۲۱:۲۱ - شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶

دادستان عمومی و انقلاب شاهین شهر و میمه:

امر به معروف و نهی از منکر بهترین حوزه برای اقدام آتش به اختیار است

بوسعیدی گفت: یکی از بهترین عرصه های فرهنگی اجتماعی برای اجرای آتش به اختیار ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

به گزارش شاهین پرس، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهین شهر و میمه به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع نمازگزاران شاهین شهر با اشاره به حدیث نبوی که توصیه شده به قرآن و عترت تمسک جویید تا دچار گمراهی نشوید و حضرت امام(ره) در اقدامی بی سابقه در مقدمه وصیتنامه خود بیان کرده، گفت: دلسوزان انقلاب اسلامی باید علت بیان این حدیث شریف نبوی در ابتدای وصیتنامه امام(ره) را تحقیق و جستجو کنند.

محسن بوسعیدی آینده نسل جوان، زندگی مردم و آینده کشور را وابسته به این حدیث شریف خواند و افزود: همواره در نمازها از خدا می خواهیم که ما را هدایت کرده و راه روشن عبودیت و بندگی را به ما نشان دهد و آن جز تقوا و اجتناب از طاغوت نیست که خداوند آثار و نتایجی را نیز برای انسان متقی قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه خداوند به انسان متقی قدرت تشخیص حق از باطل می دهد، حضرت امام(ره) را فردی متقی و خدا ترس خواند و افزود: امام(ره) از اطاعت غیر خدا اجتناب و در انجام فعل و ترک فعل نیز گوش به فرمان خدا بود و ایمان داشت که انسان با تمسک به قرآن و عترت هرگز گمراه نمی شود.

دادستان شهرستان با بیان اینکه فقیه بزرگ شیعه در همه امور فردی و اجتماعی و سیاسی مهم با تمسک به قرآن و عترت تصمیم می گرفتند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در وصیتنامه خود در تبیین حدیث شریف می فرماید اسلام و حکومت اسلامی پدیده الهی است و قدرت آن را دارد که قلم سرخ بر ستمگری، چپاولگری، فساد و تجاوزها بکشد و انسان را به کمال مطلوب برساند زیرا مکتبی است که بر خلاف مکتب های غیر توحیدی در تمام شئون فردی و اجتماعی، مادی و معنوی، فرهنگی و سیاسی، نظامی و اقتصادی دخالت و نظارت می دهد و از هیچ چیزی ولو به اندازه بسیار ناچیز در تربیت انسان و جامعه و پیشرفت مادی و معنوی نقش دارد فرو گذار نکرده و موانع و مشکلات بر سر راه تکامل را در اجتماع و فرد گوشزد می کند.

شهید بهشتی فردی بسیار متعبد و ساده زیست بود

وی با استناد به جمله ای از رهبر انقلاب که فرمودند: شهید دکتر بهشتی شدیدا متعبد بود خاطرنشان کرد: بر اساس آیه 256 سوره مبارکه بقره شرط ایمان به خدا کفر به طاغوت و شیاطین جن و انس است و اینکه رهبر انقلاب می فرمایند بهشتی شدیدا متعبد بود یعنی شدیدا کافر به شیاطین جن و انس بود و فقط بنده خدا بود.

بوسعیدی ساده زیستی را یکی از ویژگی های بندگان خدا برشمرد و افزود: شهید بهشتی که فردی ساده زیست بود همواره خانواده خود را توصیه به ساده زیستی می کرد و اعتقاد داشت انسان هراندازه که ساده زیست تر باشد راحتر می تواند با طاغوت های زمانه مبارزه کند و آنهایی که نتوانستند ساده زیست باشند در میدان مبارزه هم کاری انجام ندادند.

وی اضافه کرد: به اعتقاد شهید بهشتی، مردان متعبد هرگز زیر بار سختی، مشکلات و دشواری ها قد خم نمی‌کنند، راست قامتان جاویدان تاریخ خواهند ماند و تنها زمانی سر پا نیستند که یا کشته شده و یا زخم خورده باشند والا هیچ قدرتی نمی تواند پشت آنها را به خاک کند و به نیروهای انقلابی تاکید می کرد تداوم انقلاب اسلامی به یاران پرشور و با نشاط نیاز دارد و در این صورت است که می‌توانیم فریاد بزنیم که آمریکا و مزدورانش هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

دادستان عمومی و انقلاب شاهین شهر و میمه با اشاره به سیره زندگی و مدیریتی رهبر معظم انقلاب در اجتناب از طاغوت خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب هیچ گاه به طاغوت اعتماد و اعتقاد نداشته و لبخند به طاغوت را خیانت به نظام اسلامی می دانند و در زندگی شخصی و فردی خود نیز به اذعان مزدوران خائن به انقلاب و کشور اسلامی که به آغوش شیاطین پناه برده اند، لکه سیاهی در زندگی شخصی حضرت آقا و نزدیکانشان وجود ندارد.

وی ادامه داد: به فرموده رهبر انقلاب مبارزه با طاغوت و استکبار و نظام سلطه تعطیل بردار نیست و این جزو مبانی انقلاب اسلامی است زیرا اگر مبارزه با استکبار نباشد اصلا تابع قرآن نیستیم.

