شاهین پرس

دشمنی های آمریکا نباید تحت شعاع مسائل دیگر قرار گیرد/ تاریخ فتنه ها نباید فراموش شود

کدخبر: 75005
۱۶ تیر ۱۳۹۶ در ساعت ۳:۵۸ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس،امام جمعه موقت شاهین شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته، اقتصاد، فضای مجازی و آمریکا را سه مسئله اصلی امروز کشور بیان کرد و با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در ایام ماه مبارک رمضان و دیدار مسئولان نظام گفت: مهم است که زمامداران و مردم اهمیت مسائل روز جامعه را بدانند و اقداماتی حول محور آنها انجام دهند.

حجت الاسلام محمدرضا محمدی با تاکید بر اینکه مسئولان نظام علاوه بر پرهیز از حاشیه سازی باید مواظب باشند در دام حاشیه های دشمن نیز نیفتند مردم و امت حزب الله نیز نباید سرگزم حاشیه سازی های خود ساخته یا دشمن ساخته شوند چراکه این حواشی باعث انصراف افکار عمومی از مطالبات اصولی خود از مسئولان کشور می شود.

وی با اشاره به مسئله اقتصاد مقاومتی که از تاکیدات و مطالبات چندین ساله رهبر معظم انقلاب است خاطرنشان کرد: اگر مسئولان به طور جدی به اقتصاد مقاومتی با الزامات آن بردازند مردم نیز به وظیفه خود که مدیریت مصرف است عمل خواهند کرد.

خطیب موقت نماز جمعه شاهین شهر با بیان اینکه مدیریت مصرف یکی از بخش های مهم اصول و سیاست های اقتصاد مقاومتی است افزود: مسئولان نظام باید مراقب باشند چشم مردم به آنها است و مردم از آنها الگو می گیرند باید از اصراف، تجمل گرایی و تشریفات غیر ضروری خود داری کنند و صرفه جویی در مصرف انرژی و آب یکی از مصادیق مهم است.

وی فضای مجازی را یکی دیگر از اصول ضروری امروز جامعه بیان کرد و افزود: امروز فضای مجازی هم دین و هم زندگی مردم را در معرض تهدید قرار داده است و مسئولان نه برای حذف، منع و اباهه گری بلکه باید برای کنترل، فرهنگ سازی و سالم سازی فضای مجازی اقداماتی انجام دهند.

حجت الاسلام محمدی توسعه بی قید و شرط فضای مجازی را بلای خانمانسوزی برای جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: مسئولان دغدغه مند که احساس درد در این زمینه می کنند باید پیگیر این اصل باشند و راه نجاتی برای قربانیان در معرض آسیب و تهدیدات فضای مجازی پیدا کنند.

وی مسئله آمریکا را یک اصل مهم برای کشور خواند و افزود: مگر می شود خیانت و جنایت های دیروز و امروز آمریکا از جمله اقدامات ننگین تروریستی تیرماه سال 60 انقلاب اسلامی و خرداد 96 تهران را که همه زیر سر آمریکای جنایتکار بود را فراموش کرد، چرا برخی از مسئولان می خواهند مسئله امریکا را فرعی کرده و به عنوان یک کشور نگاه کنند.

امام جمعه موقت شاهین شهر با تاکید بر اینکه مسئله آمریکا و دشمنی های آمریکا نباید تحت شعاع برخی مسائل دیگر قرار بگیرد خاطرنشان کرد: امام راحل و رهبر انقلاب هر دو مسئله آمریکا را تبیین و روشن کرده اند و همه موظف به ادامه راه هستیم.

وی با بیان  اینکه تاریخ فتنه ها نباید فراموش شود، به فتنه سال های 78 و 88 اشاره کرد و گفت: افرادی که فتنه سال 78 را کلید زدند و با حضور مردم به لانه های خود خزیدند و در سال 88 آتش فتنه ای دیگر را با هدف براندازی روشن کردند امروز در کمین بازگشت و گرفتن مسندها هستند در چنین شرایط حساسی از دولت منتخب انتظار داریم که در تشکیل دولت جدید خط قرمز نظام جمهوری اسلامی را رعایت کند.

حجت الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به سالروز کشف حجاب رضا خانی به تعظیم شعائر دینی توصیه و تاکید کرد و به مسئولان هشدار داد: بخشی مهم و زیادی از موضوع حجاب و عفاف در دست شما قرار دارد مدیریت و کنترل کنید مراکز منتسب به جمهوری اسلامی نباید آلوده به بی حجابی و بدحجابی باشد دانشگاه و آموزشگاه های ما باید مهد عفاف و حجاب باشد.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب نیاز به همت مسئولان دارد خاطرنشان کرد: حجاب تنها برای مراسمات مذهبی نیست بلکه یک امر ارزشی برای حفظ و سلامت جامعه اسلامی است خانواده ها و متولیان امر در جامعه باید مواظب باشند و اجازه ندهند نسبت به آن بی توجهی شود چرا که حجاب حاصل خون شهیدان و یکی از ارزشها و آرمان های انقلاب اسلامی است.

امام جمعه موقت شاهین شهر با تاکید بر برخورد منطقی همراه با تفکر و تدبر و آتش به اختیار با موضوع بدحجابی درجامعه، تصریح کرد: گرچه مخالف اقدامات میدانی که باعث بروز تنش در جامعه می شود هستیم، اما کم رنگ شدن حجاب در جامعه یعنی آندلسی شدن جامعه، بنابراین هرکسی با قلم، بیان، کتاب، اعتبار، آبرو و جایگاهی که دارد و می تواند کاری انجام دهد باید احساس وظیفه کرده و منتظر ابلاغ دستورالعمل نباشد، همه ما وظیفه داریم در مقابل دشمنی دشمنان قدری بیشتر تامل کنیم.

انتهای پیام/