شاهین پرس

بنگاه داری وظیفه سازمان فرهنگی ورزشی تفریحی نیست/ کاهش هزینه های جاری افزایش بودجه و برنامه ای را به دنبال دارد

کدخبر: 73731
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ در ساعت ۱:۱۰ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس، مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی تفریحی شهرداری شاهین شهر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شاهین پرس در خصوص واگذاری مدیریت مراکز فرهنگی ورزشی و تفریحی این سازمان به بخش خصوصی گفت: در گذشته قسمت بسیار زیادی از بودجه شهرداری صرف تأمین حقوق و مزایای کارکنان می شد در حالی که رهبر معظم انقلاب 24 اصل اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده و در این زمینه به روشنی و به صراحت فرموده بودند وظیفه دولت، تسهیل، راهبری، هدایت و حمایت است و این موضوع باید در عمل به کار گرفته شود.

روح الله شاه رجبیان خاطرنشان کرد: بر اساس اصل 44 قانون اساسی و سیاست های اقتصاد مقاومتی، این سازمان اقدام به واگذاری مدیریت برخی از اماکن فرهنگی ورزشی و تفریحی از جمله تالار شیخ بهایی، فرهنگسراها و ورزشگاه ها به بخش خصوصی کرد که سال گذشته با کاهش 42 پست سازمانی باعث کاهش چشمگیری در هزینه‌های جاری سازمان و خدمت رسانی بهتر به شهروندان شد.

اگر دولت هم مجری و هم ناظر باشد مجبور به پوشاندن ضعف ها می شود

 

وی با بیان اینکه در واگذاری این اماکن شهرداری تنها نقش هماهنگ کننده دارد افزود: واگذاری ورزشگاه تختی نمونه ای از واگذاری مدیریت شهری به مردم همین است که ما سانس گرفتیم، آموزش هم بر عهده بخش خصوصی است و حدود 15 نفر شاغل در ورزشگاه که حقوق آنها از محل عوارض تامین می شد کاهش پیدا کرد.

شاه رجبیان با بیان اینکه افزایش امکانات در ورزشگاه ها و فرهنگسراها و سایر مکان ها حاصل آزاد شدن بودجه شهرداری از محل کم شدن پست های سازمانی است تأکید کرد: اگر دولت هم مجری و هم ناظر باشد نتیجه این می شود که مجبور می شود ضعف ها را بپوشاند. به همین منظور تا امروز 42 پست سازمانی کم شده اما حجم برنامه های سازمان تا پنج برابر افزایش پیدا کرده است.

وظیفه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری بنگاه داری نیست

وی کوچک کردن ساختار اداری و پررنگ کردن نقش سازمان های مردم نهاد در اداره شهر را یک نوع جراحی ضروری دانست و تصریح کرد: سازمان فرهنگی ورزشی تفریحی شهرداری شاهین شهر امروز در حال تبدیل شدن به یک سازمان فرهنگی واقعی است و این در حالی است که در گذشته بیشتر از آنکه یک سازمان فرهنگی باشد در نقش یک سازمان سانس دهنده ظاهر شده بود.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی تفریحی با بیان اینکه طبق اصل 44 قانون اساسی در واگذاری مدیریت مراکز به بخش خصوصی، برنده مزایده حق افزایش هزینه ها را ندارد و شهرداری بر کار آنها نظارت می کند تصریح کرد: امروز لازم است تا در اداره شهر از همه ظرفیت ها استفاده شود و این علاوه بر آنکه سبب افزایش اعتماد عمومی مردم به نظام می شود کارها هم بهتر و با کیفیت بیشتری به پیش خواهد رفت.

در واگذاری ها شفاف سازی کرده ایم

شاه رجبیان خاطرنشان کرد: در واگذاری ها، سعی شده تا شفاف سازی و ایجاد فرصت برابر برای همه مردم ایجاد و برابر شود و بنرها و اطلاعیه ها در نقاط مختلف شهر نصب شده و اطلاع رسانی عمومی انجام می شود تا از رانت خواری در این زمینه جلوگیری شود.

وی مسجد محوری را یکی از برنامه های سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری بیان کرد و افزود: حمایت مالی از برگزاری جلسات آموزش خانواده در مساجد، حمایت از گروه های هنری و سرود مساجد، برگزاری المپیادهای ورزشی محلات شهر و استفاده از امکانات ورزشی با تخفیف 30 درصدی در ورزشگاه ها برای شهروندان با آزاد شدن بودجه شهرداری از محل همین واگذاری ها انجام می شود.

آموزش خانواده اولویت سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری است

 

شاه رجبیان آموزش خانواده را یکی از اولویت های سازمان فرهنگی ورزشی تفریحی شهرداری دانست و خاطرنشان کرد:  30 مورد از بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه سبک زندگی که به آن اشاره فرمودند را در برنامه های آموزش خانواده خود گنجانده ایم که در این زمینه حجم کار بالا و جلسات و کارگاه های متعددی در فرهنگسرای خانواده و سایر مکان ها برگزار می شود.

وی با اشاره به معضلات و آسیب های اجتماعی به شاهین پرس گفت: پرداختن به معضل اعتیاد و طلاق از دیگر اولویت های این سازمان است که به منظور کاهش این آسیب ها کارهای خوبی تاکنون در این حوزه صورت گرفته، البته با توجه به بافت فرهنگی و جمعیتی ویژه شاهین شهر بررسی میزان تأثیر این برنامه ها بر کاهش آسیب های اجتماعی کار آسانی نیست و باید در بلند مدت آن را جستجو کرد و در این زمینه نیاز به استمرار داریم، اما آنچه مسلم است میزان استقبال خوب مردم و خانواده ها از این برنامه ها است و مردم نشان داده اند که تشنه این کارگاه ها و برنامه های آموزشی هستند.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی تفریحی به خبرنگار شاهین پرس گفت: برخی آموزش ها در گذشته خط قرمز سازمان بودند اما امروز به این نتیجه رسیده ایم که جامعه به آن ها نیاز دارد و همین آموزش ها می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی در آینده تأثیر بسزایی داشته باشد بطور مثال سال گذشته سازمان با همکاری اداره آموزش و پرورش ۹ هزار نفر ساعت آموزش راهکارهای مقابله با آسیب های اجتماعی ویژه معلمان شاهین شهر برگزار کرد که با توجه به ارتباط معلمان با دانش آموزان می تواند بسیار مؤثر باشد.

سازمان از طرح ها و ایده های عملی شهروندان استقبال می کند

وی به برگزاری جلسات آموزش حقوق آپارتمان نشینی برای ارتقاء سطح فرهنگ آپارتمان نشینی شهروندان نیز اشاره کرد و افزود: سازمان از  طرح ها و ایده های عملی خوب استقبال می کند، به همین منظور یک مرکز رشد خلاقیت با همکاری پارک علمی تحقیقاتی اصفهان در شاهین شهر راه اندازی کرده ایم تا جوانانی که طرح هایی در زمینه تولید و اشتغال و تقویت اشتغال دانش بنیان دارند با مشاوره و حمایت سازمان ایده خود را به تکنولوژی تبدیل کنند.

شاه رجبیان خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی ورزشی تفریحی آمادگی دارد تا برنامه های خود را به افراد و گروه هایی که توانایی انجام آن را دارند واگذار کند.

انتهای پیام/