شاهین پرس

اقتدار امروز ایران اسلامی ثمره خون شهدا و ایثارگران دفاع مقدس است

کدخبر: 76265
۲۹ شهریور ۱۳۹۶ در ساعت ۲:۲۳ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان در آیین اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر دفاع مقدس در شاهین شهر، برگزاری جشنواره تئاتر دفاع مقدس با نام پلاک در آستانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان شاهین شهر و میمه را یکی از اتفاقات خوبی بیان کرد که توسط ناحیه سپاه شاهین شهر و میمه و حوزه مقاومت بسیج امام علی(ه) در شاهین شهر برگزار شد و این شهر با ظرفیت هایی که دارد پایلوتی برای جشنواره های استانی و کشوری باشد.

سردار پاسدار مجتبی شیروانیان با اشاره به نقش آفرینی بی بدیل شهدا، رزمندگان و ایثارگران دوران هشت سال دفاع مقدس درحفظ و حراست از کیان کشورمان گفت: در جنگ تحمیلی علیه کشورمان، رژیم بعث عراق تنها دشمن رو در روی ما نبود بلکه بیش از 70 کشور اروپایی، آمریکایی، شوروی سابق و بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس این جنگ را حمایت و پشتیبانی می کردند.

وی ادامه داد: حماسه و دلاوریهای رزمندگان اسلام که با دستهای خالی اما با ایمان قوی، مقتدرانه ایستادگی و دفاع کردند باعث شد تا این حماسه را در حالی با افتخار و با پیروزی پشت سربگذاریم که ذره ای از خاک میهنمان در دست دشمن باقی نماند و روزی که قطعنامه پذیرفته شد همۀ مناطق و اراضی و تاسیسات و شهرهایی که در تصرف و اختیار دشمن بود آزاد شده بودند.

سردار شیروانیان افزود: اگرچه روزی که جنگ به ما تحمیل شد، با دست خالی و با کمترین امکانات براساس تکلیف و حس ولایت پذیری و رهبری امام ایستادگی و دفاع کردیم اما دستاوردهای دفاع مقدس باعث شده امروز کشور ایران در منطقه به لحاظ اقتدار نظام، تجهیزات، سلاح ها، دانش هسته ای، علوم پزشکی و سایر علوم جزو کشورهای رتبه اول باشد.

ثمره خون شهدا و ایثارگری های رزمندگان دوران دفاع مقدس نباید تحریف و فراموش شود

وی اقتدار موشکی کشورمان را باعث ترس و وحشت استکبار و رژیم صهیونیستی از نابودی بیان کرد و افزود: همه پیشرفت های انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف ثمره خون شهدا و ایثارگرانی است که در مناطق مختلف عملیاتی مختلف دلیرانه مقاومت و دفاع کردند و اثری از پیکر برخی از آنان باقی نماند مانند شهید ردانی پور که با وجود اینکه روحانی بودند اما در کسوت فرماندهی، فرمانده سپاه سوم صاحب الزمان دوران دفاع مقدس با وجود چندین تیپ و لشکر در زیر مجموعه بودند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان حفظ ثمره ارزشهای دوران دفاع مقدس را از مهمترین اقدامات دانست و تاکید کرد: نباید بگذاریم ثمره خون شهدا و ایثارگری های رزمندگان دوران دفاع مقدس تحریف و فراموش شود.

وی افزود: یکی از کارهایی که در قالب هنر می توان انجام داد برگزاری جشنواره تئاتر و نمایش های دفاع مقدس برای قشری از جامعه که به لحاظ سنی در آن دوران حضور نداشتند که ببینند که مردم کشورمان چگونه خالصانه فرزندان و یا همسران خود را برای دفاع راهی جبهه های نبرد می کردند و یا حتی برخی از بانوان چه در نزدیکی خط مقدم و چه در پشت جبهه ها پشتیبانی و مقاومت می کردند باید این صحنه ها در قالب هنر نمایش برای جوانان امروز بیان شود.

سردار شیروانیان ابراز امیدواری کرد که اینگونه برنامه ها مورد رضای خدا و شهدا و تسکین خانواده های شهدا باشد که اگر روزی فرزند جوان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کردند امروز جوانانی هستند که در عرصه های مختلف راه آنان را ادامه می دهند و هنر خود را در خدمت ارزشهای انقلاب و دفاع مقدس قرار داده اند.

شاهین شهر توانایی تبدیل شدن به پایگاهی برای جشنواره دفاع مقدس را دارد

دبیر نخستین جشنواره استانی تئاتر دفاع مقدس«پلاک» با گرامیداشت یاد و خاره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم گفت: این جشنواره که در ابتدا قرار بود تنا با رویکرد دفاع  مقدس برگزار شود در ادامه با حسن نیت شورای سیاستگذاری بخش صحنه ای و نمایشنامه خوانی نیز به آن افزوده شد و از بین 48 اثر نمایشی رسیده به دبیرخانه جشنواره شش نمایش صحنه ای، 10 نمایش خیابانی و سه اثر نمایشنامه خوانی به جشنواره راه پیدا کردند.

صادق فرهمند با بیان اینکه این جشنواره میراثی پایدار برای شاهین شهر خواهد شد تاکید کرد: همه این تلاش ها تمرینی بود برای افقی که برای برگزاری این جشنواره ترسیم شده بود و آن دائمی شدن جشنواره تئاتر دفاع مقدس در شاهین شهر بدلیل داشتن ظرفیت های بالای هنری است که در گام های بعدی این جشنواره از استانی به منطقه ای و کشوری ارتقا پیدا کند.

در ابتدای این مراسم که در تالار شیخ بهایی شاهین شهر و با حضور جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان حوزه نمایش و مسئولان شهر برگزار شده بود «سرگرد پاسدار مهدی ابراهیمی» جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شاهین شهر و میمه از برگزاری جشنواره تئاتر دفاع مقدس و هنرمندان و ارگان‌هایی که در برگزاری این جشنواره نقش داشته و سپاه شاهین شهر را یاری کردند قدردانی کرد.

جشنواره پلاک ادای دینی به ساحت مقدس شهدا، رزمندگان و خانواده های شهدا است

اسدالله بابایی جانباز جنگ و پیشکسوت عرصۀ تئاتر، جشنواره استانی تئاتر دفاع مقدس«پلاک» را ادای دینی به ساحت مقدس شهدا، رزمندگان و خانواده های شهدای این شهر و دیگر شهرهای کشور دانست و ضمن ابراز امیدواری برای تداوم این جشنواره از مسئولان شهر برای حمایت و تدوام این جشنواره در سال های آینده درخواست ردیف بودجه و اعتبار بیشتری کرد تا این جشنواره هدفمندتر برگزار شود.

تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم محمدجواد قربانی و اسدالله بابایی جانباز دفاع مقدس و پیشکسوت تئاتر در شاهین شهر ، اجرای زنده نماهنگ ایثار توسط جمعی از هنرمندان، اجرای خواننده ارزشی شاهین شهر رضا بیدرام، قرائت بیانیه جشنواره تئاتر دفاع مقدس و معرفی و تجلیل از برگزیدگان جشنواره از دیگر بخشهای این مراسم بود.

انتهای پیام/