شاهین پرس

مشارکت 200 میلیون ریالی خیرین شاهین شهر در جشن احسان و نیکوکاری

کدخبر: 73025
۲۰ اسفند ۱۳۹۵ در ساعت ۱:۰۰ بعد از ظهر

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) بخش مرکزی شهرستان شاهین شهر و میمه در گفتگو با شاهین پرس، از برگزاری جشن احسان و نیکوکاری همزمان با سراسر کشور در شاهین شهر خبر داد و گفت: همه ساله در نیمه اسفندماه هفته ای با نام هفته احسان و نیکوکاری با هدف کمک به ایتام، دانش آموزان بی بضاعت و خانواده های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد نامگذاری و در این هفته کمیته امداد با همکاری آموزش و پرورش، صدا و سما، بسیج مستضعفین، سازمان دانش آموزی، و مراکز نیکوکاری اقدام به جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی مردمی برای نیازمندان می کند.

مهدی کریمی اضافه کرد: امسال هفته احسان و نیکوکاری با شعار “بهار همدلی و شکوه مهربانی” همزمان با سراسر کشور از 18 اسفند همراه با نواختن زنگ احسان و نیکوکاری در مدارس شاهین شهر آغاز شد.

وی هدف از برگزاری جشن نیکوکاری در مدارس را ترویج و آموزش فرهنگ انفاق به دانش آموزان بیان کرد و افزود: این مراسم بصورت نمادین در مدرسه دخترانه سلمان فارسی همراه با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری متنوع برگزار و دانش آموزان علاوه بر حدود 300 قلک هدایای غیر نقدی خود را برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت اهدا کردند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهین شهر با بیان اینکه در روز دوم پنج پایگاه در سطح شهر شاهین شهر و یک پایگاه نیز در شهر گز برای جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی شهروندان برپا شد افزود: در سومین روز از هفته احسان و نیکوکاری پایگاه های کمیته امداد در مصلی های نماز جمعه آماده جمع آوری کمک های مردمی هستند.

وی از توزیع حدود 250 سبد کالا به مددجویان مناطق محروم شهرستان خبر داد و افزود: مددجویان واجد شرایط تحت پوشش کمیته امداد با دریافت تسهیلات خود اشتغالی تا زمان راه اندازی کسب و کار کد چند خدمتی دریافت می کنند و کمیته امداد در مقاطع زمانی برخی خدمات از قبیل کمک هزینه درمان، تحصیل و خرید کالاهای اساسی منزل به مشمولین کد چند خدمتی ارائه می دهد که بر همین اساس در آستانه فرارسیدن سال جدید 250 خانوار مناطق محروم سبدهای کالا دریافت کردند.

کریمی با بیان اینکه کمیته امداد امام(ره) شاهین شهر در نظر دارد در شب عید به خانوارهای تحت پوشش دارای دانش آموز و دانشجو طرح پوشاک اهدا نماید خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری جشن نیکوکاری همایش ثبت نام از خیرین نیکوکار و حامیان ایتام و محسنین نیز در پایگاه مرکزی کمیته امداد مرکز شاهین شهر برگزار شد.

وی شفاف سازی عملکرد کمیته امداد برای آحاد مردم را در جذب مشارکت های مردمی بسیار موثر دانست و افزود: طی مدت یکماه گذشته در دیدار با صاحبان صنایع و برخی مراکز صنعتی و سازمان ها با ارائه گزارش عملکرد 10 ماه گذشته این اداره در مجموع تا این لحظه قریب به 200 میلیون ریال به صورت نقدی و غیر نقدی جذب کردیم که بزودی با کمک های مردمی در جشن نیکوکاری در بین نیازمندان و محرومین توزیع خواهد شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهین شهر ضمن قدردانی از مشارکت مردم خیر و نیکوکار شاهین شهر که با وجود مشکلات اقتصادی در امر پسندیده احسان و نیکوکاری شرکت کرده و با کمک های خود نیازمندان و محرومین را در شب عید یاری دادند در واکنش به برخی شایعات در خصوص عملکرد کمیته امداد اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد معاند در شبکه های اجتماعی با انتشار شایعاتی علیه خدمات رسانی کمیته امداد قصد دارند با تضعیف عملکرد این نهاد انقلابی مانع از مشارکت مردم در امر پسندیده انفاق و دستگیری از نیازمندان که مورد تاکید دین اسلام است شوند.

وی از شهروندان خیر و نیکوکار درخواست کرد در روزهای پایانی سال با هدایا و کمک های نقدی و غیر نقدی خود نیازمندان را در آستانه فرارسیدن سال جدید یاری کرده و شادی خود را با آنان قسمت کنند.

انتهای پیام/