۱۱:۴۰ - سه شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۶

بازخوانی- رهبر معظم انقلاب:

خدای متعال «شهید حُجَجی» را مثل یک حجّتی امروز در مقابل چشم همه گرفت

حضرت آیت الله خامنه‌ای می فرمایند: شهید حُجَجی را خدای متعال مثل یک حجّتی امروز در مقابل چشم همه گرفت، امّا زیادند کسانی که این احساس، این انگیزه، این ایمان در آن‌ها وجود دارد. این رویش‌های جدید انقلابی و اسلامی را نباید دستِ‌کم گرفت، این‌ها خیلی باارزشند، قدرشان را باید دانست.

به گزارش شاهین پرس، به نقل از khamenei.ir، گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی استان‌های یزد و همدان به قرار زیر است.

بسم الله الرّحمن الرّحیم

امروز جوان‌های ما در معرض تبلیغات مضر هستند؛ این را ما قبول داریم؛ این واقعیّتی است. از روزنه‌های مختلف صدا می‌آید، صدا‌های گمراه‌کننده به گوش میرسد، و این جوان [که]در این وسط میدان، مُحاطِ  به این صدا‌ها و به این تصویر‌های فریبنده و اغواگر است؛ احتیاج دارد به اینکه یک شاخصی به او نشان داده بشود. این شاخص را جمهوری اسلامی و نظام اسلامی میتواند نشان بدهد؛ این را باید توجّه کرد که وقتی ما از امکان انحراف نسل جوان می گوییم، از ظرفیّت و امکان هدایت و رویشِ نسلِ جوانِ مؤمن هم بگوییم؛ امروز در نظام ما این‌جوری است. شما ببینید؛ همین شهید عزیزی که اخیراً به شهادت رسید -شهید حُجَجی- او یک جوان از همین جوان‌های امروز است، او هم یک جوانی است در سنّ ۲۵ سالگی؛ یعنی همین اینترنت و همین کانال‌های اجتماعی و همین روزنه‌های اغواگر صوتی و تصویری و همه‌جوری، این جوان را هم احاطه کرده، مثل هزاران جوان دیگری که احاطه کرده، امّا او این‌جوری از آب درمی‌آید.

البتّه شهید حُجَجی را خدای متعال مثل یک حجّتی امروز در مقابل چشم همه گرفت، امّا زیادند کسانی که این احساس، این انگیزه، این ایمان در آن‌ها وجود دارد. این رویش‌های جدید انقلابی و اسلامی را نباید دستِ‌کم گرفت، این‌ها خیلی باارزشند، قدرشان را باید دانست. به بنده نامه‌هایی نوشته میشود از طریق [واحد]ارتباط مردمی، برای حضور در جبهه‌های جنگ؛ جبهه‌ی جنگ در کجا؟ در سوریه، در حلب! همین‌طور مدام نامه مینویسند، التماس میکنند. بعضی‌ها خودشان التماس میکنند، بعضی‌ها والدینشان التماس میکنند که «جوان ما خیلی بی‌تابی میکند، فلان میکند، شما این‌ها را بفرستید مثلاً [بروند]». این‌ها پدیده‌های باورنکردنی است؛ یعنی اگر واقعاً این‌ها را نقل می کردند برای ما از یک زمان دیگر و خودمان ندیده بودیم، به‌آسانی حاضر نبودیم باور کنیم این‌ها را؛ امّا در زمان ما دارد اتّفاق می‌افتد. این چه عاملی است که این جوان را وادار میکند که عشق به جهاد و عشق به دفاع از ارزشها، او را از زن و زندگی و خانواده و بچّه و پدر و مادر و راحتی و شغل و همگی بِکَند و بفرستد به هزار‌ها کیلومتر آن‌طرف‌تر و خارج از مرز‌های کشور برای مبارزه‌ی با دشمن؟ این‌ها را نباید ندیده گرفت.

حالا، چون اسم مفاخر فرهنگی را آوردند، آقایان و وزیر محترم ارشاد هم اینجا حضور دارند، [لازم است]سفارش بکنم، آقایانی که دستی در کار ارشاد و مسائل فرهنگی و مانند این‌ها دارند به این نکته توجّه کنند که امروز مهم‌ترین وظیفه‌ی ما تقویت این روحیّه در جوان‌ها و در نسل جوان است. ما اگر طرف‌دار اخلاقیم، باید همین روحیّه‌ی انقلابی را در این‌ها تقویت کنیم. اخلاق را هم به برکت روحیّه‌ی دینی و انقلابی میشود در جوان‌ها تأمین کرد؛ اخلاقِ بدون دین، اخلاقِ بدون تقوا، اخلاقِ بدون روحیّه‌ی انقلابی و حرکت جهادی و میل به جهاد در راه خدا، نه پدید می‌آید و نه منعقد می شود، اگر هم منعقد بشود عمقی ندارد.

ما باید امروز تلاشمان را مصروف تربیت دینی و تربیت انقلابی جوان‌ها بکنیم و این جریان عظیم نیروی انقلاب را هم که در بین جوان‌ها خوشبختانه هست، تقویت بکنیم؛ بهشان امید بدهیم، بهشان پشتیبانی بدهیم و تقویت بکنیم این جریان را. این‌جور نباشد که جریان انقلابی تضعیف بشود، جریان مقابل آن‌ها تقویت بشود؛ این نباید اتّفاق بیفتد؛ نه در محیط دانشگاه، نه در محیط تبلیغات دینی، نه در محیط فرهنگی و امثال اینها….

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.