شاهین پرس

عفت، نشانه حاکمیت عقل بر ابعاد مختلف شخصیت افراد است

کدخبر: 75099
۲۲ تیر ۱۳۹۶ در ساعت ۵:۳۰ قبل از ظهر

به گزارش شاهین پرس، استاد اخلاق حوزه و دانشگاه شامگاه چهارشنبه در همایش بزرگ طلایه داران حجاب و عفاف شاهین شهر با گرامیداشت یاد و  خاطره شهدای قیام خونین مسجد گوهرشاد، رعایت حجاب و عفاف را رفتاری عاقلانه و صحیح بیان کرد و گفت: با گفتن مرگ بر بی حجاب وبد حجاب گفتن، کسی با حجاب نمی شود بلکه برعکس حرکت هایی چون راهپیمایی امروز، جاذبه و تاثیر بیشتری دارد.

حجت الاسلام مهدی گرجی خاطرنشان کرد: امروز باید با نسل جوان ارتباط برقرار کرد زیرا که این جوان تنها از یک منبع خبری سود نمی برد بلکه در منابع مختلف با شبهاتی رو به رو می شود که پوشش و دین او را تحت شعاع قرار می دهد.

وی با بیان اینکه عفت داشتن، حاکمیت عقل بر ابعاد مختلف شخصیت افراد است، بیان کرد: عفت در کلام، شکم و دامن به معنای عاقلانه صحبت کردن، خوردن و علاقه مند شدن است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به دستور قرآن برای ازدواج سریع و آسان، از ازدواج های امروزه که سخت و دیر هنگام است، انتقاد کرد و افزود: خانواده با کنار رفتن پوشش، شکسته شدن حریم ها و راحت شدن ارتباطات میان نامحرمان، آسیب می بیند ولذا پوشش و حجاب بانوان علاوه بر گرم کردن کانون خانواده برای خود زن، نیز آرامش به همراه دارد.

وی در تبیین زیبایی پیام عاشورا تصریح کرد: اگر امام، نهضت امام، آرمان های انقلاب، اوامر رهبری و دستاوردهای سال های انقلاب را درست به بشریت معرفی کنیم، ملت ها علاقه مند می شوند.

حجت الاسلام گرجی با ابراز تاسف از اینکه دشمن امروزه زشت ترین پیام ها را زیبا جلوه می دهد، گفت: زیباترین پیام ها را در کشور ما خیلی زشت تبلیغ می شود درحالی که حجاب فاطمی را باید آنقدر زیبا به تصویر کشید که نسل جوان برای حیا و حجاب عشق بورزد.

وی  با بیان اینکه اسلام بر استفاده از رنگ روشن تاکید دارد، خاطر نشان کرد: مردم رنگ تیره را به دو دلیل اینکه در تاریخ رنگ مبارزه با ستمگران بوده و در جامعه جلب توجه نمی کند، انتخاب می کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با تذکر به رعایت حبا در مجالس عروسی خاطرنشان کرد: والدین نباید فرزندان را در امر حجاب، ازدواج و نماز رها کنند بلکه باید با دادن اختیارات لازم، راه و روش صحیح  را به جوانان خود نشان دهند.

انتهای پیام/