۱۸:۲۱ - دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵

احمد عزیزی شاعر آیینی کشور دارفانی را وداع گفت

احمد عزیزی شاعر آیینی کشور پس از تحمل سالها درد و رنج بیماری دارفانی را وداع گفت.

به گزارش شاهین پرس، احمد عزیزی از پیشگامان و شاعران آیینی کشور پس از تحمل سالها درد و رنج بیماری امروز در سن 58 سالگی دارفانی را وداع گفت.

این شاعر آیینی 15 اسفند ماه 1386 بر اثر اختلالات کلیوی به اغما رفت و از آن زمان تاکنون در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه بستری بوده که امروز با گذشت 9 سال از آن زمان به لقاء‌الله پیوست.

وی که متولد چهارم دی ماه 1337 در سرپل ذهاب کرمانشاه است در کودکی با عشایر سیاه چادرنشین حشر و نشر فراوان داشت و قبل از رفتن به دبستان، خواندن و نوشتن را بدون داشتن معلم و تنها از روی کنجکاوی و تأمل و دقت از نوشته‌های روی تابلوها و اسامی خیابانها و… به خوبی فرا گرفت. وی قبل از پیروزی انقلاب به دعوت شمس آل احمد به تهران رفت و دیداری نیز با مرتضی مطهری داشت. وی با آغاز جنگ به همراه خانواده به تهران نقل مکان نمود و برای مدتی ساکن شهرستان نور شد سپس در تهران اقامت گزید و به همکاری با روزنامه جمهوری اسلامی پرداخت.

این شاعر آیینی آثار شعر و نثر ادبی متعددی دارد؛ و شاعری با سبک منحصر به فرد است که این سبک بصورت مثنوی در «کفشهای مکاشفه» جلوه کرده‌است. تمایل سبک وی به معنویت و عرفان اسلامی با فرم جدیدی از مثنوی «ملهم از مثنوی مولوی» در شعر معاصر بی‌نظیر است. این سبک تاثیر بسیار زیادی در شعر معاصر گذاشته‌است. اشعار عزیزی با عرفان اسلامی آمیختگی دارد و تمجید از اهل بیت در بیشتر آثارش موج می‌زند.

عزیزی سرودن شعر را از سالهای جوانی با مجله جوانان آغاز کرد و اشعار او بارها و بارها در محضر رهبر انقلاب قرائت شد.

کفش‌های مکاشفه، شرجی آواز، خاب‌نامه و باغ تناسخ، ترجمه زخم، باران پروانه، رودخانه رؤیا، ملکوت تکلم، سیل گلسرخ از جمله آثار این شاعر اهل بیت(ع) است. کنگره ملی احمد عزیزی نیز با حضور فرهیختگان و شاعران کشوری و استانی آبان ماه سال گذشته در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد و از تندیس کتاب‌های وی رونمایی شد.

انتهای پیام/ تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.