شاهین پرس

ایران تنها پشتوانه ملت های مظلوم جهان است/ شهید حججی نمونه کوچکی از مصیبت بزرگ کربلا بود

کدخبر: 76521
۵ مهر ۱۳۹۶ در ساعت ۱۰:۱۴ قبل از ظهر

به گزارش شاهین پرس، سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی شامگاه سه شنبه در هیئت رزمندگان اسلام در مسجد امام (ره) اصفهان اظهار کرد: حضور در اجتماع مردم اصفهان مایه افتخار است.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:همه موفقیت های جمهوری اسلامی در همه حوادث پس از پیروزی انقلاب مرهون خون شهدا سیدالشهدا و مسیر او بوده و تا آخر هم خواهد بود.
وی رایج‌ترین کلمه ای که در زبان همه ما روزانه حتی بدون حادثه‌ای به لطف خدا جاری و ساری شده را کلمه یا حسین عنوان و اظهار کرد: حسین علیه السلام نام مبارکی است که معنویت به انسان و جامعه می‌بخشد.

دفاع مقدس و انقلاب اسلامی مرهون امام حسین (ع) است

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب و دفاع مقدس ما همه مرهون امام حسین است، گفت: همه صحنه‌های زیبا را از کسانی که اقتدا به او کرده‌اند را دیده ایم و جامعه‌مان در همه سطوح مذهبی و غیرمذهبی تحت اثر آن متحول و متأثر شد؛ نحوه شهادت شهید بزرگوار و افتخار استان شما شهید حججی یک نمونه کوچکی از همه آن مصیبت عظیم و بزرگی که در کربلا افتاد، بود و این‌قدر تحول و تأثیر در جامعه ما ایجاد کرد.
وی با اشاره به تشییع باشکوه شهید حججی در مشهد، گفت: این گوشه‌ای از چیزهایی بود که امام حسین به ما یاد داد.

قیام عاشورا یک فرهنگ عظیم پرعبرت است

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه لشکر اندک امام حسین یک لشکر نظامی نبود بلکه سپاه خاصی بود، اظهار کرد: همه قرآن با همه عظمتش در صحرای کربلا نازل‌شده بود،‌ آن چیزی که از ابتدای حرکت امام حسین تا شعار و صحبت های حضرت زینب در شهر شام جلوی یزید ملعون پلید فرمودند، یک فرهنگ عظیم پر از عبرت، درس و الگو برای بشریت از زمان شهادت امام حسین تا آخر دنیا است.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به‌اتفاق های حادثه کربلا، گفت: اگر آن اتفاق نیفتاده بود، جامعیت بشری یک خلأ بزرگی داشت؛ نه‌تنها ما شیعیان بلکه هم دنیا متأثر از نام حسین هستند.
سرلشکر سلیمانی گفت: باید افتخار کنیم که پیرو مذهبی هستیم که سالار آن سالار شهیدان کربلا حسین بن علی(ع) است، خدا توفیق بدهد که بتوانیم به‌عنوان شیعه واقعی خط امام حسین را به‌خوبی ادامه دهیم و تا آخر عمرمان مثل شهید جوانمان شهید حججی که با عشق امام حسین برای دفاع از حرم خواهر امام حسین به شهادت رسید، عاقبت‌به‌خیر در حب امام حسین بشویم.

اصفهان ستون فقرات دفاع مقدس بود

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصفهان را ستون فقرات دفاع مقدس بیان و اظهار کرد: حجم حضور، فداکاری، ایثار و حمایت این استان شهیدپرور که بیشترین حجم شهید را تقدیم دفاع مقدس و دوران انقلاب کرده است، گویای این مساله است.
وی با بیان اینکه اصفهان نقش کلیدی، محوری و اساسی در دفاع مقدس داشت، گفت: نمی‌توان جنگ را با دستاوردهای آن بدون نقش اصفهان درک کرد.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نقش اصفهان در دفاع مقدس را نقش بی‌بدیلی عنوان و اظهار کرد: نقش محوری اصفهان در اداره و مدیریت جنگ جایگاه ویژه‌ای داشته است، هرگز نمی‌شود نقش فرمانده بزرگی همچون خرازی را در دفاع مقدس نادیده گرفت.
وی ادامه داد: نمی‌شود صحنه جنگ را بدون کاظمی‌ها، ردانی پورها، میثمی‌ها و محلاتی‌ها که آن تصمیم انقلابی را در هواپیما گرفت و مرگ باعزت را به جای اسارت با ذلت انتخاب کرد، نادیده گرفت.
سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه آن عمل شهید محلاتی در هواپیما و شهید حججی در زیر تیغ دشمن کم از همدیگر نداشت، گفت: آنها انقلابی واقعی بودند یعنی با شهادت خود هم یک ملت را سربلند می کنند.

