شاهین پرس

«آتش به اختیار» یعنی نگذاریم بنی صدر تکرار شود/ خیانت بنی صدر این بود که نمی خواست امام(ره) فاتح جنگ قلمداد شود

کدخبر: 75008
۱۷ تیر ۱۳۹۶ در ساعت ۸:۴۴ قبل از ظهر

به گزارش شاهین پرس، نماینده سابق ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه شب گذشته در جمع مردم شاهین شهر با اشاره به دو بُعد اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی گفت: در قرآن کریم می خوانیم که دین در نزد خداوند اسلام است و کسی که دینی غیر از اسلام را انتخاب کند از خاسرین و زیانکاران خواهد بود.

حجت الاسلام محی الدین احمد میرمرشدی با استناد به آیه اکمال دین در قرآن کریم بیان کرد:در آیه ای دیگر از قرآن کریم می خوانیم که اگر خداوند اراده بر هدایت کسی بکند او را اسلام پذیر خواهد کرد و این ظرفیت در او قرار داده خواهد شد که اسلام را به عنوان دین الهی برای خود برگزیده و بپذیرید.

وی به آیه 74 سوره توبه اشاره کرد و افزود: خداوند راه را برای کسانی که می خواهند هدایت شوند باز گذاشته است، اما افرادی هستند که حرف کفر را می زنند درحالی که ادعای مسلمانی دارند و خودشان را مسلمان معرفی می کنند، خداوند به این افراد اجازه نمی دهد که حقیقت در سینه آن ها راه پیدا کند.

نماینده سابق ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه با اشاره به اجرای انواع اسلام حقیقی و دروغین در طول تاریخ از سوی افراد مختلف، اظهار کرد: در همین دوران بعد از انقلاب اسلامی هم ما انواع اسلام را تجربه کرده ایم، اسلام بنی صدر، اسلام بازرگان، اسلام قطب زاده، اسلام شریعتمداری، اسلام رجوی، اسلام منهای روحانیت، اسلام منهای سیاست و اسلام منهای حضور در صحنه تقابل با دشمن، همه نمونه هایی از اسلام آمریکایی است.

وی ‏تصریح کرد: از طرفی اسلام خمینی، اسلام خامنه ای، اسلام بهشتی و مطهری و رجایی و مفتح و اسلام شهدای جنگ تحمیلی و مدافعان حرم و حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که نمونه هایی از اسلام ناب محمدی است نیز تجربه کرده ایم، این درحالی است که اسلام خمینی با اسلام لیبرال ها و دیگران، به همان اندازه ای که نگاه و نگرش در اسلام آمریکایی و اسلام راستین متفاوت است، باهم متفاوت هستند.

نگاه بهشتی و مطهری به اسلام نگاهی نبود که دشمن بتواند نفوذ کند‏

حجت الاسلام میرمرشدی ‏‏با بیان اینکه نگاه شهیدان بهشتی و مطهری به اسلام نگاهی نبود که دشمن بتواند از طریق آن در انقلاب و در جامعه ما نفوذ کند، خاطرنشان کرد: قدرت طلبی و خودمحوری از عوامل مهمی هستند که اگر در نگاه یک فرد باشند و با نفاق دست به دست هم بدهند نتیجه اسلام بنی صدر خواهد شد.

وی ‏‏اضافه کرد: بنی صدر در زمان جنگ می گفت زمین به دشمن بدهیم و در مقابل از آن ها زمان بگیریم، یعنی می گفت اجازه بدهیم تا صدامیان تا خرم آباد پیش بیایند و ما در آنجا از موقعیت کوه و کمر و اوضاع اقلیمی استفاده می کنیم و راه را بر آن ها خواهیم بست و در این فاصله رسیدن آن ها فرصت خواهیم داشت تا خودمان را آماده کنیم.

