۱۳:۳۱ - دوشنبه ۰۶ شهریور ۱۳۹۶

کارشناس مسائل سیاسی:

تحقق دولت اسلامی باید به مطالبه عمومی تبدیل شود/ حمایت دولت از فیش های نجومی به معنای عقبگرد است‏

کارشناس مسئل سیاسی توجه به اقشار ضعیف جامعه را شاخصه اصلی دولت اسلامی دانست و گفت: حمایت دولت از صاحبان فیش های نجومی به معنای عقبگرد است، باید تلاش برای تحقق دولت اسلامی را به یک مطالبه عمومی تبدیل کنیم.

به گزارش شاهین پرس، غلامعلی کریمی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری به سالگروز انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال 1360 و شهادت شهیدان رجایی و باهنر و گرامیداشت هفته دولت اشاره کرد و گفت: جنایت های منافقین تحت نام سازمان مجاهدین خلق و وحشی‌گیری های آنان در ترور انسان های بی گناه حقیقتی است که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر لزوم بازخوانی حوادث و وقایع دهه شصت و اوج جنایات منافقین در کشور، ادامه داد: امروز جریانی در کشور به دنبال تطهیر چهره کریه منافقین است و انتشار گسترده فایل صوتی آقای منتظری در ایام تبلیغات انتخاباتی با همین هدف صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: امروز تبیین چهره واقعی منافقین از ضروریات نهضت روشنگری است، سازمان منافقین خلق عین نجسی است که قابل تطهیر نیست.

وی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص توطئه دشمنان برای عوض کردن جای جلاد و شهید و نقش منافقین و حامیان آن ها در این زمینه اشاره کرد و با بیان اینکه حدود 17 هزار نفر از مردم ایران به دست منافقین ترور شده اند افزود: دست پلید منافقین در جنایات مختلف از سوختن کودکان شیرخواره در اتوبوس های شرکت واحد تا ترور نخست وزیر و رییس جمهور و کمک و همکاری آشکار با رژیم بعث عراق و حتی لشکرکشی برای تصرف شهرهای ایران با حمایت مستقیم بیگانگان آلوده است،

دولت با گفتار نسنجیده و عمل نکردن به وعده ها جایگاه خود نزد مردم را تضعیف نکند

استاد دانشگاه با اشاره به سیر دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی در کلام رهبر انقلاب، بیان کرد: برای رسیدن به جامعه اسلامی و بعد از آن رسیدن به تمدن نوین اسلامی ابتدا نیازمند تشکیل دولت اسلامی در جمهوری اسلامی هستیم، قبل از مرحله دولت اسلامی، انقلاب اسلامی و نظام اسلامی وجود دارند که این دو محقق شده اند.

کریمی با بیان اینکه در ازای تشکیل دولت در جمهوری اسلامی بهای سنگین و خون های فروان و ارزشمندی ریخته شده است تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند که منظورشان از دولت به معنای عام همه قوای سه گانه در جمهوری اسلامی است و منظور از دولت به معنای خاص آن دولت و قوه مجریه کشور است و رئیس جمهور در واقع شخصیت دوم کشور محسوب می شود.

وی رئیس جمهور و کابینه دولت را موظف به حفظ شأن و جایگاه دولت جمهوری اسلامی در درجه اول اهمیت دانست و گفت: در وهله اول رئیس جمهور و وزرا باید مراقب اظهارات و موضع گیری های خود در موارد مختلف باشند تا مردم کشور و سایر ملت ها و سیاسیون جهان هم دیدگاه خوبی نسبت به دولت ما داشته باشند و حرمت دولت جمهوری اسلامی حفظ شود.

کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر حفظ جایگاه دولت نزد ملت، خاطرنشان کرد: اگر دولت به وعده های انتخاباتی خود عمل نکند و نتواند پاسخگوی نیازهای مختلف مردمی که به دولت اعتماد کرده اند و رأی داده اند نباشد، قطعاً جایگاه این دولت در ذهن مردم تضعیف خواهد شد، اعضای دولت باید سنجیده سخن بگویند و سپس سنجیده هم عمل کنند.

دفاع از اقشار ضعیف وظیفه اصلی دولت اسلامی است/حمایت دولت از صاحبان فیش های نجومی به معنای عقب گرد است

کریمی با اشاره به خطبه شقشقیه نهج البلاغه و دلیل پذیرش خلافت از سوی امیرالمؤمنین تصریح کرد: امام علی(ع) افزون بر دلیل شخصی خود در سعادت به شهادت رسیدن در نبرد حق و باطل می فرمایند «خداوند از آگاهان و دانایان پیمان گرفته که در برابر گرسنگی مردم ساکت ننشینند»، این به معنای آنست که دفاع از قشر محروم و آسیب پذیر به عنوان وظیفه اصلی دولت اسلامی مطرح است.

وی با بیان اینکه شهید رجایی رئیس جمهوری بود که با تمام وجود برای دفاع از اقشار محروم جامعه به میدان آمده بود اظهار کرد: اگر دولت بخواهد مدافع قشر رانت خوار و مرفه جامعه در برابر اقشار ضعیف و محروم باشد، این به معنای آنست که ما در مسیر عکس تحقق دولت اسلامی گام بر می داریم، اما اگر حرکت دولت به سمت محرومیت زدایی و توجه به مستضعفان باشد، این به معنای پیشرفت است، مبارزه با مستکبران شاخصه دیگر دولت اسلامی است.

کارشناس علوم قرآنی و حدیث ترویج اباحه گری از طریق دولت را عاملی بر سد راه تحقق دولت اسلامی ارزیابی کرد و گفت: حمایت دولت از صاحبان فیش های نجومی و توجیه برخی از اینگونه اعمال دولتمردان به معنای ضعف و عدم پیشرفت دولت اسلامی و بازگشت به عقب است، امروز تحقق تمدن اسلامی در خارج از مرزها از دولت و جامعه اسلامی پیش افتاده است.

عملیاتی شدن اصل هشتم قانون اساسی مقدمه تحقق دولت اسلامی/ تحقق دولت اسلامی به مطالبه عمومی تبدیل شود

کریمی دشمن سرسخت ظالم و یاور مظلوم بودن را از شاخصه هایی دانست که امام(ره) و رهبر انقلاب بارها بر آن ها تأکید کرده اند و ابراز کرد: احقاق حق و نابودی باطل از ویژگی های دیگری است که امیرالمؤمنین علی(ع) در علل پذیرش مسند خلافت بر آن تأکید دارند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه هیچ حقی همانند امر به معروف و نهی از منکر ارزشمند نیست، تصریح کرد:برای رسیدن به دولت اسلامی ما نیاز داریم تا اصل هشتم قانون اساسی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر عملیاتی شود.

وی با اشاره به عدم توجه کافی دولتمردان به مساله امر به معروف و نهی از منکر افزود: باید تلاش برای تحقق دولت اسلامی را تبدیل به یک مطالبه عمومی کنیم و این در درجه اول نیازمند ایجاد یک فضای معنوی و منطقی در جامعه و تبیین شاخصه ها و فواید دولت اسلامی برای مردم است، وقتی مردم این شاخصه ها را از دولتمردان مطالبه کنند دولت هم ناگزیر است تا خود را با آن شاخصه ها و معیارها هماهنگ کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.