شاهین پرس

تحقق اقتصاد مقاومتی به سردارانی همچون سردار سلیمانی نیاز دارد

کدخبر: 75654
۲۷ مرداد ۱۳۹۶ در ساعت ۲:۴۵ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس، امام جمعه شهر گرگاب، در خطبه های اولین نماز جمعه گرگاب که با حضور مسئولان شهرستان شاهین شهر و میمه برگزار شده بود، هویت نماز جمعه را به حضور پرشور مردم و جوانان مرتبط دانست و ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت: بر اساس سوره جمعه وقتی مردم صدای اذان در روز جمعه را شنیدند باید خود را برای حضور در خطبه های نماز جمعه آماده کنند و به نحوی برنامه ریزی کنند که به موقع به خطبه ها برسند.

حجت الاسلام سید مصطفی عاملی استماع خطبه های نماز جمعه را واجب دانست و افزود: تجارت و داد و ستد در هنگام نماز جمعه برای مؤمنین ممنوع است، خداوند همه ما را به وحدت توصیه کرده و یکی از بهترین مصادیق وحدت و همدلی و گره گشایی از مشکلات جامعه همین نماز جمعه است.

وی مردم را برای تحقق اقتصاد مقاومتی به همکاری و همدلی دعوت کرد و ادامه داد: مردم نباید بنشینند تا مسئولان همه امور را محقق کنند، این خیال خام است که ما بنشینیم و منتظر مسئولان بمانیم، ما باید خودمان گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم.

امام جمعه شهر گرگاب با بیان اینکه از نمایندگان محترم مجلس درخواست داریم که به وزرای ناکارآمد در مجلس رأی ندهند تا در آینده هم نیاز به استیضاح نباشد، اظهار کرد: در مراسم معرفی و دفاع از کابینه دولت دوازدهم در مجلس دیدم که هیچ نماینده ای از وزیر اطلاعات درباره حادثه تروریستی مجلس سؤالی نکرد، لازم است تا مردم مطالبه گری داشته باشند.

حجت الاسلام عاملی نماز جمعه را با برکت ترین عبادات توصیف و سبک شمردن آن را نشانه نفاق دانست و گفت: اسلام برای همه شئون زندگی مردم برنامه دارد که یکی از مهمترین دستورات اسلام هم نماز جمعه است که حج مساکین محسوب می شود و هول و هراس را از مؤمنین دور می کند و خداوند در هنگام نماز تجارت را ممنوع کرده است.

وی نماز جمعه را سنگر اساسی در برابر هجوم همه جانبه دشمنان و نماز عبادی سیاسی و اقتداربخش امت اسلامی دانست و ابراز کرد: البته همانطور که در امر دفاع سردار سلیمانی عزیز را داریم باید در اقتصاد هم سرداران قابل داشته باشیم، چرا که ما در اسلام هم برنامه های اقتصادی فراوانی داریم و لازم است تا در این خصوص توجه بیشتری صورت گیرد.

امام جمعه شهر گرگاب، سالروز ورود آزادگان سرافراز را تبریک گفت و تصریح کرد: آزادگان آبرو و حیثیت ما را در اسارت حفظ کردند، سید آزادگان حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی مدیریت عجیبی داشت و توانست نقشه دشمنان برای بهره برداری از اسرای ایرانی را نقش بر آب کرد.

حجت الاسلام عاملی با بیان اینکه دحو الارض از روزهای ممتاز سال و به روایتی روز ظهور امام زمان(عج) است، بیان کرد: شهید محسن حججی فرموده بود دلم می خواهد دو بار شهید شوم و پس از ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) هم دوباره زنده شوم تا در رکاب ایشان به فیض شهادت برسم.

وی با تشکر از حجت الاسلام محمدرضا صالحیان در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان، فعالیت های وی را بسیار مؤثر عنوان کرد و ضمن تقدیر از نماینده شهرستان و فرماندار و بخشدار و نیروهای انتظامی و سپاه پاسداران، همه مردم شهر را عضو ستاد نماز جمعه گرگاب دانست و گفت: اگر شخصی انتقادی به صحبت های حقیر دارد یا پیشنهاد و انتقادی برای بهتر شدن مراسم نماز جمعه دارالمؤمنین شهر گرگاب دارد می تواند به ما مراجعه کند و بسیار خوشحال خواهیم شد، تحت هیچ شرایطی نماز جمعه شهر خودتان را تنها نگذارید و حداکثر بهره برداری از این مراسم عبادی سیاسی را داشته باشید.

انتهای پیام/