نماینده سابق ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه گفت: اسلام بنی صدر اسلام تسلیم در برابر خداوند نبود، بلکه اسلام وادادگی در برابر دشمنان خداوند بود، بنی صدر به رزمندگان ما در جبهه ها اجازه نمی داد تا از زاغه های مهمات و اسلحه ها استفاده کنند، اما اعضای منافق سازمان مجاهدین خلق در ایران را مسلح کرده بود و می خواست با پشتوانه 11 میلیون رأی مردم در مقابل امام خمینی(ره) بایستد.

 انحراف و خیانت بنی صدر در این بود که نمی خواست امام(ره) و حامیانش فاتح جنگ قلمداد شوند

استاد حوزه و دانشگاه ‏تصریح کرد:‏ بنی صدر معتقد بود اگر می خواهیم دوام داشته باشیم باید در برابر کفار تسلیم باشیم، امروز آقای شمخانی که از دوستان عزیز و قدیمی بنده است و به ایشان علاقمند هم هستم اعتقاد دارد که بنی صدر قصد خیانت نداشت و می خواست که ایران فاتح جنگ شود، اما من با این استدلال موافق نیستم، بنی صدر می خواست فتح در جنگ را به اسم خودش تمام کند و نمی خواست امام خمینی(ره) و یارانش به عنوان فاتحان جنگ معرفی شوند.

حجت الاسلام میرمرشدی ‏‏افزود: کاری که شیطان کرد و به واسطه آن از زمره بهترین بندگان خداوند بیرون رفت همان سجده نکردن بر آدم بود، ابلیس می خواست آفرینش جهان به اسم خودش تمام شود و تکبر کرد، شیطان می خواست بندگی خداوند همه اش برای خودش باشد، بنی صدر هم مشابه همین عمل را در برابر امام(ره) انجام داد و تکبر کرد.

وی در واکنش به اظهارات رئیس جمهور ابراز کرد: الان رییس جمهور محترم می گوید اسلام ما اسلام رحمانی است و انشاالله روزی برسد که دیگر کسی مرگ نگوید و مرگ از شعارهای ملت ما حذف شود، اسلام ناب محمدی همان است که می گوید باید «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» باشیم، اسلامی که بگوید نسبت به آمریکا و داعش و منافقین هم باید نگاه رحمانی داشته باشیم و میان مسلمانان و کفار و دشمنان تفاوت قائل نشویم بر خلاف اسلام ناب است.

نماینده سابق ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه با اشاره به برداشت ناصحیح و تبلیغات غلط درباره قاعده اصل بر برائت بودن افراد در دستگاه قضایی و سخنان اخیر رییس جمهور در این زمینه، تصریح کرد: بله اگر فردی الان در حال معامله است اصل بر بری بودن او از خلاف قانون است، اگر فردی از کنار خانه ای عبور می کند اصل بر بری بودن آن فرد از ارتکاب جرم و دزدی است، اما اگر فردی دزدی کرده یا کالای قاچاق وارد کرده یا با محموله مواد مخدر دستگیر شده دیگر اصل بر برائت نیست، بلکه در این موارد اصل بر اتهام و شهود و ادله و استدلال و ارائه مدارک است.

حجت الاسلام میرمرشدی با اشاره به قضایای فتنه سال 88 و ادعای اخیر مریم رجوی در به عهده داشتن مدیریت جریان ضد ولایت فقیه در فتنه 88، گفت: متأسفانه عده ای دیر این موضوع را متوجه شدند و الان که همه چیز عریان شده است تازه می فهمند، اما دیر فهمیدن در این موارد عواقب سخت و جبران ناپذیری را می تواند به همراه داشته باشد.

افراد فعال در فتنه 88 نباید به کابینه دوادهم وارد شوند

وی اظهار کرد: وقتی عده ای در داخل سعی می کنند کسانی که حکم اعدام برای منافقین صادر کرده اند را زیر سؤال ببرند و در تبلیغات خود این موضوع را پیش می کشند، انسان انقلابی حق دارد که حساس شود و به این افراد شک کند، چگونه عده ای از اساتید دانشگاه به رییس جمهور نامه می نویسند که باید دو نفر از فعالان فتنه 88 را در کابینه دولت دوازدهم جای دهد، در حالی که می دانند این افراد همکار مسعود و مریم رجوی در اغتشاش کشور بوده اند، باید در مقابل این اقدامات ایستاد.

