شاهین پرس

قلم هایی که بویی از انسانیت و مسلمانی نبرده اند/مجلس پیگیر توهین روزنامه قانون به شهدای مدافعان حرم شود

کدخبر: 75596
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ در ساعت ۳:۳۳ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس، امروز جامعه ایران در حالی سوگوار شهادت یکی از فرزندان برومند خود است، که نه تنها شهادت او را مایه فخر و غرور ملی و دینی خود می داند، بلکه تجسمی از ایمان راسخ فرزندان خود می داند که در پایداری از ارزش های دینی زمان و مکان نمی شناسند.

فرزندانی که به تعبیر رهبر انقلاب، «در صورت نیاز سینه سپر می کنند، سینه چاک انقلاب اند و همین ها هستند که از کشور و نظام دفاع می کنند» در این میان دشمن، دشمن است و نیازی به تصویر و تصور ندارد ولی خودی است که باید تفسیر شود از کدامین خودی ها است، خودی که حرف او نیش دار تر از ضربه های کاری دشمن رو در رو است.

خودی که از پول بیت المال هزینه می کند تا بر خلاف ملت مستضعف قلم بفرساید، خودی که نه انقلاب را قبول دارد و نه آرمان ها را. سخن از برخی روزنامه های اصلاح طلب و جراید نزدیک به دولت چون قانون است که برای چندمین بار پا بر روی ارزش ها و خطوط و چهارچوب های کلی نظام می گذارد و تصمیمات راهبردی و استراتژیک نظام را زیر سوال می برد. البته زیر سوال بردنی که فارغ از هرگونه محاسبات عقلانی و مستدل است.

در حالی که چند روزی از شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی نگذشته و مردم و رسانه ها همچنان تحت تاثیر نوع شهادت این رزمنده انقلابی هستند و رخت عزا بر تن کرده اند، یک روزنامه اصلاح‌طلب در مطلبی توهین آمیز ضمن ملامت سپاه قدس، شلیک موشک‌های سپاه به مقر داعش در دیرالزور را اقدامی تنش‌زا معرفی کرد و شهادت حججی را نتیجه اشتباهات محاسباتی ایرانی‌ها دانست.

سپاهی که نهادهای وابسته به سرویس های جاسوسی امریکا و غرب نه تنها قهرمان واقعی مناسبات منطقه خاورمیانه را سپاه قدس می داند، بلکه نیروهای سپاه قدس و فرمانده آن را بر هم زننده برنامه های امریکا و متحدانش در منطقه می دانند که از هویت و یکپارچگی ملی ایران، در هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای داخلی دفاع می کنند.

البته این اولین بار نیست که روزنامه قانون وابسته به دولت از این اقدامات که خلاف مصالح ملی است انجام می دهد برای نمونه در زمان اسارت ملوانان متجاوز امریکایی به آبهای سرزمینی، روزنامه قانون در شماره آن روز با درج يادداشتي عجيب در صفحه سياسي خود، رزمندگان سپاه پاسداران را كه با به خطر انداختن جان خود متجاوزين آمريكايی كه وارد خاك ايران شده بودند را به زانو در آوردند با اعضای گروه تروريستی داعش مقايسه كرد!

در بخش هایی از آن یادداشت آمده بود: “می‌دانم تنظیم‌کنندگان آن برنامه چه فکری در سر داشته‌اند. نکته دیگر نشان دادن صحنه گریستن اسیری آمریکایی لابد برای تحقیر آمریکا بود. پرسش این است که سربازی جوان که پشت‌گرم به ابرقدرت شماره یک جهان و آن ناوشکن‌ها و غول‌های دریایی و هوایی است، با چه احساسی و در چه شرایطی به گریه افتاده است؟