سند تعهدآور 2030 بدون در نظر گرفتن منافع ملی امضا شده است

بوسعیدی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص تزریق دو فکر غلط از سوی استکبار جهانی و ایادی داخلی اش در بین افکار عمومی خاطرنشان کرد: معیار اساسی برای تشخیص عبد خدا و غیر خدا این است که عبد خدا همیشه دارای مشی ثابت و مبانی فکری الهی است و با تمسک به قرآن و عترت مسیریابی و حرکت می کند، در مقابل عبد غیر خدا بواسطه وجود شیاطین متعدد در زمان های مختلف نیز مشی متفاوت دارد و ارزش امروز در دیگر روز به ضد ارزش تبدیل می شود.

وی در واکنش به امضای سند ننگین 2030 تصریح کرد: مسئولان نظام در تصمیم گیری‌های کلان کشور بدون در نظر گرفتن فرهنگ و هویت ملی، مذهبی و اسلامی آرام و چراغ خاموش بروند و سند تعهدآوری موسوم به 2030 را امضا کنند برخلاف منافع ملی است و آنقدر خودباور و طواغیت نیز بودند که حتی فرهنگ سازی جامعه را به آنها بسپارند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اضافه کرد: با وجود اینکه حدود پنج سال از ابلاغ سند بنیادین آموزش و پرورش که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه و به تایید رهبر انقلاب اسلامی رسیده می گذرد متاسفانه هیچ اقدامی از جانب دولت صورت نگرفته است این درحالی است که سال گذشته سند وادادگی 2030 را برای اجرا به وزارت خانه ها ابلاغ کرده اند.

بهترین عرصه برای اقدام فرهنگی برای آتش به اختیار

وی افزود: در میادین جنگ زمانی که جنگ به اوج خود برسد و حالت تن به تن پیدا کند فرمانده دستور آتش به اختیار می دهد البته رهبر انقلاب فرمودند که آتش به اختیار به معنای کار فرهنگی خودجوش و تمیز است و به معنای بی قانونی و فخاشی و طلبکار کردن مدعیان پوچ اندیش و مدیون کردن جریان انقلاب نیست.

بوسعیدی یکی از بهترین عرصه های فرهنگی اجتماعی برای اجرای آتش به اختیار را ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیان کرد و افزود: بر اساس بیانات فرمانده کل قوا امر به معروف و نهی ازمنکر کردن مسئولان نظام، بهترین حوزه است البته نه با خواهش و تمنا بلکه بصورت امرانه و بر حسب مواد هشت و 9 قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر که سال 1394 به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

وی اضافه کرد: بر اساس این قانون همه مردم می توانند به بدنه حاکمیت امر به معروف و نهی از منکر کنند و در صورتی که کسانی بخواهند مانع ایجاد کنند قانون برای آنها جرم انگاری کرده و مجازات تعیین کرده است.

در این رابطه بخوانید

*در چهار سال گذشته ۷۰۰ واحد صنفی در شاهین‌شهر تعطیل شده است

*تفاوت قیمت اقلام در بازار شاهین شهر ناشی از کمبود نیرو نظارتی است

*عمل کرد تعزیرات حکومتی در شاهین شهر ناکافی است

*برپایی قسط و عدل در جامعه بر عهده مردم است

*برخی از دستگاه های فرهنگی به وظایف خود کامل عمل نمی کنند

*حکم اعدام سارق مسلح طلافروشی شاهین شهر صادر شد/ سگ گردانی های برخی، عموم شهروندان را آزرده خاطر کرده است

*شیوه غلط معماری شهری پرونده های محاکم قضایی را افزایش داده است

*در یک سال اخیر ۴۸ هزار پرونده قضایی مختومه شده است

*بازدید دادستان شهرستان شاهین شهر و میمه از روستای سیل زده سُه

*ایجاد فروشگاه های بزرگ بدون ضابطه در شاهین شهر، ۷۰۰ واحد صنفی کوچک را به تعطیلی کشانده است

*مسئول تراز انقلاب اسلامی خود را پاسخگوی مطالبات مردم می داند

*حاکمیت تفکر لیبرال بر بخشی از مدیریت اجرایی شهرستان از دهه هفتاد

*لیبرال ها و منافقین دشمنان اصلی شهید بهشتی بودند

*بررسی ۵۰ هزار پرونده قضایی در سال ۹۶

*نقش دوجانبه مردم و مسئولان در ارتقاء امنیت اجتماعی/ لزوم تشکیل هیئت های امر به معروف و نهی از منکر

*امر به معروف و نهی از منکر بهترین حوزه برای اقدام آتش به اختیار است

*دستگاه قضا اشراف اطلاعاتی کامل بر عملکرد نامزدهای انتخاباتی دارد/ با برهم زنندگان قانون برخورد جدی می شود

*فراگیر شدن تذکر لسانی به کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند

*برخورد جدی با پدیده سگ گردانی در شاهین شهر/ بیش از ۲ هزار خودروی متخلف امنیت اخلاقی توقیف شده اند

*هیچ ماموری بدون شاکی خصوصی به منازل ورود نکرده است

*برخورد قاطع با متخلفان سگ گردانی در اماکن عمومی/ تکذیب ورود مامورین به منازل مردم در شاهین شهر

*باید برای آحاد مردم راه امر به معروف و نهی از منکر کردن مسئولان باز باشد

*کمبود قاضی و ازدیاد پرونده روند دادرسی را طولانی می کند

*رئیس جدید دادگستری و دادستان جدید شاهین شهر و میمه معرفی شدند/ تصاویر

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.