۱۷:۱۰ - سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶

ظهر امروز انجام شد؛

تجمع دانشجویان دانشگاه آزاد خوراسگان در اعتراض به سیستم مدیریتی و آموزشی/ تصاویر

ظهر امروز جمع زیادی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد خوراسگان اصفهان در اعتراض به سیستم مدیریتی و آموزشی دانشگاه در مقابل ساختمان اداری مرکزی دانشگاه تجمع کردند.

به گزارش شاهین پرس، جمعی از دانشجویان، کارمندان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) ظهر امروز به دعوت بیش از 20 نهاد دانشجویی از جمله تشکلهای سیاسی و مذهبی، انجمن های علمی، کانون های فرهنگی و نشریات دانشجویی در مقابل ساختمان اداری مرکزی این دانشگاه گرد هم آمدند تا اعتراض خود را به سید محمد امیری ریاست دانشگاه اعلام نمایند.

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) به مواردی همچون توهین و افترا به دانشجویان، درگیر کردن دانشجویان با نهادهای امنیتی، سقوط رتبه علمی دانشگاه، استعفای اعضای هیئت علمی دانشگاه به دلیل مشکلات مالی، حمایت نکردن از برنامه های پژوهشی و انجمن های علمی، ندادن مجوز به برنامه های سیاسی، فرهنگی و مذهبی، کاهش وام های دانشجویی در کنار افزایش شهریه ها، کیفیت بسیار پایین غذاهای سلف در عین افزایش 50 درصدی هزینه ها، تردد خطرناک اتوبوس های BRT از داخل دانشگاه، فقدان امنیت در پارکینگ ها و … اعتراض داشته و خواستار استعفای سید محمد امیری و عزل هیأت رئیسه آن دانشگاه شدند.

در ابتدای این تجمع مهدی مولوی از فعالین جنبش دانشجویی کشور و دانشجوی واحد اصفهان(خوراسگان) ضمن تقبیح برخوردهای امنیتی صورت گرفته در دانشگاه با فعالین صنفی در ماه های گذشته، سوء استفاده ابزاری از نام انقلاب و نهادهای انقلابی توسط مدعیان آزادی در دانشگاه را محکوم کرده و به نمایندگی از ستاد اجرایی جنبش صنفی دانشجویان آن واحد، از حضور پررنگ دانشجویان در تجمع امروز در سایه تهدیدات عوامل وابسته به دانشگاه تقدیر کرد.

مهرزاد سلیمی فعال دانشجویی فرهنگی شناخته شده کشور و دانشجوی واحد اصفهان (خوراسگان) نیز به دعوت برگزار کنندگان تجمع بیانیه مشترک نهادهای دانشجویی حامی جنبش را در شرایطی قرائت کرد که مسئولین دانشگاه اجازه استفاده از بلندگو را به برگزار کنندگان ندادند. دانشجو در این بیانیه خطاب به علی اکبر ولایتی رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرده بودند: “در دانشگاهی که معاون آن با وقاحتِ تمام و با توسل به دروغ بر توهین خود به اهالی قلم و پیشگامان نشریات کشور سرپوش گذاشته و قلع و قمع نشریات منتقد چون جوان انقلابی را بدون هرگونه تفهیم اتهام انکار می نماید، باید بیراهه روی های دیگری چون تصاحب حق برگزاری برنامه های سیاسی و فرهنگی توسط تشکل ها و کانون ها و تقلیل کار فرهنگی و سیاسی به «پوستر و بنر چسبانی» را نیز شاهد باشیم”.

این بیانیه که با تشویق های متواتر حضار قرائت می شد بر نکاتی چون «لزوم مقابله با جریانات انحرافی و منفعت طلب در دانشگاه» تأکید شد و با تکرار آیه «إن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم» بر پیروزی غایی جنبش صنفی دانشجویی طبق وعده الهی خاطرنشان کردند.

تجمع امروز دانشجویان با وجود اطلاع رسانی قبلی در غیاب سید محمد امیری که در اجلاس پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرده بود برگزار ش و با امضای دیگر دانشجویان دانشگاه پای بیانیه و تقدیم آن به مدیرکل حراست واحد با سر دادن شعارهای حمایتی دانشجویان به پایان رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.