شاهین پرس

ایران به سلطۀ چینی ها بر ووشوی جهان پایان داد

کدخبر: 76725
۱۷ مهر ۱۳۹۶ در ساعت ۸:۳۶ قبل از ظهر

به گزارش شاهین پرس، ووشو کار طلایی شاهین شهری عصر روز گذشته با استقبال گرم مردم و مسئولان شاهین شهر از کشور روسیه بازگشت.

نوید مکوندی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شاهین پرس گفت: در چهاردهمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی بزرگسالان جهان که در شهر کازان کشور روسیه برگزار شده بود با یاری خدا موفق شدیم با کسب هشت مدال طلا بهترین رتبه تاریخ ووشوی جهان را بدست بیاوریم.

قهرمان شاهین شهری چهاردهمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی بزرگسالان جهان ادامه داد: نمایندگان ووشوی ایران در این رقابت‌ها هشت مدال طلا، یک مدال نقره و دو مدال برنز کسب کردند که در این میان شهربانو و الهه منصوریان، مریم هاشمی، محسن محمد سیفی، یوسف صبری، معین تقوی، میلاد عارفی مقدم و تیم دوئلین مردان شامل نوید مکوندی، فرشاد عربی و امیر محمدرضایی، 8 مدال طلا، حمیدرضا قلی پور یک نشان نقره، هانیه رجبی و زهرا کیانی هم دو مدال برنز کسب کرده اند.

وی با بیان اینکه ایران در این مسابقات موفق شد بهترین رتبۀ تاریخ ووشوی جهان را بدست آورد خاطرنشان کرد: هیچ کشوری تاکنون نتوانسته بود رتبۀ اول را از کشور چین بگیرد و چین همیشه در رنکینگ تیمی اول می‌شد در حالی که ما توانستیم چین را شکست داده و به سلطۀ آنها پایان دهیم و مقام نخست ردۀ تیمی را بدست آوریم.

ووشوی کار طلایی شاهین شهر درباره برنامه های آتی خود گفت: در حال حاضر مربی تیم نونهالان ووشوی شاهین شهر هستم که توانسته ایم در مدت دو سال چندین عنوان را بدست آوریم که قصد دارم به صورت حرفه ای مربیگری را ادامه دهم ضمن اینکه تمریناتم را نیز انجام خواهم داد تا برای مسابقات بعدی بتوانم مجدداً در خدمت تیم ملی باشم.

چهاردهمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی بزرگسالان جهان که بالاترین مسابقات در این رشته است با حضور حدود 70 کشور مطرح و قدرتمند در رشته ووشو در شهر کازان کشور روسیه برگزار و تیم ملی ووشوی ایران برای نخستین‌ بار قهرمان جهان شد.

نوید مکوندی متولد سال1361 هفتکل استان خوزستان مدتها است که در شاهین شهر اصفهان زندگی می کند. وی که در رشته ووشو و سبک تالو(دوئلین) فعالیت دارد تاکنون موفق به دریافت مدال های بسیار شده است که مدال نقره مسابقات جهانی ووشو ترکیه در سال 2011، مدال نقره مسابقات آسیایی ووشو ویتنام در سال 2012، مدال طلای بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی در اندونزی در سال 2013، مدال طلای مسابقات جهانی ووشوی مالزی در سال 2014، مدال طلای مسابقات ووشو غرب آسیا در سال 2014، مدال نقره مسابقات جهانی ووشو اندونزی در سال 2015 و مدال طلای مشابقات جهانی ووشوی روسیه در سال 2017 از آن جمله هستند.

انتهای پیام/