نويسنده يادداشت روزنامه قانون در حالي گريه اين سربازان به ظاهر آهنی كشور آمريكا را ناشی از رفتار نامناسب و داعش وار پاسداران سپاه مي داند كه بدبينانه ترين نگاه ها نيز اين تعبير را نمي پذيرد و واقعا مشخص نیست، چگونه اتفاقي كه باعث احساس غرور بسياری از ايرانيان به علت اين توانمندی نظامی و سيطره بر مرزهای جمهوری اسلامی است، به این شکل توسط کسی که خود را پژوهشگر می نامند، تفسیر شده است. اینجا است که می پرسی اینها چه کسانی هستند؟کجا می نویسند واز کجا تغذیه مالی می شوند؟

البته این روزنامه ها خیلی فراموش کار هستند. روزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تخریب می کنند و خدمات سپاه را در پروژه های نظیر پارس جنوبی به اسم دولت می زنند و روزی از حمایت ها و رشد بنیه های دفاعی و هزینه های دولت برای فعالیت های موشکی سخن می گویند و روز دیگر از روی فراموشی همان موشک ها را که عزت و شکوه این ملت قهرمان را به رخ جهانیان کشید را مایه بی تدبیری می نامند.

بر اساس چنین فراموشکاری و نان به نرخ روز خوردن و عدم تحلیل مناسبات منطقه ای و آنچه در حال رخ دادن است، روزنامه قانون در مطلبی توهین آمیز ضمن ملامت سپاه قدس و تذکر نسبت به بی توجهی به هشدارهای آمریکا، شلیک موشک‌های سپاه به مقر داعش در دیر الزور را اقدامی تنش‌زا معرفی کرد و شهادت جوانان ایرانی مدافع حرم را نتیجه اشتباهات محاسباتی ایرانی‌ها دانست.

قلم هایی که گفته های سرویس های جاسوسی انگلستان را می نویسند

قانون در مطلبی با عنوان «پشت صحنه یک شهادت؛ عواملی که سبب شد تا محسن‌حججی شهید شود» نوشت:«کوروش احمدی، کارشناس روابط بین‌الملل با درج مطلبی در روزنامه شرق، تنف و جنوب شرق سوریه را «جدیدترین نقطه بحران در منطقه» می‌خواند و می‌گوید: در شرایطی که روند عقب‌نشینی و نابودی داعش در سوریه سرعت گرفته، تلاش‌ها برای پرکردن خلأ ناشی از آن نیز رو به افزایش نهاده و از جمله موجب شده به ناگاه، جنوب شرقی سوریه به یکی از حساس‌ترین و مخاطره‌آمیزترین صحنه‌های تقابل در منطقه تبدیل شود. در نتیجه، در بیش از یک ماه گذشته، این منطقه عرصه برخوردهایی بین نیروهای حامی دولت سوریه و نیروهای سوری تحت حمایت آمریکا بوده است.

حمله آمریکا در هجدهم می، به واحدهایی که ادعا می‌شد به پادگان تنف نزدیک می‌شدند؛ ۹ روز قبل از آن حمله نیروهای سوری به مواضع شورشیان در منطقه؛ ادعای سرنگونی دو پهپاد مسلح ساخت ایران از سوی آمریکا در ۷ و ۲۰ ژوئن؛ شلیک ۶ موشک ایرانی به شهر دیرالزور که در تصرف داعش است؛ اعلام روسیه مبنی بر تعلیق برنامه هماهنگی با آمریکا برای اجتناب از برخوردهای تصادفی هوایی و هشدار به آمریکا درباره ورود هواپیماهای آمریکایی به منطقه عملیاتی روسیه یعنی غرب رود فرات، برخی از این موارد تنش‌زا بوده‌اند» در کمال تعجب باید گفت، این قلم و این نگاه دقیقا همان چیزی است که یکشنبه شب(مورخ 20 مرداد) از شبکه بی بی سی فارسی وابسته به سرویس های اطلاعاتی انگلستان آن را منتشر کرد.

