۱۷:۲۰ - دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵

امام جمعه اصفهان:

هیچ‌یک از مسئولان استان با تغییر فرماندار موافق نبودند/ فرماندار جدید خیرالموجودین است

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: ما جز خیر و خوبی از آقای کفیل ندیدیم لکن تا جایی که من اطلاع دارم هیچ کدام ار مسئولان استان اصفهان با تعویص این مسئول در این شرایط حساس راضی و موافق نبودند.

به گزارش شاهین پرس، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه فرماندار اصفهان عنوان کرد: از فضل الله کفیل کمال تشکر را داریم که با تمام وجود به مردم اصفهان خدمت کرد و جای هیچ‌گونه گلایه‌ای را باقی نگذاشت.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد با اشاره به روایتی از امیرالمومنین مبنی بر اینکه عادل کسی است که مردم جز به نیکویی از او یاد نکنند افزود: ما جز خیر و خوبی از آقای کفیل ندیدیم لکن تا جایی که من اطلاع دارم هیچ کدام ار مسئولین استان اصفهان با این تعویص ایشان در این شرایط حساس راضی نبودند.
امام جمعه اصفهان پیرامون شخصیت فضل‌الله کفیل بیان کرد: او غیر از انجام وظیفه و اطاعت از قانون به هیچ چیز نظر نداشت، خطی و حزبی نبود و عین اعتدال بود اما متاسفانه عده‌ای این امر را به هم زدند و با این اقدام ناشایست برخلاف اعتدال رفتار کردند.
وی در رابطه با فرماندار جدیدالانتصاب خاطرنشان کرد: جناب آقای رضوانی در بین کسانی که قرار بوده به جای آقای کفیل انتصاب شوند خیرالموجودین است اما باید ببینیم در زمان مسئولیت چگونه رفتار می‌کند و الان زمان تعریف و تمجید نیست.

آیت الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه شناخت منطقه وسیع اصفهان در زمان نزدیک به ایام انتخابات کار مشکلی است افزود: امیدواریم استاندار جدید با آقای کفیل مشورت کنند و از او و تیم اجرایی ایشان کمک بگیرند، همچنین از تیم اجرایی فرماندار نیز انتظار می‌رود که با کمال میل در این مسیر همکاری کنند.

وی در تبیین یکی از ویژگی های بارز کفیل عنوان کرد: وی در ایام نابسامانی کشاورزان از نزدیک با کشاورزان صحبت می کرد و آنان را به آرامش دعوت می‌کرد و به خوبی توانست این ماجرا را همچون دیگر کارها مدیریت کند و آرامش و امنیت استان را حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در بیان روایتی پیرامون مسئولیت‌پذیری افزود: امام علی(ع): هر کس چیزی از امور مسلمین را سرپرستی می‌کند و مسئولیت کاری را بر عهده می‌گیرد و درب اتاقش را روی مردم ببندد او دائما در این پرده افتاده باشد(مردم را راه ندهد) او دائما در غضب خداوند و عنت اوست تا اینکه راه را برای ورود مردم باز کند و افراد حاجتمند بتوانند نیازهای خود را با او مطح کنند و امورش حل و فصل شود.
وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) پیرامون مسئولان صالح و شایسته یادآور شد: هرکس متولی امر مردم شود و درب را بر مردم باز بگذارد و به حرف آنان گوش کند و در امور آنان دقت کند، خداوند برخود واجب می‌داند که در روز قیامت ترسی نداشته باشد و او را به بهشت جاودان وارد می‌کند.

استاندار اصفهان: تغییر فرماندار بر اساس مصلحت بود!

استاندار اصفهان نیز در ادامه گفت: از روزی که مسئولیت استانداری را برعهده گرفتم خدمت دوستان عرض کردم چهار اصل اعتدال، تخصص، کارایی و تعامل را برای ادامه مسئولیت همکاران قائل هستیم.

رسول زرگرپور در تبیین این مولفه‌ها تصریح کرد: اعتدال یعنی بر اساس که سیاست دولت تدبیر و امید کارها پیش برود، تخصص برای اینکه نمی‌توان آدم های غیرمتخصص را در امور تخصصی منصوب کرد، کارایی بدین منظور که تلاش‌های دولت به نتیجه برسد و تعامل برای فراهم کردن بستر فعالیت‌ها است.

