۱۵:۲۹ - شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶

چرایی حذف برنامه شبی با شهدا در شاهین شهر؛

بی تفاوتی نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت در شاهین شهر/ سهم خواهی مسئولان از مراسم شهدا/ آیا اختلال فرهنگی در کار است؟

اولین باری نیست که مردم شاهین شهر شاهد بی تفاوتی و کم اهمیت جلوه دادن نقش و جایگاه شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از سوی مسئولان شهر هستند و مراسم شبی با شهدا در این شهر قربانی منیت، سهم خواهی و بی تدبیری مسئولان می شود.

به گزارش شاهین پرس، انقلاب اسلامی درحالی در آستانه چهارمین دهه خود قرار دارد که فرهنگ دفاع مقدس به عنوان یکی از دلایل اصلی ماندگاری این نظام توانسته فرهنگ انقلاب اسلامی را گسترش داده و در حوزه تمدن فرهنگی نقش تعیین کننده ای به خود بگیرد به نحوی که آنچه اکنون در مرزهای حضور ایران در خاورمیانه دیده می شود، فرهنگی برخواسته از فرهنگ حسینی هشت سال دفاع مقدس و روحیه انقلابی گری است.

بازگشت غرورآفرین کبوتران خونین بال و فرزندان روح الله، از جمله دلایل ترویج این فرهنگ حسینی به نسل های امروزی در جنگ نرم فرهنگی است که تن روشن فکران غرب زده را می لرزانند و در آرشیو خبرگزاری هایی همچون یورو نیوز، رویترز می توان از بازتاب تشییع شهدای 175 غواص دست بسته اثری یافت که مبهوت اثری ماندگار و یکی از حوادث ماندگار انقلاب بودند.

میهن اسلامی در هفته اخیر شاهد خلق جلوه هایی دیگر از حماسه آفرینی فرهنگ حسینی دفاع مقدس در تشییع 200 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در نقاط مختلف بود. از این تعداد، پیکرهای مطهر 23 شهید در استان اصفهان در قالب دو کاروان شهر به شهر گذر کردند و فرهنگ شهادت و ایثار را در هر شهر به یاد فراموش کردگان تاریخ آوردند و نسل چندم انقلاب را تربیت کردند.

شهدا قهرمانان واقعی و الگوهای شایسته برای نسل جوان امروز هستند

نسلی که هرچند دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی با کوبیدن بر طبل نیرنگ و فریب قصد دارد با حذف کردن درس فرهنگ ایثار و شهادت در قالب سند 2030 آنها را با قهرمانان واقعی و اسطوره ای میهن خود که براستی الگوهای شایسته برای نسل جوان امروز هستند بیگانه کنند. جوانانی که اگرچه دوران پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به رهبری خمینی کبیر را درک نکردند اما درس آموز مکتب عشق و ایثار در تشییع پیکرهای شهدا و مراسم های بزرگداشت یاد شهدا شدند و امروز با گذشتن از آرزوهای دنیایی، هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای جغرافیایی در عراق و سوریه از مرزهای اسلام دفاع می کنند و خون سرخ خود را برای دفاع از حریم اسلام ایثار می کنند.

پیکرهای مطهر شهدا که همرزمان همان شهدای غواص خط شکن عملیات کربلای چهار بودند و سندی از جنایات کدخدا در پشتیبانی اطلاعاتی و تسلیحات نظامی از صدام در این عملیات با بمب های شیمیایی انگلیس، فرانسه، آلمان در عملیات بدر را به یادگار داشتند در سراسر میهن اسلامی بویژه استان پهناور اصفهان شهر به شهر عبور کرده و مردم و جوانان انقلابی با آغوشی باز به استقبال می آمدند تا جان دل خود را در فرهنگ ناب حسینی دفاع مقدس سیراب کنند.

مسئولان شاهین شهر از میزبانی کاروان شهدا امتناع کردند

بر اساس برنامه زمانبندی شده همه شهرهای استان اصفهان مهیای استقبال از سربازان قهرمانی بود که به تاکید رهبر انقلاب همه ما آرامش، امنیت و سرافرازی امروز خود را مدیون خون آنها هستیم و همه ما نیز به اتفاق به آن اذعان داریم و به خوبی می دانیم که اگر جانفشانی جوانان دهه شصت و صبر و استقامت خانواده های آنها نبود امروز نیز اثری از مقام و منصب هایی که بر آن تکیه زده ایم نبود پس وظیفه داریم یاد و نام آنها را هیچ گاه از یاد نبرده و در زنده نگه داشتن آن تلاش کنیم.

