۱۰:۱۹ - شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵

نماینده مرم شاهین شهر و میمه:

تصویب حقوق بیش از ۲۰ میلیون در مجلس فاجعه بود / رسانه ها اسامی نمایندگان رای دهنده به این قانون را منتشر کنند

حاجی دلیگانی گفت: ما در جلسه امروز مجلس نامه ای تنظیم می کنیم تا نمایندگانی که به این طرح رای نداده و یا رای منفی دادند، امضا کرده و این اسامی را منتشر کنیم.

به گزارش شاهین پرس، نماینده شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با بیان اینکه تصویب حقوق بیش از 20 میلیون در مجلس یک فاجعه بود، گفت: با مصوبه مجلس حقوق 44 گروه از اقشار از جمله مدیران تا 222 میلیون تومان خواهد بود.

حسینعلی حاجی دلیگانی افزود: در راستای جلوگیری از حقوق های نجومی، پیشنهادات خوبی از سوی برخی از نمایندگان در صحن مجلس مطرح شد و درمسیر تصویب قرار گرفت اما به یکباره با تغییراتی که ایجاد شد این فاجعه بوجود آمد.

وی با اشاره به ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: طبق این قانون حداکثر حقوق مدیران هفت برابر حقوق پایه یک کارگر بود که با توجه به حقوق 9500 هزار تومانی در سال جاری، این حقوق در مجموع به شش میلیون 300 هزار تومان می رسید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: برای اینکه حقوق های زیاد پرداخت نشود، یک محدودیتی ایجاد کردند تا حقوق های نجومی پرداخت نشده و البته متخصصان و شاغلان مناطق عملیاتی ، مرزی و مناطق محروم، 2 برابر هفت برابر دریافت کنند و دولت می تواند تا 30 درصد هم به این حقوق اضافه کند و برای کسانی که تخصص خاص داشته این 30 درصد به 600 درصد افزایش یافت؛ یعنی شورای حقوق و دستمزد می تواند تا 600 درصد به حقوق متخصصان اضافه کند.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: فاصله حقوق پایه با حقوق مدیران که حتی به 22 میلیون تومان هم خواهد رسید، فاجعه است و باید فاتحه عدالت را خواند.

وی گفت: تنها کار ممکن این است که از مجمع تشخیص مصلحت نظام بخواهیم تا این مصوبه مجلس را رد کند و تصویب نکند.

نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما از رسانه ها می خواهیم اسامی نمایندگانی که به این طرح رای مثبت دادند را منتشر کنند تا مردم بدانند که چه کسانی خواهان افزایش حقوق تا 222 میلیون هستند.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه ما به اسامی نماینده هایی که به این طرح رای مثبت دادند دسترسی نداریم تا منتشر کنیم،  گفت: ما در جلسه امروز مجلس نامه ای تنظیم می کنیم تا نمایندگانی که به این طرح رای نداده و یا رای منفی دادند، امضا کنند و این اسامی را منتشر کنیم.

انتهای پیام/ خانه ملت

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.