۱۶:۰۱ - چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶

دیدگاه و نظر؛

حجاب و عفاف لازمه صیانت از خانواده ها است/ برچیده شدن بی حجابی از جامعه از آرمان‌های انقلاب اسلامی است

اگر حجاب شخص، خانواده و جامعه ضربه بخورد، با همان شدت از فرد تا جامعه آسیب می بیند و این تجربه را ملت شریف ایران در دوران گذشته به چشمانش دیده است.

شاهین پرس – نجمیه بخشایش/ جنگ نرم فرهنگی برپایه نفوذ تا از بین بردن عقبه تفکر مقاوم دشمن، با نگاهی به تاریخی چون اندلس، علیه انقلاب و خیزش های مردمی شکل گرفته و در غفلتی نرم هر لحظه بر شاخ و برگ خود با هدف تضعیف نیروی انقلابی افزوده است.

حجاب و عفاف طلایه دار عقبه مقاوم این جنگ نرم اما سخت است که مخالفان آزادی و آزادگی همواره در طول قرن ها بر آن تاختند تا نفوذ خود را به معنای واقعی کلمه اعمال کنند، نکته ای که در کتاب همفر و امثال جاسوس او در کشورهای مسلمان خواندنی است و می توان در این مورد به داستان اولین کشف حجاب توسط یک زن بهایی برای گسترش این دین انگلیسی اشاره کرد.

اگر حجاب شخص، خانواده و جامعه ضربه بخورد، با همان شدت از فرد تا جامعه آسیب می بیند و این تجربه را ملت شریف ایران حداقل در صد سال اخیر از فرقه ضاله بهائیت تا رجوی و در دوران پیش از انقلاب، به چشمانش دید و یکی از دلایل انقلاب اسلامی برچیدن این انحراف از جامعه اسلامی بود به گونه ای که حضور زن با حجاب در تظاهرات زینت دهنده تصاویر چهل سال پیش میهن اسلامی است.

هنگامی که دیگر نسل امروزی تجربه تلخ گسست خانواده در دوران پیش از انقلاب، را با بمباران رسانه های ستون پنجمی به یاد نمی آورد، معنای آزادی تغییر کرد و چهار چوب قانون شناخته نشد!، نشانه های پخته شدن این قورباغه فرانسوی آن هم بدون درد !نمایان شد و در قالب مد، جوان ایرانی بازی خورد.

آنچه که اکنون در هر صورت از این حجاب های انتخابی متغیر جامعه! دیده می شود، بیشتر تزئینی است برای زیبایی تا حجاب! که با مدهای هر ساله، بی پرواتر می شوند گویا این تازه اول راه برای این جماعت روشن فکرنما است و زن ایرانی را آنگونه می خواهند که در اوج هالیوود! به نمایش در می آید و چنین رویایی را در قالب هایی چون چهارشنبه های سفید و آزادی های یواشکی مسیح علی نژاد تبلور می دهند و با مانتوهای بی در و پیکر! زمینه اش را فراهم آورده اند.

خانواده در غرب آزاد! انحطاط اخلاقی خود را پس از جنگ های جهانی به خود دید و به بهانه اینکه تنها آرامش مهم است، با تغییر سبک زندگی و بالا رفتن سن ازدواج، خیانت‌ها و پدیده هم‌باشی، خانواده حتی از نظر انسانی خود انحراف یافته است، به نحوی که میزان حلال زادگی  به شدت روبه کاهش نهاده و دیگر نهاد خانواده با آرامش واقعی باقی نمانده است، دموکراسی و ارزش ها که جای خود دارد.

سالها است که در شاهین شهر کارهای متفاوت و متنوعی از نصب تابلو با شعار حجاب تا ایجاد قرارگاه عفاف و حجاب با هدف حفظ حریم خانواده شکل گرفته و با برپایی راهپیمایی عفاف و حجاب سالانه به نقطه اوج خود می رسد اما خواننده این سطور شاید نداند که شاهین شهر با وجود داشتن هفت دانشگاه و صنایع بزرگ، به عنوان «شهر غرب» به دلیل برخی ولنگاری ها معروف شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه رتبه دوم طلاق در سطح کشور بعد از استان البرز را از آن شاهین‌شهر و میمه عنوان کرد. که این آمار نشان می دهد که با تخریب ارزش ها، خانواده ها در این شهر با سرعت بالایی در حال پاشیده شدن است و آن همه تشکیلات و سمیناها که تنها نامی در گوگل دارند، بی اثر مانده و به زبان ساده اختلالی در این فرهنگ باسواد به وجود آمده که  شهری با چنین ظرفیت های بزرگ فرهنگی این گونه می لنگد.

بانوانی که به حجاب اهمیت نمی دهند و به روز بودن خود می بالند آیا تا به حال فکر کرده اند که چرا معمولا شغل هایی پیشنهاد می شود که بر مبنای زیبایی و زن بودن وی شکل گرفته یا در انتخابات تخته موج سواری برخی کاندیداهای محترم می شوند؟، باید این گروه نیز به خود بیایند و بدانند که اشکالی در کار وجود دارد.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار با دانشجویان در ماه مبارک رمضان فرمودند: «همه‌ هسته‌های فکری و فرهنگی و عملی و جهادی هرکدام کار کنند؛ مستقل؛ آتش به اختیار باشند. البته قرارگاه مرکزی دستور می‌دهد اما چنانکه قرارگاه مرکزی اختلال دارد، شما افسران جنگ نرم، آنجا آتش به اختیارید.»

بزرگان جامعه «امر به معروف و نهی از منکر» را یکی از مصادیق « آتش به اختیار» ذکر کرده اند که اصل هشتم قانون اساسی است و تاکنون دستگاه های فرهنگی موفق به اجرایی شدن کامل آن نشدند ، هرچند آیه 112 سوره توبه امر به معروف و نهی از منکر را مومن می داند و بشارت می دهد.

نهاد خانواده شاهین شهری در خطر است، همان طور که به فکر آینده فرزندان خود هستیم و کمپین های محیط زیست را مهم می پنداریم و در حفظ آب و برق کوشاهستیم و اگر می خواهیم همچنان نسلی سالم بماند که این کشور را به اوج برساند و در مرز علم قدم بزند، باید به فکر این نهاد ارزشی بود و در هسته های علمی و فرهنگی عفاف و حجاب را به نسل حاضر برگرداند.

رسانه هم نباید عنصر آگاهی بخشی خود را فراموش کند و اگر به راستی دلسوز جامعه ایرانی است، تبلیغ الگوهای غربی و تخریب ارزش ها را کنار گذارد و با بازگشتی هوشمندانه به فطرت بشریت راه را برای استحکام نهاد خانواده فراهم آورد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.