وی با تاکید بر این موضوع که در انتخاب افراد به دنبال گرایش سیاسی نبودیم اشاره کرد: تنها ملاک انتخاب افراد در مسئولیت‌های مورد نظر توسط استاندار، دارا بودن چهار رکن یاد شده بود.

زرگرپور با اشاره به اینکه از روز اول فشار، توصیه، درخواست و استدعا بر استاندار به حد وفور بوده و امروز نیز چنین امری وجود دارد اذعان کرد:  در هر زمان با وجود همه فشارها نگاه می کردم ببینم مصلحت استان چیست و کدام تصمیم می تواند مصلحت استان را برقرار کند و به منفعت مردم تمام شود، براین اساس افرادی دلخور می‌شدند اما تنها ملاک انتخاب و جابجایی مهره‌ها مصلحت بود.

وی با بیان اینکه در سه سال و نیم گذشته در مورد خیلی از فرمانداری ها این شرایط حاکم بوده تشریح کرد: در مورد فرماندار اصفهان با وجود اینکه تا دو ماه پیش هیچ موافقتی با تغییر ایشان نداشتم از یک ماه پیش به این نتیجه رسیدم که مصلحت استان ایجاد تغییرات در مناصب شهرستان و استان است و این امر را با مسئولان کشوری در میان گذاشتم و بدان قطعیت یافتم.

استاندار اصفهان با اشاره به این موضوع که یک هیچ جریان سیاسی حق ندارد این جابجایی ها را به نفع یا ضرر خود تلقی کند افزود: جابجایی فرماندار تصمیم استاندار بوده هرچند که در تهران هم نقطه نظراتی داشت اما اگر قرار بود استاندار قبول نکند راه‌های دیگری هم وجود داشت.

وی در پاسخ به این سوال که چرا چنین عزل و نصبی در این شرایط حساس اتفاق افتاده گفت: هر زمانی که این امر محقق شود این نقد را وارد می‌کنند چراکه در اصفهان یک شرایط امنیتی، سیاسی و اجتماعی برقرار است امروز شرایط سیاسی حساس است اما شرایط امنیتی و اجتماعی در زمان‌های دیگر حساسیت دارد.

زرگرپور در رابطه با چگونگی انتخاب شخص جایگزین ابراز کرد: خیلی نقطه نظرات بود، از تهران و اصفهان لیست‌های بلندبالایی وجود داشت اما بر اساس چهار ملاک ذکرشده تصمیم استاندار بر این بود و مورد مقبولیت همگان قرار گرفت.

وی در ادامه تاکید کرد: تمام فرمانداران برای استاندار و تمام استانداران برای وزیر موظف به اجرای سیاست‌های دولت هستند لکن نحوه اجرا و سرعت عمل تفاوت دارد و هیچ اتفاق جدیدی در اصفهان رخ نداده است.

استاندار اصفهان پیرامون شخصیت فضل الله کفیل اشاره کرد: من آقای کفیل را فردی متدین، کاردان، پرکار، همگام با دولت تدبیر و امید و درکمال تایید می دانم و از امروز او را به مشاور عالی و دستیار ویژه استاندار منصوب می‌کنم چراکه دارای ظرفیت و تجربیات ویژه ای است.

وی با بیان اینکه به کار بردن کلمه عزل برای فرماندار حرف غلطی است افزود: بر اساس مصلحت یک جابجایی انجام شده است و از امروز هم آقای کفیل به فرماندار و همچنین به استاندار در رابطه با کارهای بر زمین مانده کمک خواهد کرد.

زرگرپور با تاکید بر این امر که آقای رضوانی خط آقای کفیل را ادامه خواهد داد یادآور شد: آقای رضوانی یک نیروی با سابقه و پرتحرک است که اهل هیچ خط و جناحی نبوده و درکارها سستی نخواهد کرد.

وی اظهار کرد: وزیرکشور سه مرتبه به بنده تذکر دادند که آقای کفیل رها نشود و باید از تجربیات ایشان در استانداری اصفهان کمال بهره و استفاده را ببریم.

انتهای پیام/ صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.