شاهین پرس

افتتاح و بهره برداری از پروژه های عمرانی خدماتی بهزیستی شاهین شهر/ تصاویر

کدخبر: 75826
۶ شهریور ۱۳۹۶ در ساعت ۵:۱۰ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس، مجتبی ناجی در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های خدماتی عمرانی بهزیستی شاهین شهر و میمه با تبریک انتخاب سازمان بهزیستی استان اصفهان به عنوان دستگاه برتر برای سومین سال متوالی در جشنواره شهید رجایی گفت: سازمان بهزیستی با وجود محدودیت های مالی با تلاش در خدمات رسانی، محور سلامت و مسئولیت اجتماعی شناخته شده است.

معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه جایگاه بهزیستی در عرصه های اجتماعی از پیش شناخته تر شده و در مرکز توجه قرار گرفته است خاطرنشان کرد: امروزه با گسترش خدمات بهزیستی به یک سازمان تخصصی با ویژگی های منحصر بفرد در حوزه ها مختلف تبدیل شده است.

وی استقبال مردم از طرح های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را خوب ارزیابی کرد و با بیان اینکه در شاهین شهر بعد از مسائل بین فردی و ارتباطی دومین مشکل و آسیب اختلالات خلقی است افزود: استان اصفهان به لحاظ اعتیاد در بین استان های کشور در ردیف بیست و سومین استان و به لحاظ طلاق و آسیب‌های اجتماعی در ردیف هجدهمین استان کشور قرار دارد.

با آموزش می توان بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش داد

امین عسگری در ابتدای این مراسم به فعالیت ها و خدمات بهزیستی در حوزه های مختلف اشاره کرد و با بیان اینکه تقدم مساله پیشگیری بر درمان اولویت اصلی سازمان بهزیستی است گفت: به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در تلاش هستیم با آموزش کودکان در مهدکودک ها و مدارس و اقشار مختلف در سنین مختلف از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت ها پیشگیری کنیم.

رئیس اداره بهزیستی شاهین شهر و میمه با اشاره به طرح های غربالگری شنوایی و بینایی سنجی بیان کرد: با تشخیص به موقع و درمان می توان از بسیاری از معلولیت ها جلوگیری کرد که به همین منظور نوزادان در بدو تولد و کودکان زیر شش سال تحت غربالگری شنوایی سنجی و بینایی سنجی قرار می گیرند.

با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال از محل سرمایه گذار بخش خصوصی برای 21 نفر از مددجویان بهزیستی ایجاد اشتغال شد

عسگری از جمعیت همیاران سلامت و خیریه ها به عنوان سمن های همکار بهزیستی نام برد و افزود: جمعیت همیاران سلامت با بهزیستی در برگزاری همایش و مشاوره ازدواج، طلاق و اعتیاد و ….. همکاری می کند.

وی افزود: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت ساختمان جدید جامعه معلولان شاهین شهر، کارگاه تولید صنایع دستی معلولان، دو واحد مهد کودک و دو واحد اشتغالزایی پیرایش مردانه و ساخت وسایل چوبی و مبل با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال از محل سرمایه گذار بخش خصوصی افتتاح و به بهره برداری می رسد که این طرح ها در مجموع برای 21 نفر از مددجویان بهزیستی ایجاد اشتغال کرده است.

انتهای پیام/