حضور فرماندهان اصفهانی در جلسات جنگ مایه آرامش بود

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به حضور فرماندهان اصفهانی در جلسات جنگ دوران دفاع مقدس، گفت: حضور این افراد در جلسات یک آرامشی را حاکم می‌کرد.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه تمام ناشدنی است، اظهار کرد: این افراد متاسی از فرهنگ دفاع مقدس یا فرهنگ بسیجی بوده‌اند.
سرلشکر سلیمانی با اشاره به نقش و کارکرد دفاع مقدس برای انقلاب اسلامی، گفت: آیا فقط باید رویکرد نظامی آن را دید که دشمن با یک غافلگیری به انقلاب نوپای ایران اسلامی حمله کرد و کشورهای زیادی به مدد آن آمدند و نمایشگاهی از ابزارهای گوناگون نظامی برای او به راه انداختند و با پول زیادی به او کمک کردند؟
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شکست عراق و پیروزی جمهوری اسلامی را یک مسئله بسیار بزرگ و اساسی عنوان کرد و افزود: متاسفانه گاهی اوقات بیانات ناصحیح حتی از زبان برخی از افرادی که خود در جنگ مسئولیت داشتند در مورد دفاع مقدس گفته می‌شود و حتی در صحبت هایشان به نوعی امام ره را زیر سوال می برند.
وی با تأکید بر اینکه باید به نگاه «امام امروز» به جنگ توجه بکنیم، گفت: ایشان به فرهنگ دفاع مقدس تأکید بسیار دارند؛ اثر تربیتی دفاع مقدس فوق‌العاده بالاست.

برخی با غرض های سیاسی به دفاع مقدس حمله می کنند

سرلشکر سلیمانی با تصریح بر اینکه باید معارف دفاع مقدس را ترویج بدهیم، اظهار کرد:‌برخی افراد مغرض با اغراض سیاسی به دفاع مقدس حمله می‌کنند که ما از این مسئله گله‌داریم و اینکه چرا باید این گفته ها از تلویزیون پخش بشود.

تفکر انقلابی در دفاع مقدس بر تفکر لیبرال پیروز شد

وی اولین تأثیر دفاع مقدس را رجوع به ارزش‌های اصیل دینی عنوان کرد و گفت: این مسئله باعث شد تفکر انقلابی در مقابل تفکر لیبرالی به پیروزی برسد و مردم آن اندیشه لیبرالی را پس زدند و از جامعه زدوده شد.
سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه تغییر و تبدیل جامعه و عمق بخشیدن به جامعه با هویت دینی متأثر از نقش بی‌بدیل دفاع مقدس بود، گفت: احیای جمعی جامعه در همه ابعاد دینی متاثر از دفاع مقدس اتفاق افتاد.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحول معنوی و نوعی مدیریت جهادی را سومین تأثیر دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: امروزه این مسئله را با عنوان مدیریت بسیجی می‌نامیم، امروز برای وجه تمایز قائل شدن بین مدیران با عملکرد خوب از این عنوان استفاده می‌شود.
وی با اشاره به چفیه انداختن رهبر معظم انقلاب، گفت: این استفاده از نماد دفاع مقدس و جنگ توسط ولی‌فقیه در هر برنامه‌ای و در حضور هر مسئولی از هر کشوری نشان از اهمیت فرهنگ دفاع مقدس دارد.
سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه دفاع مقدس در ملت‌سازی انقلابی با هویت دینی مؤثر بوده است، اظهار کرد: دفاع مقدس غیر از اشکال ظاهری آن که اخلاص، ایثارو فداکاری‌های در جنگ بود تأثیرات بسیار بزرگی داشت.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این اثرات دفاع مقدس را در وهله اول متأثر از خود امام راحل (ره) عنوان کرد و افزود: حضور امت انقلاب اسلامی در سایه‌سار ولایت‌فقیه مهمترین عامل قدرت بازدارندگی انقلاب اسلامی است.

نقش مهم امام(ره) در مدیریت جنگ تحمیلی

وی رهبری را عامل همه موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در همه زمان‌ها بیان و اظهار کرد: هر موقع مشکلی در جنگ پیدا می شد، امام با زیبایی و لطافت در بیانات و رهبریشان ، هَرَج دشمن را از بین می‌برد همچون آبی که بر روی آتش ریخته بشود.