استاد حوزه و دانشگاه در واکنش به امضای سند 2030 بیان کرد: سند 2030 سند ننگین و ذلت بار صهیونیستی برای بی هویت کردن ایران و فروپاشی نهاد خانواده در ایران است و نماینگان مجلس باید محکم در برابر آن بایستند و شورای عالی انقلاب فرهنگی هم نباید اجازه می داد کار به اینجا بکشد که رهبر معظم انقلاب خودشان مستقیم وارد این موضوع شوند.

حجت الاسلام میرمرشدی با اشاره به قراردادهای اخیر نفتی، گفت: رفتارهای دو پهلو و دوگانه در موارد مهم کشوری و بین المللی جایز نیست و مسؤولان باید موضع شفاف در حرف و عمل اتخاذ کنند، امروز لازم است تا نمایندگان مجلس به دقت موضوع قراردادهای نفتی را بررسی کنند و حقیقت را به اطلاع مردم برسانند تا اگر چیزی برخلاف اقتصاد کشور و نفع مردم و امنیت ملی در آن هست جلویش گرفته شود.

باید صحت قراردادهای نفتی را با قاعده نفی سبیل کفار بسنجیم

وی افزود: اگر قراردادهای نفتی با قاعده نفی سبیل برای تسلط کفار بر مسلمین سازگار بود ما هم آن را می پذیریم اما اگر این قراردادها با تعالیم قرآنی و اسلام ناب محمدی در تضاد بود ما هم آنها را رد کرده و اجازه نخواهیم داد، باید مصلحت کشور را در نظر بگیریم.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: امروز پس از سه دهه از تاریخ انقلاب، در دوره بلوغ و شکوفایی انقلاب قرار داریم دوره ای که دشمنان نمی توانند انقلاب اسلامی را نادیده بگیرند، ما نیز نمی توانیم بار دیگر شاهد اعمالی از نوع اسلام بنی صدری باشیم بنابراین آقایان مردم را از جنگ، تحریم و تهدید نترسانند چراکه دشمنان تاکنون به فرموده رهبر انقلاب هیچ غلطی نتوانسته اند انجام دهند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی مبتنی بر اسلام ناب محمدی در همه ابعاد از سیاست خارجی و داخلی و اقتصادی تا مبانی نظری و فکری و اداری در چارچوب قرآن شاخص هایی معرفی کرده است اگر حرکت مسئولان و دولتمردان بر اساس شاخص ها بود وظیفه حمایت و پشتیبانی داریم و اگر نبود از فرمانده کل قوا فرمان آتش به اختیارداریم و معنای آتش به اختیار رهبر انقلاب هم همین است که هر کسی در هر منصب و جایگاهی که قرار دارد به محض شنیدن بوی خیانت و وادادگی اقدام کند و مانع خسارت زدن به اسلام و انقلاب و کشور شود و فریاد بزند.

نماینده سابق ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه موضع دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشور را منفعلانه خواند و افزود: درحالی طی چهار سال گذشته روند واردات ما از چین 12 برابر شده است اما از فرصت ارزآوری و صادرات میلیاردها دلار امکانات به کشورهای منطقه هیچ استفاده ای نمی شود اگر صحبت از اقتصاد مقاومتی است باید از این فرصت ها استفاده کرد.

حجت الاسلام میرمرشدی ابراز داشت: امروز باید به دنبال کار قانونی و تمیز فرهنگی علیه اسلام آمریکایی در کشور باشیم تا راه شهید بهشتی را ادامه دهیم، امر به معروف و نهی از منکر و آگاهی بخشی به جامعه نیاز امروز کشور است، اینکه امروز دادستان کل کشور می گوید مبارزه با قاچاق کالا در کشور جدی گرفته نشده و ساز و کار برای مبارزه با آن معیوب است این نشانه ناب نبودن مسیر ماست، باید ببینیم در کدام قسمت ایراد داریم.

انتهای پیام/