۰۸:۳۷ - پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۶

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

احتمال تشدید اختلاف بین اعتدالیون و اصلاح طلبان بر سر تصاحب مناصب/ سهم خواهی ها برای کشور مضّر است

معلمی اختلاف در اردوگاه اعتدالیون و اصلاح طلبان را امری طبیعی و قابل پیش بینی دانست که محصول سهم خواهی ها و وعده های انتخاباتی است و گفت: در آینده نزدیک هم در دولت دوازدهم و هم شورای شهر تهران اختلافات تشدید خواهد شد.

به گزارش شاهین پرس،پس از پیروزی مجدد حسن روحانی در انتخابات 96، حزب اعتدال و توسعه سهم بیشتری از کیک قدرت می خواهد ولی اصلاح طلبان قصد دارند تا دولت دوازدهم را بیشتر اصلاحاتی تر کنند و بر همین اساس گزینه های جدی تری را که گرایش اصلاح طلبی آنها پررنگ تر است را می خواهند وارد کابینه کنند.

در ماههای اخیر که دو جریان کارگزاران و اعتدال و توسعه سعی می کنند تا جای پای خود را در کرسی های شهرداری و کابینه دوازدهم محکم تر کنند که همین موضوع باعث شکل گیری رقابتی شدید و درگیری میان بزرگان این دو جریان شده است.

کارشناس مسائل سیاسی درباره اختلاف های اخیر در اردوگاه اعتدالیون و اصلاح طلبان گفت: این اختلاف قطعاً اتفاق افتاده و طبیعی است و ما هم آن را از قبل پیش بینی می کردیم، این اختلاف در آینده شدیدتر هم خواهد شد.

محمود معلمی ادامه داد: درحال حاضر افراد و گروه های مختلف اصلاح طلبان به دنبال سهم خواهی در کابینه دولت دوازدهم هستند و اعتدالیون و اصلاح طلبان و حزب کارگزاران و حزب اعتدال و توسعه هر کدام به صورت جداگانه سهم خواهی می کنند اما هر کدام هم ادعا دارند که آن ها مسبب پیروزی آقای روحانی در انتخابات هستند.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: قطعاً این سهم خواهی ها منجر به نارضایتی ها و اختلافات شدید آن ها خواهد شد و در آینده نزدیک هم در دولت دوازدهم و شورای شهر تهران اختلافات شدید خواهد شد، الان بحث بین اصلاح طلبان بر سر وزارتخانه های حساس و کلیدی است.

معلمی تصریح کرد: حتی مولوی عبدالحمید هم درخواست سه وزیر برای اهل سنت کرده است، چرا که آقای رئیسی در زمان تبلیغات انتخابات در ملاقات با آقای عبدالحمید قول وزارتخانه در ازای رأی میلیونی نداد و تنها قول رعایت حقوق مدنی اهل سنت را داد، در مقابل آقای روحانی با این شرط در ازای حمایت او موافقت کرد و الان برآورده کردن قولش تقریباً غیر ممکن است و دلخوری ها و نارضایتی ها را به همراه خواهد داشت.

وی بیان کرد: وقتی ستاد انتخاباتی آقای روحانی در دوران تبلیغات انتخاباتی برای جلب حمایت گروه ها و افراد ‏وعده های مختلف و رنگارنگی را می داد باید فکر امروز و چینش کابینه را هم می کرد و حداقل قول هایی می داد که منطقی باشند و برآورده کردن آن ها دور از ذهن نباشد.

کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: به هر حال آنچه امروز به نظر می رسد به احتمال خیلی قوی این اختلافات تکثیر و تقویت خواهد شد و می تواند آینده کشور را تحت الشعاع خود قرار دهد و این قطعاً برای جمهوری اسلامی مضر خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.