امام خمینی (ره) جبهه ها را به سمت معنویت هدایت می کرد

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه رزمندگان ما متکی به مشیت و لطف الهی بودند، گفت: رهبری امام (ره) این‌گونه جبهه را به سمت خدا و اسلام هدایت کرد.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سیدالشهدا تکلیف همه ما را مشخص کرده است، خاطرنشان کرد: امام (ره) با دقت همه سطوح جبهه‌ها را نظاره و مدیریت می‌کردند.
وی با اشاره به شهادت حسین فهمیده، گفت: امام فرمودند رهبر ما آن شهید 13 ساله‌ای است که خود را زیر تانک انداخت؛ آن روز شهید فهمیده و امروز شهید حججی با شهادت خود برای ما مسیر مشخص کردند.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رهبری، هدف‌گذاری و مدیران هادی سیاست‌های هدفگذاری شده را سه رکنی عنوان کرد که اگر هرکدام بلنگد جامعه را رو به اضمحلال می‌برد، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌ها مدیریت در دوران دفاع مقدس که می‌تواند در هر دوره‌ای اثرگذار باشد خطرپذیری و جلوداربودن فرماندهان بوده است.

شیوه کلاسیک جنگ به شیوه اسلامی در دفاع مقدس تبدیل شد

وی با بیان اینکه تغییر شیوه کلاسیک جنگی به شیوه اسلامی در دفاع مقدس رخ داد، تأکید کرد: فرق فرماندهی شهیدان در دفاع مقدس با دیگر مدیریت‌ها در هر جای دنیا در دو کلمه «بیاوبرو» بوده است، فرماندهان ما خودشان در جلوی صحنه ها بودند.
سرلشکر سلیمانی شجاعت را از دیگر شاخصه‌های بارز فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس عنوان کرد.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه رهبر پاک و منزه اگر انسان‌های فداکار را در اختیار خود داشته باشد موفق خواهد بود، گفت: هر موقع جامعه‌ای خالی از انسان‌های فداکار شود به زمین خواهد خورد.
وی با بیان اینکه ببینم در مزرعه جامعه چه می‌کاریم و رشد می‌دهیم و یا چه چیزی را حقیر و کوچک می‌کنیم، اظهار کرد: فرهنگ دفاع مقدس را باید در جامعه بالا و ارج دهیم.

قدرت جمهوری اسلامی یک قدرت حقیقی است

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه دشمن این روزها برای قدرت نظامی ما حساسیت ایجادمی‌کند و از طرف دیگر برای ما شاخ‌وشانه می‌کشد، تأکید کرد: قدرت جمهوری اسلامی در منطقه و غیر منطقه یک قدرت حقیقی است، یک قدرت تثبیت‌شده است، دشمن عصبانی شود و از عصبانیت بمیرد، باید بدانند جمهوری اسلامی قدرتمند است.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن جاهل و احمق است، خطاب به دشمنان مستکبر گفت: قدرت ایران در منطقه پادگانی نیست و همچون شما قدرت استثماری، استعماری و استکباری نیست.
وی قدرت جمهوری اسلامی را بر خواسته از منطق دفاع از مظلوم در برابر ظالم عنوان و تصریح کرد: شما امکان و قدرت مواجه با این مسئله را ندارید.

ایران تنها پشتوانه ملت های مظلوم جهان است

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در دل، قلب و عاطفه مردم منطقه پادگان دارد، گفت: در این دنیای ظلم و بیداد تنها ملتی که پشتوانه ملت‌های مظلوم در برابر کشورهای ظالم قرارگرفته جمهوری اسلامی است.

مسئله فلسظین هیچ گاه از ایران جدا نمی شود

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به دشمنان گفت: شما هیچ‌وقت نمی‌توانید مسئله فلسطین را از ایران جدا بکنید.
وی با بیان اینکه شما علیه مردم مظلوم لبنان رژیم صهیونیستی را تقویت کردید، گفت: جمهوری اسلامی برخلاف شما به حمایت از مردم مظلوم لبنان برخواست و دو بار محکم پوزه شمارا در این عرصه به خاک مالید.

کل جهان اسلام امروز به ایران تکیه کرده است

سرلشکر سلیمانی تصریح کرد: همه عالم اسلامی امروز به جمهوری اسلامی تکیه کرده‌اند ، چطور می‌خواهید با این قدرت جمهوری اسلامی مقابله کنید.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمنان نمی توانند هیچ غلطی بکنند، خطاب به آنها گفت: ما صحنه‌های خیلی سخیفی از شما درصحنه‌های گوناگون دیده‌ایم؛ قدرت جمهوری اسلامی قدرت ماندگار مذهبی اسلامی است که در دل همه مظلومان منطقه جای گرفته است.
وی با بیان اینکه در هر تقابلی که داشته‌اید نه‌تنها ایران منزوی نشده بلکه بیش‌ازپیش عزتمند تر شده است، گفت: در سایه‌سار رهبری مقتدر و هوشمند هیچ موقع نمی‌توانید بر ایران اسلامی غلبه کنید.

انتهای پیام/