در حالی که نام شاهین شهر نیز در ردیف شهرهایی بود که افتخار میزبانی کاروان شهدا را داشت و مردم انقلاب بی صبرانه منتظر روز موعود بودند به ناگاه خبر از حذف این مراسم در شاهین شهر شنیده شد، خبر به سرعت در شهر پیچید و همه را در شوکی ناباورانه فرو برد پیگیری علت را وظیفه خود دانستیم و ار منابع مختلف جویا شدیم، گرچه برخی در تلاش برای کتمان واقعیت بودند و پاسخ های نه چندان متقن می دادند پاسخ ها متناقض و عجیب بود ولی بهت آورتر این بود که مسئولان شاهین شهر از میزبانی کاروان شهدا سرباز زده و امتناع کرده بودند.

بر اساس برنامه ریزی اولیه و تبلیغاتی که انجام گرفته بود کاروان شهدا قرار بود در مراسم شبی با شهدا که در یادمان شهدای گمنام پارک انقلاب شاهین شهر برگزار می شود حضور داشته باشند مکانی که بواسطه سالها بی توجهی مسئولان به محل جولان برخی ارازل و اوباش شده بود و بسیاری از خانواده های متدین شهر حاضر نبودند برای ساعتی هرچند کوتاه در این محل حضور داشته و از فضای سبز و تفرجگاه شهری که حق همه شهروندان شهر است استفاده کنند اما با تدبیر تعدادی از مسئولان دلسوز و انقلابی و تدفین پیکر دو شهید گمنام، این مکان، به محل فرهنگی تبدیل شد و برگزاری مراسم های مختلف تا حدودی پای ارازل و اوباش را کوتاه و خانواده ها را به این مکان سوق داد.

اما منیت و خودخواهی برخی مسئولان شهر و حمایت جمعی دیگر که قصد سهم خواهی از مراسم شبی با شهدا را داشتند، به بهانه تغییر مکان برگزاری مراسم، باعث شد این برنامه که می توانست فرصت مناسبی برای بیداری غفلت زدگان شود با بی تدبیری تمام کنسل شود.

مسئولان شاهین شهر شوقی برای حضور و میزبانی از کاروان شهدا نداشتند

مردم شاهین شهر به تشییع باشکوه شهدا در شهرهای همجوار خود، با حسرت نگاه می کنند زیرا آذین بندی شهر ها ،حضور و فراخوان مسئولان آن شهرها همچون مردم در صف استقبال و میزبانی از شهدا آشکار و نهان به ثبت رسیده است و این در حالی است که حتی در سایت های برخی نهادهای کلیدی شاهین شهر نیز اثری از شوق مسئولان برای دیدار و حضور شهدا در قالب پیامی هرچندکوتاه دیده نمی شود.

این درحالی است که در پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره شهدا می خوانیم: « همه وظيفه دارند در اين كار [برگزاري كنگره] به شما كمك كنند. هيچ دستگاهي حق ندارد كوتاهي بكند. همه دستگاه‌ها موظف هستند در اين كار، به قدر سهمي كه به طور قهري و طبيعي دارند، همراهي و همكاري كنند و سهم خودشان را ايفا كنند. البته گاهي سهم مالي است، گاهي سهم فني و يا سازماندهي و كمك‌هاي گوناگون ديگر است. شما هم با جديت دنبال كنيد.»

مراسمی که قربانی منیت‌های مسئولان فرهنگی شهر شد

آری شاهین شهر تنها شهری در استان اصفهان است که نه تنها طبق برنامه اعلام شده، کاروان شهدایی از آن عبور نکرد و شبی با شهیدان نداشت، بلکه مراسم وداع و تشییع شهید تازه شناسایی شده شهر هم با بدترین برنامه ریزی، قربانی بی تدبیری و منیت ها شد! و یکی از فرصت های طلایی در تحول فرهنگ به ولنگار رفته شهر و آنچه را که گاه با سالها تلاش و خرج هزینه های گزاف به دست نمی آید، اما به لطف آیه های روشن خداوندی صورت می گرفت را از دست داد.

تغییر زمان تشییع این شهید فهمیده شهر به بعدازظهر یک روز گرم تابستانی پس از مراسم طولانی نمازجمعه، بی تدبیری دیگری از مسئوولان شاهین شهر بود و آنچه در نهایت نصیب مردم این شهر شد، تشییع شهید در کوتاه ترین مسیر و زمان ممکن و محروم شدن از باران لطف الهی بود.

