۱۵:۴۲ - جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵

امام جمعه شاهین شهر:

باید تلاش کنیم مساجد به قطب های فرهنگی تبدیل شود

حجت الاسلام ملکیان گفت:نظام اسلامی ریشه در فرهنگ و مذهب داشته و دارد و با توجه به هشدارهای مکرر رهبر انقلاب نسبت به شبیخون فرهنگی دشمنان، باید تلاش کنیم مساجد را به قطب های فرهنگی تبدیل کنیم.

به گزارش شاهین پرس، امام جمعه شاهین شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) به بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر جمعی از شعرا و مداحان اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب به شعرا تاکید کردند که اشعار باید جهت گیری داشته و در طراز ائمه اطهار باشد.

حجت الاسلام مرتضی ملکیان با بیان اینکه دشمنی دشمنان پایانی ندارد به لزوم شناخت دشمنان و توطئه های آنان اشاره کرد و افزود: امروز همه وظیفه داریم که شمر زمانه و دشمنانی که با اصل اسلام و انقلاب مخالف هستند را بشناسیم و با آنان مخالفت کنیم.

وی به سالروز مصوبه تاسیس کانون های فرهنگی مساجد در 18 اسفند سال 71 اشاره و تصریح کرد: تاسیس کانون های فرهنگی مساجد کار بسیار مهمی است چرا که از امکانات مساجد برای پیشبرد فرهنگ و ارزشهای اسلامی استفاده می شود و هئیت امنا و امام جماعت مساجد وظیفه دارند که از کانون های فرهنگی و بسیج در مساجد حمایت کنند تا کارها سرعت پیدا کند.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر با بیان اینکه مساجد در طول تاریخ مرکز کارهای فرهنگی و حکومتی بوده است خاطرنشان کرد: نظام اسلامی ریشه در فرهنگ و مذهب داشته و دارد و با توجه به هشدارهای مکرر رهبر انقلاب نسبت به شبیخون فرهنگی دشمنان، باید تلاش کنیم مساجد را به قطب های فرهنگی تبدیل کنیم.

وی درختکاری را سنت حسنه و صدقه ای جاری خواند و افزود: در حالی که درختکاری در کاهش آلودگی هوا نقش بسیار مهمی دارد اما متاسفانه در سالهای اخیر بر اثر گسترش شهرها و افزایش کارخانجات، درختان و باغات زیادی قطع و از بین رفته اند و همین امر موجب افزایش آلودگی هوا شده است که اگر جلوی تخریب منابع طبیعی گرفته نشود، شرایط و وضعیت جوی استان خوزستان در دیگر شهرها نیز حاکم خواهد شد.

حجت الاسلام ملکیان اضافه کرد: گرچه در پدید آمدن شرایط استان خوزستان کسی مقصر نیست ولی اگر از سالیان قبل پیشگیری می شد این شرایط رخ نمی داد و امروز نیز لازمه فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی حرکت به سمت کویرزدایی با ترویج فرهنگ درختکاری و افزایش فضای سبز است تا آلودگی کاهش پیدا کند و گرنه ممکن است کویر روز بروز گسترش پیدا کند.

وی با گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری گفت: در حالی که در دین اسلام توصیه شده که با صدقه فقر را از خود دور کنید بسیاری از افراد از ترس فقر صدقه نمی دهند و همه وظیفه داریم که برای حمایت از قشر ضعیف و کم در امد جامعه به دولت کمک کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.