رفتار متناقض معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در برخورد با رسانه های منتقد و رسانه های حامی دولت

در حالی که نسبت به این رویکرد اتخاذ شده از سوی رسانه نزدیک به دولت، از سوی مسئولان دولتی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واکنشی نشان داده نشده است که سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، با اشاره به توهین اخیر روزنامه اصلاح طلب و حامی دولت قانون به نیروی دریایی سپاه پاسداران و تشبیه آن به تروریست های داعش گفت:« امیدوارم که روزی خدا این رسانه ها را از چنگال استکبار و امریکا نجات دهد تا بتوانند آزاد و ازاداندیشانه مطلب بنویسند». سردار نقدی همچنین درباره رفتار متناقض معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد نسبت به رفتار متناقض درباره رسانه‌های منتقد و حامی دولت اظهار کرد: ظاهرا آنچه که ایراد دارد مطلب نوشتن علیه غرب است و بر اساس منطق برخی آقایان علیه حزب الله و جریان حزب الله ایرادی ندارد.

جریان های فریفته غرب فراموشکار

در دامه این واکنش ها، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در  واکنش به توهین اخیر این روزنامه گفت: متاسفانه امروز جریان‎هایی در کشور ما فعالیت رسمی می‎کنند که چارچوب‎های نظام را قبول ندارند و امروزه آزادانه همه نوع رفتاری را در مقابل ملت ما انجام می‎دهند که افراد این جریان‎ها فریفته جریان غرب در دنیا شده‎اند، حال آنکه در غرب نیز به افراد اجازه داده نمی‎شود که بخواهند از چارچوب‎های تعیین شده تعدی و به آنها تعرض کنند.

حجت الاسلام پژمان‌فر در ادامه تصریح کرد: امروز اگر این افراد می‎توانند به این صورت آزادانه و در عین حال ناجوانمردانه چنین حرف‎های نامربوطی را بزنند، مطمئنا در سایه عطوفت و روحیه شهادت‎طلبی همین شهیدان مدافعان حرمی چون شهید حججی است که علی‎رغم افکار و رفتار چنین افرادی، مخلصانه جان خود را در کف گرفته و نثار می‎کنند؛ اگر امروز شهید حججی‎ها این فداکاری را نمی‎کردند و سر سوزنی کوتاه می‎آمدند، این افراد مطمئن باشند که بدتر از بلایی که امروز سر ناموس مردم افغانستان افتاده، سر ناموس این افراد نیز می‎آمد؛ اگرچه شاید خیلی از این دست افراد نیز غیرت ناموس پرستی را با توجه به فریفتگی که در مقابل غرب دارند فراموش کرده‎اند!

مجلس پیگیر توهین روزنامه قانون به شهدای مدافع حرم می شود

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه این نوع رفتار روزنامه قانون را پیگیری خواهیم کرد خاطرنشان کرد: نسبت به این قضیه حتما از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد می‌خواهیم که با این نوع رفتار نامناسب روزنامه قانون برخورد کند و در دادگاه مطبوعات نسبت به این نوع برخوردهایی که خط قرمزهای مردم و نظام را رعایت نمی‎کنند و به ایثارگری‎های سپاه، ایثارگران و شهدا و خانواده‎های شهدا هتک حرمت می‎کنند، برخورد شود و حتما این خواست مردم است که هم دستگاه‎های قضایی و هم دستگاه‎های اجرایی برخورد مقتضی و قانونی را در مقابل این توهین روزنامه داشته باشند.

حال باید پرسید از این گروه که شما عزت و هویت و اقتدار ملی را در چه چهارچوب هایی تعریف می کنید. در حالی که منطقه خاورمیانه در آشوب ها و در چنگال تکفیری ها گرفتار شده و امنیت از بسیاری کشورهای اسلامی رخت بر بسته، اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران را در چه شاخصه ها و فداکاری ها تعریف می کنید که از قلم هایتان بوی ایمان و مسلمانی به مشام نمی رسد.

گزارش از سعید فرهادپور

انتهای پیام/