها هنوز هم کمبود در این زمینه احساس می شود و باید راه چاره ای برای کاهش این بیماری در کشور اندیشیده شود.

رئیس بیمارستان گلدیس با تأکید بر ضرورت پیگیری ویژه برای یافتن علل اصلی نارسایی کلیه و بالا رفتن آمار بیماران دیالیزی در کشور، تصریح کرد: با افزایش روزافزون بیماران دیالیزی راه اندازی شیفت شبانه بخش دیالیز بیمارستان برای خدمت رسانی بهتر در دستور کار قرار گرفت و اخیرا بدلیل نیازی که احساس می شد علاوه بر دو شیفت صبح و عصر برای سه روز در هفته نیز این بخش راه اندازی شده است.

«آندوسکپی»، «تست ورزش»، «اسپیرومتری»، «نوار عصب و عضله» و «شنوایی سنجی» در بیمارستان گلدیس انجام می شود

وی با اشاره به راه اندازی سرویس «اسپیرومتری» در بیمارستان گلدیس شاهین شهر، گفت: این سرویس وظیفه سنجش و ارزیابی توانایی ریه در دستگاه تنفسی را بر عهده دارد و اصلاحاً به آن نوار سینه هم گفته می شود.

امیرزاده «‏آندوسکپی گوارش» را یکی دیگر از مواردی دانست که بیماران برای استفاده از خدمات این بخش به مرکز استان ارجاع داده می شدند و افزود: امروز علاوه بر خدمات آندوسکپی «تست ورزش» برای بیماران قلبی مزمن نیز در بیمارستان گلدیس راه اندازی شده و نیازی به مراجعه به بیمارستان های دیگر نیست.

وی نوار عصب و عضله را از دیگر امکانات بیمارستان گلدیس شاهین شهر دانست و اظهار کرد: بیماران برای توانبخشی و فیزیوتراپی می توانند از این سرویس استفاده کنند.

رئیس بیمارستان گلدیس ابراز کرد: شنوایی سنجی در دو رده نوزادان و بزرگسالان که کمک حال سرویس تخصصی گوش و حلق و بینی است، نسبت به گذشته پیشرفت خوبی داشته و تقویت شده است و اکثر نیازهای مراجعان را پوشش می دهد و تنها در برخی موارد خاص نمی تواند سرویس دهی کند.

وی با اشاره به اینکه امروز هیچ محدودیتی برای خدمات آزمایشگاهی به بیماران در این بیمارستان وجود ندارد، گفت: خدمات سرپایی و تزریقات و خدمات آزمایشگاهی دو بخش از خدمات در بیمارستان هستند که به بیمه شدگان تأمین اجتماعی خدمات رایگان ارائه می دهند.

امیرزاده بازسازی و هتلینگ را یکی دیگر از اهداف مهم طرح تحول سلامت دانست و افزود: در این خصوص بیمارستان گلدس موفق عمل کرده و توانسته همه قسمت های خود را در حد استاندارد بازسازی و نوسازی کند و اتاق های تک تختی و VIP را افزایش داده تا رفاه بیماران را افزایش دهد، در زمینه هتلینگ هم در شش ماهه اول سال 96، 517 میلیون تومان در بیمارستان هزینه شده است.

بخش MRI بیمارستان گلدیس بزودی راه اندازی و حلقه تشخیصی در این بیمارستان تکمیل می شود

وی از جلب مساعدت رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای اختصاص دستگاه تشخیصی پیشرفته MRI به بیمارستان گلدیس شاهین شهر خبر داد و اظهار کرد: قرارداد آماده و دستگاه تهیه و آماده تهیه شده باسازی محل نیز تا 80 درصد پیشرفت داشته که تا هفته آینده محل استقرار دستگاه تکمیل و راه اندازی خواهد شد.

رئیس بیمارستان گلدیس ‏افزود: با استقرار و راه اندازی دستگاه MRI در بیمارستان گلدیس جمعیت 450 هزار نفری در شمال استان اصفهان می توانند از این امکان بهره مند شده و برخی متخصصان نیز برای بهره گیری از این دستگاه به کادر بیمارستان اضافه خواهند شد و حلقه مفقوده تشخیصی ما نیز تکمیل خواهد شد.

وی ابراز کرد: با قول مساعدت دولت در سال جاری برای توسعه بخش مراقبت های قلبی و اتاق عمل و راه اندازی بخش چشم امیدواریم تا یک بیمارستان کامل و به روز را در شاهین شهر داشته باشیم.

کلینیک تخصصی بیمارستان گلدیس تا قبل از دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد

امیرزاده با بیان اینکه ساختمان کلینیک ویژه و تخصصی بیمارستان گلدیس 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: این پروژه در دو هزار متر مربع و در 4 طبقه با 24 درمانگاه اختصاصی و رادیولوژی و فیزیوتراپی و واحد دندانپزشکی مستقل تا دهه فجر به صورت رسمی شروع به کار خواهد کرد و با انتقال درمانگاه از بیمارستان به کلینیک ظرفیت اضافه شدن 32 تخت جدید به بیمارستان ایجاد خواهد شد.

وی به بازسازی و توسعه اورژانس بیمارستان اشاره کرد و افزود: بازسازی و توسعه اورژانس بیمارستان با حداکثر 35 تخت با 10 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در زمینی به وسعت 500 مترمربع و احداث نمازخانه به وسعت 200 مترمربع با کاربری دوگانه اقامت موقت همراهان بیمار تا پایان امسال را از دیگر طرح‌های عمرانی بیمارستان گلدیس شاهین‌شهر برشمرد.

وی از بازسازی و توسعه اورژانس به حداکثر 35 تخت بیمار با 10 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در زمینی به وسعت 500 مترمربع و همچنین احداث نمازخانه بیمارستان در  200 مترمربع مساحت با دو کاربری نمازخانه و اقامت موقت همراهان بیمار تا پایان امسال از دیگر طرح‌های عمرانی بیمارستان گلدیس شاهین‌شهر در سال جاری بود که نام برد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.