۱۲:۰۰ - پنجشنبه ۰۱ تیر ۱۳۹۶

نقد و نظر؛

روز قدس، روز همبستگی مسلمانان جهان علیه رژیم صهیونیستی است

حضرت امام(ره)، از مسلمین جهان خواست با شرکت در راهپیمایی روز قدس، ضمن براز خشم و انزجار خود از رژیم صهیونیستی، همبستگی خود را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.

شاهین پرس، هـاشم مهـدنور/ رژیم جعلی و غاصب اسرائیل درست از روز 15 می سال 1948 که در سرزمین های اشغالی اعلام موجودیت کرده و به سرعت نیز از سوی آمریکا و شوروی به رسمیت شناخته شد، اقدام به حملات بی وقفه و وحشیانه بر علیه مردم مظلوم فلسطین کرد. موضوع فلسطین یکی از مهمترین بحران های منطقه خاورمیانه است چرا که جهان هر روز شاهد آواره شدن، به اسارت درآمدن و به شهادت رسیدن شمار زیادی از مسلمانان فلسطینی به دست صهیونیست ها است. حقوق بشر نیز بطور دائم در سرزمین های اشغالی و تحت نفوذ اسرائیل نادیده گرفته می شود.

سازمان ملل و کسانی که پرچمدار و مدعی سینه چاک حقوق بشر هستند در مقابل این جنایات ضد بشری سکوت می کنند و به آسانی از کنار این فجایع انسانی عبور می کنند. آمریکا به عنوان اصلی ترین تامین کننده تسلیحات اسرائیل از این رژیم جنایتکار که بزرگترین تروریست دولتی است همه جانبه پشتیبانی می کند. اما بسیاری از ملت های آزادیخواه که هر روز شاهد کشتار مردم سرزمین فلسطین هستند در مقابل رفتار غیر انسانی رژیم اسرائیل سکوت نمی کنند.

آمریکای جنایتکار که خود بزرگترین حامی تروریست ها است، دولت و ملت های پشتیبان ملت ستمدیده فلسطین را حامی تروریست می داند. در منطقه خاورمیانه در حالی که تعدادی از دولت های دست نشانده استکبار در مقابل نسل کشی مسلمانان فلسطینی سکوت کرده اند، بسیاری از مسلمانان مبارزه با این غده چرکین و سرطانی و شهادت در این راه را برای خود افتخار می دانند.

در لبنان مردم وقتی از تلاش و اقدامات بین المللی و کمک های دولت های عربی برای جلوگیری و کاهش جنایات صهیونیست ها در گلوله و بمباران های اسرائیل ناامید شدند، هسته مرکزی و اصلی مقاومت را به نام حزب الله ” که اکنون به سازمان سیاسی و نظامی بزرگی تبدیل شده است” ایجاد کردند تا در برابر تجاوز و جنایات صهیونیست ها نسبت به مردم لبنان دفاع کنند. اما استکبار و برخی از دستگاه‌های حقوق بشری که سر در آبشخور آمریکا دارند، حزب الله و حامیانش را تروریست معرفی می کنند.

انسانهای آزادیخواه نمی توانند شاهد صحنه های کشتار و ترور مردم بی سلاح و مظلوم فلسطین باشند، از این رو در پی ایفای نقش اساسی خود در حمایت از آنان هستند.

برای نخستین بار از زمان ایجاد رژیم نامشروع و اشغالگر قدس، امام خمینی رحمت الله علیه رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در 16 مرداد 1358 پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای متجاوز اسرائیل، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کرد، تا مسلمانان دنیا و دولت های اسلامی را به مبارزه و نمایش قدرت بر علیه اسرائیل ترغیب نماید.

حضرت امام(ره)، از مسلمین جهان خواست با راهپیمایی در این روز ضمن انزجار از رژیم صهیونیستی همبستگی خود را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند بر همین اساس همه ساله در روز جهانی قدس و قبل از برپا شدن نماز وحدت آفرین جمعه امت مسلمان و خداجوی ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و فریاد حمایت از مردم مظلوم فلسطین سر می دهند،این مراسم همزمان در دیگر کشورهای (اسلامی و غیر اسلامی) حتی در آمریکا و انگلستان نیز برگزار و عده ای از مسلمانان و غیر مسلمان در راهپیمایی روز قدس شرکت می کنند.

امام خمینی(ره) در اهمیت روز قدس فرمودند: روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است. روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید در جمهوری اسلامی و همه کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرتها فهماند که دیگر آنها نمی توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم صلوة الله علیه می دانم و روزی است که باید تمام قوای خودمان را مجهز کنیم (صحیفه نور، جلد 9، صفحه 278).

مسلمانان روزه دار در این روز با برپایی راهپیمایی و گرامی داشت روز قدس به جهانیان اعلام می کنند که مسئله اشغال قدس شریف، مهمترین دغدغه جهان اسلام است و هرگز فلسطین را به دست فراموشی نخواهند سپرد. شرکت گسترده در راهپیمایی روز قدس و نکوداشت این روز، زنده نگهداشتن دغدغه های استکبار ستیزی و ظلم ستیزی است که اثرات بازدارنده و دشمن شکنی را در پی دارد، به نحوی که استکبار جهانی، بویژه صهیونیست ها، از پرچمداری جمهوری اسلامی در حمایت از مردم فلسطین و مقابله با سازش دولت های عربی، بسیار خشمگین و عصبانی است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.