البته این اولین باری نیست که مردم شهر شاهد بی تفاوتی و کم رنگ جلوه دادن اهمیت و نقش شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از سوی مسئولان شهر هستند چراکه هنوز حافظه تاریخی آنها رفتار تامل برانگیز چهار ماه پیش مسئولان را به خوبی به یاد دارند که چگونه هنگام بازگشت و انتقال پیکر شهید مظلوم سعید نمازی زاده، به شاهین شهر هیچ مسئولی توفیق حضور نیافت و تنها پس از تذکری دلسوزانه به برگزاری مراسمی تشریفاتی در آخرین روزهای سال 95 بسنده کردند.

مسئولان کار را به مردم انقلابی بسپارند آنها می توانند فرهنگ را به جاده انقلاب بازگردانند

هنگامی که در شاهین شهر به فاصله تنها چهار ماه، سه بی تفاوتی و بی تدبیری نسبت به فرهنگ والای ایثار و شهدا که مظهر واقعی ایثار است در مقابل ولنگاری وارداتی برخی شهروندان از سوی مسئولان ارشد و داعیه داران فرهنگی شهر دیده می شود، به یکی از مصادیق واقعی اختلال فرهنگی بر می خوریم و برای دلسوزان فرهنگی شهر نیز سوال می شود مگر شهدا با مسئولان چه کرده اند که در بازی ها و بی تدبیری های متولیان امر فراموش و بی اهمیت تلفی می شوند؟ آیا مسئولان شهر از خون بیش از 120 شهید این شهر که به پای مدیریتشان ریخته شده، فرار می کنند؟

مسوولان محترم، با چنین بی تفاوتی های خود، به نفودی های فرهنگی فرصت می دهند که به راحتی جای جلاد با شهید عوض شود و آن امنیتی که ملت ایران به خاطر آن، رنج ها کشیده است را با این بی تدبیری ها به باد فنا دهند. اگر با وجود بودجه مناسب فرهنگی شهر توانایی اجرای مراسمی چنین را ندارید، آن را به مردم بسپارید تا ببینید چگونه ولنگاری های وارداتی غرب از این شهر رخت بر می بندد، به یادبیاورید که این مردم انقلاب کردند، سالهای سخت جنگ را تحمل کردند و با وجود مشکلات فراوان اقتصادی این کشور و نظام را عزتمندانه حفظ کردند، پس می توانند فرهنگ را هم به جاده انقلاب بازگردانند چراکه ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت و پاک باختگی در برابر ارزشهای الهی یک درگاه پر برکت و زلال و موثر در پیشبرد شعائر ناب اسلامی است و این باب در همه امور و همه میدان های اجتماعی و فرهنگی باید مفتوح باشد.

تذکری از یک شهید که مسئولان باید بدان عمل کنند

مسئولان محترم شهر این تذکر را از شهید محسن حیات پور که در بخشی از وصیت‌نامه این شهید آمده است دریافت کنند:« می‌خواهم با مسئولان نکته ای را در میان بگذارم، ای برادران همیشه در فرمان‌هایتان رضای خدا را در نظر بگیرید و بدانید در میان این عزیزانی که تحت فرمان شما قرار گرفته‌اند مقربان درگاه خدا وجود دارند. سعی کنید مسئولیت را مقام مپندارید؛ مسئولیت کنونی در این عالم فقط باری است سنگین بر دوش شما که اگر آن را خوب ایفا کنید اجر بزرگی دارد ولی اگر بر اثر وسوسه شیطان دچار کبر و غرور و جاه طلبی شوید به عذاب سختی مبتلا خواهید شد، پس ای برادران بیایید فقط برای جلب رضای خدا اخذ تصمیم و دستور صادر فرمایید و مسئولیت خود را انجام دهید.»

نگارنده این خطوط، بنا به مواد هشت و نهم قانون امر به معروف و نهی از منکر موظف دید تلنگری به مسئولان بزند زیرا استقلال فرهنگی که تنفس جامعه بدان وابسته است، آن چنان مورد هجوم قرار گرفته که رهبر معظم انقلاب جوانان انقلابی را برای نجات این جبهه فراخوان داده است.

انتهای پیام/

2 Responses to “بی تفاوتی نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت در شاهین شهر/ سهم خواهی مسئولان از مراسم شهدا/ آیا اختلال فرهنگی در کار است؟”

  1. شاهین شهری گفت:

    خطااب به مسئولین مبگم
    از خون شهدا خجالت بکشید
    مردم راازنعمت تشییع محروم نکردید بلکه خود دردآزمایش خداوند مردود شدید
    وصیت شهید را امیدوارم تلنگری باشد برابتان
    والسلام

  2. حاجی آباد گفت:

    ان شاالله شهدا جوابشان را خواهند داد

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.