۱۴:۳۰ - پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۶

کارشناس مسائل سیاسی تشریح کرد؛

اهداف مهم ترامپ از سفر به خاورمیانه/تفکرات لیبرال داخل کشور نقشه دشمن را تقویت می کند

معلمی با اشاره به صحبت اخیر ترامپ مبنی بر اینکه اسراییل در دولت چهار ساله او نابود نخواهد شد، گفت: این حرف ها حاکی از ترس فوق العاده از نابودی اسرائیل است، تأمین امنیت اسرائیل از طریق تشدید ایران هراسی، کاهش نفوذ روسیه در منطقه و تشدید تنش ها در عراق و سوریه اهداف مهم سفر ترامپ به خاورمیانه هستند.

به گزارش شاهین پرس، کارشناس مسائل سیاسی، ‏درباره سفر اخیر ترامپ به خاورمیانه و اهداف و پیامدهای آن گفت: هدف اصلی ترامپ از سفر به منطقه خاور میانه پیگیری و اجرای استراتژی جدید ایالات متحده آمریکا در تشدید سیاست ایران هراسی و با تمرکز بر روی شیعه هراسی است.

محمود معلمی با بیان اینکه آمریکا امروز به شدت به دنبال کاستن توانمندی های ایران است ادامه داد: آمریکا در تلاش برای کاهش قدرت و توانمندی اقتصادی و دفاعی ایران است، از طرف دیگر هم تلاش می کند تا سران کشورهای منطقه را از ایران بترساند و برای این منظور یک اتحاد عربی صهیونیستی را در منطقه دنبال می کند.

وی با تاکید بر اینکه امروز دشمنان از افزایش قدرت نرم ایران در منطقه به شدت رنج می برند خاطرنشان کرد: امروز همه دشمنان ایران مرتب کلیدواژه هایی مبنی بر اینکه ایران باید به یک بازیگر خوب و حرف شنوی آمریکا در منطقه تبدیل شود را تکرار می کنند.

معلمی اظهار کرد: آقای ترامپ می گوید که برجام هسته ای رادنبال می کند ولی معتقد است که باید روی آن حساس بود، همین امروز خبردار شدیم که در کنگره آمریکا هم دموکرات ها و هم جمهوری خواه ها درخواست اعمال تحریم های بیشتر برای قدرت موشکی ایران کرده اند، الان دشمنان همه جانبه و با تمام قوا برای تضعیف جایگاه جمهوری اسلامی در جهان تلاش می کنند.

برخی اقدامات لیبرالی در داخل نظیر حذف «مرگ» از شعارها نقشه آمریکا در منطقه را تقویت می کند

وی در واکنش به حذف «مرگ » از شعارها بیان کرد: متأسفانه تفکرات لیبرال در داخل کشور همین مسیر آمریکایی ها را طی می کنند و دیروز رییس جمهور در دیدار با اعضای ستادهای خود گفته است که به تدریج باید به سمتی برویم که واژه «مرگ» را از شعارهای خود حذف کنیم، این قبیل اقدامات در داخل نقشه آمریکایی ها را تقویت می کند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: تأمین امنیت اسراییل نیز هدف مهم دیگر سفر ترامپ به خاور میانه بود تا بتواند این اطمینان را بار دیگر به اسرائیلی ها بدهد که حافظ امنیت آن ها خواهد بود، ترامپ در حرف های خود در اسرائیل گفت که ایران به دنبال نابودی اسرائیل است اما این نابودی در دوره چهار ساله من اتفاق نخواهد افتاد.

معلمی با بیان اینکه اینگونه صحبت های ترامپ حاکی از ترس فوق العاده اسرائیل و آمریکا از نابودی اسراییل از سوی ایران است تصریح کرد: رهبر انقلاب قبلاً فرمودند که در 25 سال آینده اسرائیل وجود نخواهد داشت و آمریکایی ها نیز به این باور رسیده اند که حرف های ترامپ مؤید آن است.

وی کاهش تأثیر نفوذ روسیه در منطقه خاورمیانه را از دیگر اهداف مهم سفر ترامپ به منطقه دانست و افزود: روابط و همکاری ایران، روسیه و چین برای حل معضلات منطقه و نفوذ آن ها در میان کشورهای منطقه برای آمریکا بسیار نگران کننده است و از طرفی در تلاش برای تجزیه عراق و استقلال کردستان عراق است و از طرفی نیز رزمندگان عراقی در مرز سوریه و عراق که با تروریست ها می جنگند را مورد حمله هوایی قرار می دهد و این در واقع همان حمایت از داعش و سایر گروه های تروریستی برای بر هم زدن ثبات در سوریه و عراق و حفظ و ایجاد تنش بیشتر است.

اسرائیل نگران آینده عربستان و استفاده از سلاح های آمریکایی علیه خود است

کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به نگرانی یکی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی از فروش هنگفت و حجم بالای سلاح از سوی آمریکا به عربستان سعودی اظهار کرد: واهمه ای که اکنون در اسرائیلی ها نسبت به فروپاشی ایجاد شده سبب این اظهار نظرها است، درست است که عربستان امروز یک شریک قابل اعتماد برای آمریکا و اسراییل است، اما آن ها می دانند که بالاخره عربستان یک کشور مسلمان است.

معلمی افزود: اسرائیلی ها برای آینده عربستان احتمالاتی می دهند از جمله اینکه با توجه به نارضایتی های شیعیان عربستان و تحرکات چند سال اخیر بر علیه رژیم عربستان و وجود درگیری ها و اختلافات درون حکومت عربستان و شکست سعودی ها در جبهه یمن را برای اسرائیل مخرب می دانند.

وی اضافه کرد: اسراییل از این می ترسد که در آینده این سلاح ها به دست گروه های مخالف آن ها در منطقه برسد و علیه خود آن ها استفاده شود و گرنه از بابت دولت کنونی عریبستان ترسی ندارند و معتقدند که این سلاح ها می تواند در قوی شدن متحدین آن ها علیه جمهوری اسلامی تأثیر مهمی داشته باشد و خرید این سلاح ها از طرف سعودی ها را مثبت و گام مهمی در راستای تقویت پروژه ایران هراسی و شیعه هراسی در منطقه ارزیابی می کنند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.