۲۳:۱۶ - دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶

از سحرگاه سیزدهم ماه رجب؛

29 مسجد در شاهین شهر و میمه میزبان معتکفین است

29 مسجد در شاهین شهر و میمه از سحرگاه سیزدهم تا شامگاه پانزدهم ماه رجب میعادگاه جوانان مومن معتکف هستند.

به گزارش شاهین پرس، سنت نیکوی اعتکاف، که از پیامبر عظیم الشان اسلام به یادگار مانده همه ساله جوانان مشتاق و علاقمند فراوانی را در سراسر کشور اسلامی مجذوب خود کرده و در ایام البیض ماه رجب در مساجد گرد هم می آورد تا با استفاده از این فرصت با خالق خویش به راز و نیاز بپردازند.

مراسم معنوی اعتکاف که حاصل زحمات و تلاشهای امام راحل، رهبری‌های خردمندانه رهبر معظم انقلاب و شهدای والامقام است در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی دامنه گسترش آن با حضور پرشور جوانان و نوجوانان مومن بیشتر شده و در کمال آرامش و امنیت به خوبی برگزار می شود.

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه در گفتگو با شاهین پرس ماه رجب را مقدمه ای برای ماه‌های شعبان و رمضان بیان کرد و گفت: اعمال و عبادت های توصیه شده ماه رجب روح انسان را صیقل می دهد تا با آمادگی بیشتر وارد ماه‌های شعبان و رمضان شود که در این بین اعتکاف ایام البیض این ماه از جمله عبادت ها مستحب است و هر ساله مشتاقان و طرفداران بیش‏تری بخصوص از بین جوانان پیدا می کند.

مرتضی میرزایی با بیان اینکه آیین اعتکاف همزمان با سراسر کشور در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب در مساجد سطح شهرستان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال پرشور جوانان امسال 29 مسجد در سطح شهرستان از سحرگاه سیزدهم ماه رجب آماده و مهیای برگزاری آیین معنوی اعتکاف و میزبانی از معتکفین است.

وی به شرکت بیش از دو هزارو 700 نفر  معتکف در مراسم اعتکاف سال گذشته اشاره کرد و افزود: آیین معنوی اعتکاف سال گذشته با حضور بیش از دو هزار و 700 نفر در 21 مسجد شهرستان برگزار شد که 80 درصد معتکفین جوانان و نوجوانانی در کسوت دانش آموز، دانشجو و طلبه با میانگین سنی بین ۱۵ تا ۳۰ سال و اغلب از خواهران بودند.

میرزایی آمار معتکفین امسال را بیش از سه هزار نفر پیش بینی کرد و افزود: با توجه به اینکه در سالهای گذشته ایام برگزاری مراسم معنوی اعتکاف همزمان با ایام برگزاری امتحانات دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب بود پیش بینی می شود امسال شاهد حضور بیش از سه هزار نفر از جوانان مومن شهرستان در این مراسم باشیم.

وی به 29 مسجد مهیای برگزاری مراسم اعتکاف در شهرستان اشاره کرد و افزود: 10مسجد در شاهین شهر، هفت مسجد در شهر گز، سه مسجد در شهرگرگاب، روستای جهادآباد و روستای مورچه خورت و9 مسجد نیز در شهرهای میمه و وزوان، روستاهای ازان، ونداده، زیادآباد، حسن رباط و موته مراسم اعتکاف برگزار می شود.

میرزایی اعتکاف را فرصتی برای انس و توجه بیشتر به خالق یکتا بیان کرد و افزود: سنت حسنه اعتکاف بیشتر برای خلوت گزینی و انس با خدا است ولی به جهت بهره برداری بیشتر معتکفین، با استفاده از سخنرانان، قاریان و مربیان مجرب قرآن کریم برنامه های فرهنگی از جمله طرح “با قرآن در زلال اعتکاف” با رویکرد تصحیح قرائت نماز، مسابقه کتبی از مفاهیم سوره انسان، حجرات و خطبه متقین به همراه تشکیل حلقه های صالحین و معرفتی اخلاقی ویژه معتکفین پیش بینی و برگزار می شود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.