۱۰:۰۰ - سه شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان؛

استان اصفهان 120هزار معلول دارد/ ناشنوایان نیازمند دریافت خدمات روانشناختی و مشاوره ای هستند

فیاض نبود مرکز مشاوره ای و روانشناختی ویزه ناشنوایان را یکی از چالش های این قشر بیان کرد و گفت: ۱۲۰ هزار معلول در سطح استان وجود دارد که علت نیمی از معلولیت ها ناشی از اختلالات ژنتیکی است.

به گزارش شاهین پرس، معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان در آیین افتتاح و بهره برداری از مرکز مشاوره ژنتیک و خدمات روانشناختی ژن تک شاهین شهر با تبریک سی و هشتمین سال تاسیس سازمان بهزیستی، گفت: در حال حاضر 120 هزار پرونده معلول در سطح استان وجود دارد که علت بسیاری از معلولیت ها علاوه بر اختلالات ژنتیکی، ناشی از حوادث است.

سید اصغر فیاض به اهمیت مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج اشاره کرد و با بیان اینکه نیمی از معلولیت های جسمی، حرکتی و اعصاب و روان دست خوش اختلالات ژنتیکی است خاطرنشان کرد: سابقه چندین ساله در حوزه پیشگیری بویژه غربالگری شنوایی و بینایی، از افزایش معلولیت ها جلوگیری کرده است.

سازمان بهزیستی در ردیف 39 میزان دریافت اعتبارات دولتی است

وی به کمبود ردیف اعتبارات دولتی سازمان بهزیستی اشاره کرد و افزود: از بین حدود 40 دستگاه دولتی، به لحاظ هزینه و اعتبارات دولتی سازمان بهزیستی با وجود خدمات گسترده در ردیف 39 قرار دارد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان نبود مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی ویژه ناشنوایان را یکی از چالش های مهم این قشر از جامعه بیان کرد و افزود: نبود مرکزی برای ارائه خدمات روانشناختی به ناشنوایان، نادیده انگاشتن نیاز این قشر از جامعه است که آمادگی داریم به مراکز مشاوره داوطلب، زبان اشاره را آموزش دهیم تا نیازهای این قشر در دریافت خدمات روانشناختی رفع شود.

وی تنها راه ارتباطی و آموزشی جامعه ناشنوایان را زبان اشاره بیان کرد و افزود: در حال حاضر 15 زبان اشاره در دنیا وجود دارد و به تازگی زبان اشاره بین المللی نیز افزوده شده است که در این میان زبان اشاره ایران و آمریکا بسیار به یکدیگر نزدیک و شبیه است.

افتتاح پروژه های بهزیستی شاهین شهر و میمه با بیش از 13 میلیارد ریال اعتبار

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه، به پروژه های آماده بهره برداری بهزیستی شهرستان اشاره کرد و گفت: امروز با حضور معاون توانبخشی بهزیستی اصفهان هشت پروژه شامل مرکز شبانه‌روزی سالمندان امید شهر میمه، شش واحد مسکونی ویژه سالمندان، مهد کودک فرشتگان فرزانه، مهد کودک نهال کوچولو، مرکز مشاوره ژنتیک تَگ، مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی عمومی یکتا و کارگاه اشتغال سی بی آر، به نمایندگی از 9 طرح اشتغال آفرین در سطح شهرستان به بهره برداری می رسد.

امین عسگری میزان اعتبار برای تکمیل پروژه را بالغ بر 13 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اداره بهزیستی شاهین شهر و میمه با مشارکت بخش خصوصی علاوه بر افتتاح هشت پروژه خدماتی برای 57 نفر نیز اشتغالزایی می کند.

به مناسبت سی و هشتمین سالگرد تأسیس سازمان بهزیستی کشور، مرکز شبانه روزی سالمندان امید میمه، دومین مرکز شهرستان و سی و نهمین مرکز نگهداری سالمندان استان اصفهان با اشتغالزایی برای 15 مادر یار و پرستار با ظرفیت نگهداری از 25 سالمند در میمه، اولین مرکز CBR معلولین مبتنی بر جامعه، در زمینه تولید صنایع دستی قلم زنی و میناکاری و اشتغال آفرینی برای 15 معلول در روستای جهاد آباد، پروژه شش واحدی مسکن مددجویان در گرگاب، دو مهدکودک و دو مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در شاهین شهر به بهره برداری رسیدند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.