۲۳:۳۵ - پنجشنبه ۰۹ شهریور ۱۳۹۶

وزیر اقتصاد و دارائی:

سود بانکی ۲۰ درصدی با تورم ۱۰ درصدی تناسب ندارد/ مصوبه شورای پول و اعتبار از روز شنبه اجرا می شود

وزیر اقتصاد و دارئی گفت: در حالیکه سود بانکی ۲۰ درصد است نمی توان انتظار تورم ۱۰ درصد و کمتر از آن را داشت بر همین اساس مصوبه شورای پول و اعتبار از روز شنبه بخ صورت جدی در سیستم بانکی کشور اجرا می شود.

به گزارش شاهین پرس، مسعود کرباسیان در آیین افتتاح و بهره برداری 303 پروژه بخش کشاورزی استان اصفهان در شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به نامگذاری و تاکید رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی گفت: بهره برداری در این حجم پروژه در بخش کشاورزی از مصادیق اقتصاد مقاومتی محسوب شده و گامی موثر برای رشد تولید و ایجاد اشتغال است.

وزیر اقتصاد و دارائی رشد اقتصادی کشور را خوب ارزیابی کرد و افزود: با وجود مشکلات اقتصادی در ابتدای دولت یازدهم، امروز با تورم حدود 10 درصدی تراز تجاری مثبت و اقتصاد کشور با تعادل و ثبات نسبی در شرایط خوبی قرار دارد که بخش عمده آن بجز نفت به عهده محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به برنامه دولت در کاهش نرخ سود بانکی اظهار کرد: در حالیکه سود بانکی 20 درصد است نمی توان انتظار تورم 10 درصد و کمتر از آن را داشت بر همین اساس مصوبه شورای پول و اعتبار در کاهش نرخ سود بانکی از روز شنبه بصورت جدی در سیستم بانکی کشور اجرا می شود.

پرداخت 17 هزارو 500 میلیارد ریال اعتبار برای تحقق اقتصاد مقاومتی در سال جاری

کرباسیان با تاکید بر اینکه دولت علاقمند است که در زمینه کشاورزی گامهای موثری بردارد خاطرنشان کرد: برای رسیدن به رشد هشت درصدی باید بهره وری به ۲.۷ درصد برسد که امروز بهره وری در بخش کشاورزی با کاهش زمین و کاهش مصرف آب تحقق پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: بانک ها با وجود مشکلات زیاد در سال جاری مبلغ 17 هزارو 500 میلیارد ریال اعتبار در حوزه اقتصاد مقاومتی به دو هزار و ۲۵۰ واحد تولیدی پرداخت شده است.

وزیر اقتصاد و دارائی علت تاخیر در ارائه اوراق قرضه و خزانه اسلامی تاثیر آن بر اقتصاد کشور بیان کرد و افزود: ارائه اوراق قرضه و خزانه اسلامی باید در زمانبندی تعین شده و به مرور صورت گیرد تا تاثیر منفی بر اقتصاد نداشته باشد.

وی با اشاره به مشکلات متعدد سیستم بانکی کشور افزود: یکی از دلایل مشکلات متعدد سیستم بانکی کشور وجود موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز است که استفاده از ابزار اسناد خزانه اسلامی از جمله راهکارهای برون رفت دولت از این مشکلات است.

کرباسیان با بیان اینکه دولت و مجلس هر دو از بخش کشاورزی حمایت می کنند خاطرنشان کرد: امروز با تراز مثبت مواد غذایی و خود کفایی گندم و بعضی محصولات کشاورزی روبرو هستیم.

رونق کسب و کار و اشتغال نیازمند جذب سرمایه گذار بخش خصوصی است

وی جذب سرمایه گذاری و مشارکت عمومی و خصوصی را لازمه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بیان کرد و افزود: رونق فضای کسب و کار و اشتغال و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نیازمند جذب سرمایه گذار در بخش های عمومی و خصوصی است.

وزیر اقتصاد و دارائی با اشاره به افتتاح و بهره برداری از 303 پروژه استان اصفهان در بخش کشاورزی گفت: سهم سیستم بانکی کشور در اجرای این 303 پروژه 14 درصد است که بیانگر آن است استان اصفهان با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در اجرای طرح ها و پروژه های خود کمترین اتکا به سیستم بانکی دارد.

رتبه اول تا پنجم تولیدات باغی و دامی کشور به استان اصفهان اختصاص دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در این مراسم مهمترین مشکل حوزه کشاورزی استان اصفهان را کمبود منابع آبی بیان کرد و گفت: درحالی که با وجود کمبود منابع آبی از مجموع پنج میلیون و 680 هزار هکتار از اراضی قابل کشت استان اصفهان تنها سه درصد از این اراضی قابل کشت هستند اما شش درصد محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می شود.

محسن کریمیان با بیان اینکه استان، اصفهان با وجود کمبود منابع آبی شدید با استفاده از روش های نوین کشاورزی رتبه اول تا پنجم تولید محصولات باغی و دامی کشور را به خود اختصاص داده است تصریح کرد: رتبه نخست کشور در تولید شیر، ماهیان زینتی، گوشت بوقلمون، تعداد واحدهای مرغداری گوشتی، تولید گل شب بو یز به استان اصفهان اختصاص دارد.

همزمان با هفته دولت و سفر وزیر اقتصاد و دارائی به استان اصفهان، ۳۰۳ پروژه بخش کشاورزی استان در شهرستان شاهین شهر و میمه ،با سرمایه گذاری ۱۶۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید، این پروژه ها در مجموع با ایجاد ۹۹۳ فرصت شغلی جدید، زمینه تثبیت اشتغال ۱۷۴۳ نفر را در این شهرستان فراهم کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.