شاهین پرس

نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی در کانون پرورش فکری شاهین شهر برگزار شد

کدخبر: 76097
۲۲ شهریور ۱۳۹۶ در ساعت ۴:۴۴ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس، هویت و فرهنگ ایرانی اسلامی کشورمان همواره یا با تهاجم سخت و یا با شیوه نرم مورد هدف و تیررس بیگانگان قرار دارد اما آنچه مسلم است آگاهی مسئولان و مردم برای مقابله با شیوه های تهاجم بیگانگان است که بسیار اهمیت دارد و ضروری است.

یکی از محل هایی که به دلیل خلاء برنامه ریزی صحیح متولیان فرهنگی مورد بهره برداری بیگانگان قرار گرفته لوازم التحریر و نوشت افزارها است که به محلی برای جولان تبلیغ فرهنگ بیگانه تبدیل و موجب شده کودکان و نوجوانان با گرایش به فرهنگ بیگانه و خرید کالای خارجی با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی و قهرمانان ملی کشورمان که در دنیا بی نظیر هستند ناآشنا شده و فاصله بگیرند.

تولیدکنندگان داخلی لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار از جمله «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» از چندی پیش تلاش کرده‌اند تا با تولید و عرضه نوشت افزار با طراحی نمادهای ایرانی‌اسلامی به این عرصه ورود صحیحی داشته و ذائقه و علاقه فرزندان ایرانی را به سمت فرهنگ بومی و اسلامی سوق دهند.

در آستانه شروع سال تحصیلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شاهین شهر اقدام به برپایی نمایشگاه و فروشگاه عرضه نوشت افزارهای تولید داخل با طراحی نمادهای ایرانی‌اسلامی کرده است.

فریبا پسنده از برپایی نمایشگاه عرضه نوشت افزار و لوازم التحریر ایرانی و اسلامی و محصولات فرهنگی هنری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاهین شهر خبر داد و گفت: این نمایشگاه در آستانه بازگشایی مدارس به منظور سهولت دستیابی خانواده ها برای تهیه نوشت افزارهای ایرانی اسلامی و محصولات فرهنگی، هنری با کیفیت و کاملا ایرانی برگزار شده است.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاهین شهر افزود: همه ساله بویژه در آستانه بازگشایی مدارس بسیاری از خانواده ها دغدغه تهیه نوشت افزارهای باکیفیت تولید داخل را دارند از طرفی نوشت افزارها و محصولات فرهنگی خارجی که اغلب کیفیفت سطح پایین دارند و طرح های جلد آنان مغایر با فرهنگ ایرانی اسلامی کشورمان است بازار را اشباح کرده است.

وی افزود: بر همین اساس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از حدود پنج سال قبل تاکنون اقدام به تولید دفترهای مختلف با استفاده از گرافیکی چشم نواز در طراحی جلد کرده است تا علاوه بر زیبایی، ابزاری برای یادگیری کودکان و نوجوانان باشد.

پسنده افزود: مجموعه ای از 40 عنوان دفتر و نوشت افزار با نمادهای ایرانی اسلامی با تصویرسازی کتاب های منتشر شده کانون، حکایت ها و داستان های ایرانی، محیط زیست، میراث فرهنگی، طبیعت ایران، آثار باستانی، شخصیت های تاریخی، فرهنگی و حماسی و … از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر تا مورد استفاده دانش آموزان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امسال در طراحی دفترها به طور چشمگیری مساله آموزش مهارتهای زندگی، بهداشت فردی و مسایل زیست محیطی به ویژه مساله آب، حفاظت از گونه های جانوری رو به انقراض مانند پلنگ ایرانی و مراقبت از جنگل ها مورد توجه قرار داده شده است.

انتهای پیام/