۱۹:۵۵ - چهارشنبه ۰۸ شهریور ۱۳۹۶

شاهین پرس بررسی کرد؛

تعدیل نیروی شرکت تولید روغن گلبهار سپاهان واقعیت ندارد

مدیرعامل شرکت كشت و صنعت و روغن نباتي گلبهار سپاهان تعدیل نیرو در این شرکت را تکذیب کرد و گفت: این شرکت بعلت مشکلات اقتصادی با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارد اما نیروهای خود را اخراج نمی کند.

به گزارش شاهین پرس، شرکت كشت و صنعت و روغن نباتي گلبهار سپاهان در زمینی به مساحت 66 هزار متر مربع احداث شده با ۶۰ هزار متر مربع سالن در سال 82 احداث و وارد خط تولید شده است، این واحد صنعتی با 250 پرسنل که به گفته مدیر آن، بیش از ۹۰درصد آنها بومی بخش میمه هستند با تولید روغن سرخ کردنی، روغن مخلوط، روغن سویا، روغن کلزا و روغن آفتابگردان، قرار گرفتن در بین پنج تولید کننده برتر روغن‌های گیاهی خام و تصفیه و کنجاله در خاورمیانه و شمال آفریقا و آسیا را در چشم انداز آینده خود قرارداده است.

این واحد تولیدی با حدود 700 تن ظرفیت روغن کشی در سال 93 بعلت نداشتن مواد اولیه لازم که ۹۳% آن وارداتی است پس از آنکه حدود دو سال هیچ دانه ای وارد نکرده بود همانند بسیاری دیگر از واحدهای صنعتی رو به تعطیلی گذاشت این در حالی بود که سال 91 دولت وقت مبلغ 20 میلیون دلار بصورت ارزی و ۴۰ میلیارد تومان هم بصورت ریالی از صندوق توسعه ملی برای کمک به خط تولید این شرکت تصویب کرده بود ولی متاسفانه بنا به دلایل نامعلومی پرداخت تسهیلات انجام نشد.

با پیگیری های نماینده شهرستان برای جلوگیری از تعطیل شدن این شرکت تولیدی و حفظ اشتغال کارکنان آن مبلغ 800 میلیارد ریال تسهیلات طی دو مرحله پرداخت شد.

اوایل تابستان سال جاری بود که خبر تعطیلی یک شرکت روغنی نیمه فعال در اصفهان و انتقال آن به شهر میمه به علت اعتراض های زیست محیطی منتشر شد و پس از آن شایعاتی مبنی بر اخراج این نیروها قوت گرفت و این شایعه تعدیل نیرو در سطح همه کارخانه و شرکت پیش رفت.

با توجه به اینکه اقتصاد مردم بخش میمه به این کارخانه تولید روغن وابسته است و در سابقه این شرکت تعدیل نیرو وجود داشته است لذا پایگاه خبری شاهین پرس بر خود وظیفه دید که پیگیر موضوع شود و در این تلاش با اشخاص متفاوت در هر سطحی که امکان داشت تماس گرفت و از همه یک پاسخ شنید: تعدیل نیرو واقعیت ندارد یا نشنیده اند.

حمید زمانیان مدیرعامل شرکت كشت و صنعت و روغن نباتي گلبهار سپاهان در گفت و گوی کوتاه خود با خبرنگار شاهین پرس با بیان اینکه این شرکت تولیدی تعدیل نیرو ندارد خاطرنشان کرد: این شرکت بعلت مشکلات اقتصادی با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارد اما نیروهای خود را اخراج نمی کند و مطالب منتشر شده در این خصوص تکذیب می شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی که حدود دو سال قبل و در پی تعدیل نیرو این شرکت در دفاع از حقوق کارگران در محل کارخانه حضور پیدا کرده و پیگیر شده بود گفت: تا این لحظه خبری مبنی بر تعدیل نیرو در این شرکت روغنی دریافت نکرده است.

نماینده شاهین شهر و میمه اضافه کرد: حدود دو سال قبل که که این شرکت با مشکل روبرو شده و در حال تعدیل تعدادی از کارگران بود اعلام آمادگی برای کمک به تولید و رفع موانع شرکت کردیم که مدیران شرکت استقبال نکردند.

وی به انتظارات بیش از حد این شرکت خصوصی از دولت اشاره کرد و ادامه داد: این رفتار آنها به نحوی بود که گویا خیلی انگیزه کار و تولید ندارند!

اما با همه این حرفها، سخن این کارگر شاغل در گلبهار نیز شنیدنی است: این کارخانه باعث اشتغال و رونق ملموس اقتصادی در شهر میمه شده است و تعطیل شدن آن، پیش از آنکه به سرمایه گذار ضربه وارد کند، به اقتصاد منطقه و خانوارهایی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این شرکت در ارتباط هستند، ضرر خواهد رساند.

حقیقت این است که حقوق مشخص شده وزارت کار برای یک کارگر هرچند پایین و زیر خط فقر است اما در زمانه ای که سالانه یک میلیون نفر وارد بازار کار می شوند و بنا بر اعلام مرکز آمار ایران حدود سه میلیون نفر بیکار وجود دارد، از دست دادن شغل یک فعال در بازار کار بدترین خبر برای فرد، خانواده و جامعه است.

در حالی که ظرفیت کارخانه های تولید روغن شش تن است بدین معنی که 15 برابر ظرفیت تولید کنونی تولید می شود اما حدود 95 درصد روغن مصرفی کشور از خارج وارد می شود

اگر سیاست دولت به سمت اقتصاد مقاومتی برود و فقط ظرفیت همین کارخانه های روغن فعال شود ضمن اشتغالزایی، دیگر شاهد شنیدن شایعه تعدیل نیرو حداقل در شرکت های تولیدی روغن نخواهیم بود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.