۲۲:۲۱ - شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۶

کارشناس مذهبی در جشن قربان تا غدیر مطرح کرد؛

مفاد طومار محرمانه منافقان در نفی ولایت حضرت علی(ع)/ عده ای از همان ابتدا در ولایت امیرالمؤمنین(ع) تشکیک کردند

حجت الاسلام مظفری، کارشناس مذهبی با اشاره به آیه اول سوره معارج گفت: از همان روزهای آغازین دعوت پیامبراکرم(ص) توطئه های مخالفان و منافقین علیه امیرالمؤمنین(ع) آغاز شد و طوماری مبنی بر نفی ولایت حضرت علی(ع) تهیه کردند.

به گزارش شاهین پرس، حجت الاسلام فرید مظفری پس از نماز مغرب و عشاء در مراسم جشن مهرورزی «از قربان تا غدیر» که در محوطه مسجد امام هادی(ع) شهرک مهر شاهین شهر و با حضور عموم مردم و فعالان فرهنگی برگزار شده بود با اشاره به آیه ابلاغ جانشینی و ولایت امیرالمؤمنین(ع) از سوی پیامبر اکرم(ص) در محل غدیر خم گفت: پیام خداوند توسط جبرئیل امین در حجه الوداع به پیامبر(ص) رسید که ای پیامبر(ص) اگر جانشینی خود را به مردم ابلاغ نکنی رسالت خود را تمام و کمال انجام نداده ای و دین خدا ناقص می ماند.

کارشناس مذهبی به نزول آیه اکمال دین بعد از واقعه عید غدیر خم اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر آیات 67 سوره مائده و سه سوره مائده آیه اول سوره معارج نیز در قرآن کریم درباره عید غدیر است که بعد از پیچیدن خبر ولایت امیرالمؤمنین(ع) در میان مردم نازل شده و خبر به گوش «حارث ابن نعمان» هم می رسد و به پیامبر(ص) می گوید « ای پیامبر؛ ما را از جانب خداوند به شهادت به وحدانیت خدا و پذیرش رسالت خودت و به نماز و روزه و حج امر کردی و ما هم قبول کردیم اما باز هم راضی نشدی و بازوان پسر عمویت را بلند کرده و او را به جانشینی خود منصوب کردی».

وی با ذکر جسارت و بی ادبی«حارث ابن نعمان» و رویگردانی او از پیامبر اکرم(ص)، اظهار کرد: آن فرد در راه بازگشت بعد از جسارت به محضر پیامبر(ص) با خود می گفت که خدایا اگر آنچه محمد(ص) درباره خلافت ولایت علی(ع) می گوید حق است سنگی از آسمان و عذابی دردناک بر من فرود آور» هنوز به شتر خود نرسیده بود که سنگی از آسمان فرود آمد و او را هلاک ساخت.

کارشناس مذهبی اضافه کرد: 22 نفر از اهل سنت این داستان را در کتب روایی و تاریخی نقل کرده اند و به دفعات از سوی شیعه هم نقل شده است اما عده ای بودند که در همان زمان در ولایت امیرالمؤمنین(ع) تشکیک می کردند و می گفتند پیامبر(ص) به یک باره و دفعتاً در سفر حج درباره خلافت و جانشینی خود تصمیم گرفته و این در حالی بود که نبی مکرم اسلام(ص) از همان آغاز ابلاغ رسالت خود و در جلسه «عشیره اقربین» نیز امام علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرده بود.

حجت الاسلام مظفری به اولین مرحله دعوت علنی پیامبر(ص) و دعوت خویشاوندان نزدیک خود به اسلام اشاره کرد و افزود: پیامبراکرم(ص) در آن روز بعد از اعلام نبوت خود به بزرگان قریش سه بار از آن ها خواست تا هر کسی می خواهد یاری دهنده و جانشین ایشان باشد اعلام کند و در هر سه بار تنها حضرت علی ابن ابیطالب(ع) با قاطعیت جانشینی پیامبر(ص) را پذیرفت.

وی با بیان اینکه از همان روزهای آغازین دعوت پیامبر(ص) توطئه ها علیه امیرالمؤمنین(ع) هم آغاز شد گفت: طوماری از سوی دشمنان و منافقان تهیه شده بود که در آن عهد کرده بودند بعد از رحلت پیامبر(ص) هرگز اجازه ندهند خلافت به امام علی(ع) برسد و این نامه را مهر کرده و به صورت محرمانه به دست «ابوعبیده جراح» سپردند.

کارشناس مذهبی با تصریح بر پذیرش امر خلافت امیرالمؤمنین(ع) بعد از واقعه غدیر از سوی کسانی که بعدها منکر آن شدند ابراز کرد: حدیثی تحت عنوان« حدیث تهنیت» در منابع روایی شیعه و سنی وجود دارد که 33 نفر از بزرگان اهل سنت آن را تأیید کرده اند که «عمر ابن خطاب» بعد از ابلاغ ولایت امیرالمؤمنین(ع) به نزد امام علی(ع) می رود و با تبریک خلافت ایشان می گوید« گوارا باد بر تو ای فرزند ابیطالب تو مولای من و مولای همه مردان و زنان هستی».

حجت الاسلام مظفری تصریح کرد: بعد از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) توطئه ها در همان زمان تشییع پیکر حضرت(ص) شروع شد و منافقان در «سقیفه بنی ساعده» گرد آمدند تا ولایت امیرالمؤمنین(ع) را انکار کنند و از میان خودشان فردی را به خلافت برگزینند.

در این مراسم که با مولودی خوانی و مدح امیرالمؤمنین(ع) و اجرای سرود «مدافعان حرم» توسط گروه سرود کانون فرهنگی هنری «عرشیان» مسجد امام هادی(ع) همراه بود از فعالان فرهنگی مسجد و محله نیز تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.