شاهین پرس

بازدید۱۰هزار نفر گردشگر از سومین جشنواره انگور و بوم گردی روستای حسن رباط/ توزیع گردشگری و عواید اقتصادی برای مردم از اهداف برگزاری جشنواره است

کدخبر: 76188
۲۶ شهریور ۱۳۹۶ در ساعت ۱۲:۵۴ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس، رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به پتانسیل بالای منطقه میمه در امر گردشگری، گفت:  سومین جشنواره انگور و بوم گردی روستای حسن رباط بخش میمه روز جمعه با هدف توسعه گردشگری در این بخش برگزار شد.

جواد چهراضی برگزاری این جشنواره ها را همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی برای افزایش مشارکت مردم در اشتغال و تولید ثروت ملی دانست و گفت: مشارکت مردم می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و ما سعی می کنیم تا این بستر فراهم شود.

وی افزود: جشنواره انگور و بوم گردی روستای حسن رباط به درخواست مردم روستا برگزار شد که با توجه به برگزاری خوب این جشنواره در سال های گذشته و استقبال قابل توجه گردشگران امسال در سومین سال برگزاری این جشنواره پیش بینی حضور 10 هزار نفری گردشگران پیش بینی می شد همچنین حضور استاندار اصفهان در این مراسم نشان از اهمیت این جشنواره دارد.

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان با بیان اینکه بسیاری از هزینه های این جشنواره بر عهده مردم و به صورت خودجوش تامین شد خاطرنشان کرد: البته در کنار هزینه و مشارکت مردم عواید اقتصادی خوبی برای مردم منطقه حاصل می شود که فروش بالای محصولات و فرآورده های انگور از جمله آن ها است.

احداث صنایع تبدیلی فراوری محصولات کشاورزی کمک به ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان است

وی افزود: تولید فرآورده های مختلف انگور با احداث صنایع تبدیلی موقعیت های شغلی برای افراد ایجاد می کند که کارگاه روغنگیری هسته انگور از جمله آن ها است که سال گذشته در این منطقه به بهره برداری رسید و باعث اشتغال حدود 30 نفر از مردم منطقه شده است.

چهراضی به ثبت جهانی دو اثر تاریخی در حوزه گردشگری بخش میمه اشاره کرد و ادامه داد: همجواری روستای حسن رباط با منطقه حیات وحش موته و وجود استپ گیاهی قابل توجه روستا و همچنین سنگ نگاره هایی که اخیرا کاوشگران در این منطقه بدست آوردند می تواند تأثیر خوبی بر روی گردشگری این روستا داشته باشد.

جشنواره گل، گویش و فرش در میمه و خربزه گرگاب در دستور کار اداره میراث فرهنگی شهرستان قرار دارد

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به جشنواره زعفران روستای ازان میمه و با تاکید بر اینکه هر منطقه ای که درخواست و ظرفیت لازم داشته باشد پیگیری و اقدام برای برگزاری جشنواره را در دستور کار قرار می دهیم اظهار کرد: در آینده نزدیک نیز جشنواره گل و گویش و فرش میمه را خواهیم داشت همچنین برگزاری جشنواره خربزه گرگاب نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

چهراضی یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره های محصولات کشاورزی را شناساندن و معرفی محصولات آن منطقه به عموم مردم عنوان کرد و افزود: غرفه های مختلفی از محصولات کشاورزی و صنایع دستی مختلف در محل جشنواره ها برقرار می شود که قلمزنی، میناکاری و چاقوسازی از جمله این موارد در جشنواره انگور حسن رباط بودند که محصولات در همان محل به فروش می رسید.

وی با تأکید بر لزوم فراهم آوردن زیرساخت ها برای توسعه گردشگری در بخش میمه، گفت: به عنوان مثال ما در حیات وحش موته به اتومبیل های چهار دیفرانسیل برای رفتن به ارتفاعات نیاز داریم تا توریست ها بتوانند در مناطق مختلف حیات وحش تردد کنند و ما این درخواست ها را به مسئولان بالاتر مطرح کردیم.

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان همبستگی و همکاری مردم روستای حسن رباط در برگزاری جشنواره را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: برگزاری این جشنواره ها مردمی است و با مشارکت مردم اداره می شود.

ثبت جشنواره انگور و بوم گردی روستای حسن رباط در تقویم گردشگری استان اصفهان

وی توزیع گردشگر را از وظایف اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شاهین شهر و میمه خواند و بیان کرد: در حالی که در گذشته گردشگران تنها به مناطق معروف توریستی نظیر میدان امام و چهلستون سفر می کردند امروزه استقبال خوبی از مناطق گردشگری جدید می کنند.

چهراضی توسعه بوم گردی در میمه را از دیگر اهداف جشنواره انگور دانست و ابراز کرد: تفاوت دمای هوای روستای حسن رباط با اصفهان می تواند سبب جلب توریست ها در تابستان شود.

وی با اشاره به ثبت جشنواره انگور حسن رباط در تقویم گردشگری استان اصفهان، اظهار کرد: هر سال در شهریور ماه و در موعد مقرر این جشنواره برگزار می شود و اگر قرار بر برگزاری جشنواره دیگری در استان باشد باز جشنواره انگور حسن رباط اولویت دارد.

انتهای پیام/