۱۴:۱۴ - پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۶

حجت الاسلام ماندگاری تشریح کرد؛

چهار مدال افتخار شهید حُججی/ دشمن نخبگان را می خرد تا نفعشان به نظام نرسد

عضو هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا با توضیح جمله «شهید نظر می کند به وجه الله»، ‏استقامت شهید حججی در راه حق را عامل الگو شدن او در تاریخ عنوان کرد و گفت: شهید حججی چهار مدال افتخار دارد که اتفاقی به دست نیامده است.

به گزارش شاهین پرس، عضو هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا، در جمع عزاداران حسینی شاهین شهر، افراد با استقامت در طول تاریخ را انسان های الگو برای همه بشریت خواند و گفت: سمیه و یاسر والدین عمار(ره)، میثم تمار، عمار، مالک اشتر، محمد ابن ابی بکر و ابوذر غفاری به عنوان نمونه های استقامت در مسیر حق و اسلام برای همه ما الگو هستند.

حجت لاسلام محمد مهدی ماندگاری، با بیان اینکه افراد بدون استقامت به عنوان مایه عبرت در تاریخ مطرح می شوند ادامه داد: در تاریخ انقلاب اسلامی هم افرادی هستند که در مسیر انقلاب ایستادگی نکردند و مایه عبرت جهانیان شدند، البته الگوهای انقلاب اسلامی بسیار بیشتر از عبرت ها هستند.

مستکبران همواره در تلاش هستند انسان ها را خارج از جبهه حق نگه دارند

وی با اشاره به اینکه برای استقامت انسان باید حتماً در جبهه حق قرار گیرد افزود: مستکبران عالم همواره به دنبال آن بوده اند تا انسان ها را خارج از جبهه حق آرایش کنند چرا که بسیاری از افراد طرفدار باطل نیستند اما رأی ممتنع دارند و در جبهه حق هم حضور ندارند و در واقع نقش تماشاچی را ایفا می کنند.

وی افزود: استکبار تماشاچیان را دوست دارد چرا که در واقع به نفع جبهه باطل عمل می کنند و از یاری حق سر باز می زنند.

عضو هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا تهدید و تطمیع و تزویر را ابزار همیشگی دشمن برای دور کردن خواص و نخبگان از یاری جبهه حق توصیف کرد و گفت: امروز هم دشمن با اعطای گرین کارت و امتیازات ویژه به نخبگان آن ها را می خرد تا در ایران نباشند و نفعشان به جمهوری ‏اسلامی نرسد.

حجت الاسلام ماندگاری امتحان امروز ما را امتحان ظهور دانست و تصریح کرد: مردم کوفه به همان دلایلی که امیرالمؤمنین(ع) و امام حسن(ع) را تنها گذاشتند، امام حسین(ع) را هم تنها گذاشتند و ‏استقامت نکردند حال ما باید خودمان را بسنجیم و ببینیم اگر امام زمان(عج) ظهور کنند و همان شرایط دوباره پیش بیاید آیا ما ‏همانند کوفیان رفتار می کنیم یا در وضعیت دیگری قرار خواهیم گرفت.‏

وی با اشاره به جمله « شهید نظر می کند به وجه الله» از امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام(ره) در همه عمر خود لحظه ای از غیر خدا نترسیدند، مرحوم آیت الله گلپایگانی می فرمود آنگونه که امام(ره) در مسیر حق پیشروی می کرد ما نمی توانستیم و ایشان از همه ما ‏شجاع تر بودند چرا که در زمان حکومت شاه کسی جرأت نداشت به شاه کوچکترین انتقادی بکند پس این جمله امام(ره) معنای ویژه ای دارد.

عضو هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا ‏در ادامه بیان کرد: امام خمینی(ره) معصوم نبود اما در حکم تالی تلو معصوم بود و جمهوری اسلامی به رهبری ایشان فرصتی الهی برای چشاندن طعم اندکی از حکومت معصوم به ما بود اگر امروز نتوانیم ولایت فقیه را اطاعت کنیم معلوم نیست با ظهور امام زمان(عج) هم بتوانیم از ایشان اطاعت کنیم.

حجت الاسلام ماندگاری ابراز کرد: حال باید ببینیم معنای نظر کردن شهید به وجه الله چیست چرا ‏وقتی زنان مصری نگاهشان به یوسف(ع) افتاد دست خود را بریدند اما احساس درد نکردند یا در جایی دیگر حضرت قاسم(ع) در مصیبت و ‏دردهای نبرد کربلا فرمودند« احلی من العسل» ‏اگر کسی می خواهد استقامت کند باید در لحظه شکنجه به زیباتر از یوسف(ع) نگاه کند که همان پروردگار عالم است‏ و شهدای ما نظیر شهید حججی این چنین بودند.

چهار مدال افتخار شهید محسن حججی

وی با اشاره به نحوه شهادت شهید محسن حججی و قطع شدن اعضای بدن او به دست تکفیری های پلید اظهار کرد: شهید حججی چهار مدال افتخار دارد که هیچ کدام از آن ها تصادفی نیست؛ اولین مدال سربریده اوست که مانند امام حسین(ع) از تن ‏جداشد، مدال دوم قطع شدن دستان مانند حضرت ابوالفضل(ع) است، قطعه قطعه شدن بدن مانند علی اکبر(ع) مدال سوم ‏اوست، مدال چهارم هم تشییع او در روز متعلق به علی اصغر(ع) است که بعد از گذشت زمان طولانی از شهادت او عجیب است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر کسی در لحظه شکنجه و سر بریدن دشمن به خدا نظر کند دردها را حس نمی کند و دردها مانند عسل برایش شیرین می ‏شود، تصریح کرد: بلال حبشی را شکنجه می کردند و بازهم نام پیامبر(ع) را می آورد شهید حججی با اینکه می دانست در دستان بی رحم ترین انسان ها اسیر شده اما با شجاعت و ایمان استقامت کرد و سبب ذلت دشمن و عزت اسلام راستین شد.

حجت الاسلام ماندگاری راه حق را راه ولایت دانست و اظهار کرد: خوارج نهروان در زمان امیرالمؤمنین(ع) با خط کش سلیقه شخصی خود در امر دین عمل می کردند در حالی که خط کش ولایت ‏باید معیار ما باشد این گروه امروز هم وجود دارند نماز شب و قرآن می خوانند اما خودمحور هستند و استقامت جامعه در برابر مستکبران را تنزل می دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.