۰۰:۰۳ - جمعه ۰۸ بهمن ۱۳۹۵

استاندار اصفهان:

شهداء سرآمد همه نخبگان کشورمان هستند/ شاهین شهر ایرانی کوچک، با مردانی بزرگ است

زرگرپور استاندار اصفهان در آیین تجلیل از 2500 نخبه شاهین شهری گفت: شهدا سرآمد نخبگان کشورمان هستند که جوانان تلاشگر و برتر در عرصه های مختلف ادامه دهندگان آنها هستند.

به گزارش شاهین پرس، استاندار اصفهان در آیین تجلیل از دو هزارو 500 نخبه شاهین شهری گفت: شاهین شهر شهری نوبنیاد و نیم قرن قدمت بدلیل تنوع اقوام و فرهنگ های مختلف ایران کوچک نامیده می شود ولی به اعتقاد من باید ایرانی کوچک با مردانی بزرگ نامیده شود.

رسول زرگر پور از نام دیگر شاهین شهر به نام شهر دانش و خلاقیت یاد کرد و افزود: این نامگذاری به سبب داشتن مردمی باسواد و علایق سیاسی و با فرهنگ کامل و اهل کار و تلاش در مجموعه ای از صنایع بزرگ دارای تکنولوژی و مراکز علمی است که نخبگانی قابل تقدیر و تکریم دارد.

سرامد همه نخبگان جوانانی هستند که با ایثار خون خود امنیت و آرامش را به ما هدیه کردند

وی نخبگان را جوانانی سرآمد در بخش علم و هنر، ورزش، مردانگی و کارآفرینی دانست و خاطرنشان کرد: نخبگان سرآمدانی هستند که با ایجاد انگیزه پیش‌ران دیگر جوانان می باشند ولی نخبه نخبگان و سرامد سرآمدان جوانانی هستند که در اوج ایثار و از جان گذشتگی با خون خود امنیت و آرامش را به ما هدیه کردند.

استاندار اصفهان شهدا را سرآمد نخبگان راستین نام برد و تصریح کرد: امروز جوانانی که در رشته های مختلف علمی، ورزشی، هنری و کارآفرینی برگزیده می شوند ادامه دهندگان راه شهدا هستند.

وی برگزاری مراسم نکوداشت شهرها و مناطق خاص را سنت حسنه ای بیان کرد که برای معرفی استعداد و ظرفیت های شهرها لازم و ضروری است و این مراسم علاوه بر جنبه نشاط آوری موجب ایجاد انگیزه و شوق برای دیگران بویژه جوانان برای کسب عناوین بهتر و بالاتر  است.

زرگرپور هفته نکوداشت شاهین شهر را رویدادی زیبا، خاطره انگیز و پیش‌ران دانست و خاطرنشان کرد: انتظار داریم استعداد و نخبگان شناسایی و مورد تقدیر قرار بگبرند که همین امر موجب توسعه نخبگی در این شهر می شود.

وی با اشاره به قدمت هفت هزارساله شهر اصفهان که چهار بار پایتختی ایران را در تاریخ خود دارد یاداور شد: اصفهان جایگاه و خاستگاه علم و فقاهت، هنرو ذوق، ایثار و شهادت و علم و فناوری، امروز به نام پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی شناخته می شود که صاحب دو سبک در ادبیات و موسیقی و جزو 10 شهر دیدنی جهان به شمار می رود.

سرمایه انسانی قابل مقایسه با هیچ سرمایه مادی در کشور نیست

فرماندار شاهین شهر و میمه نیز در این مراسم نیروی انسانی را سرمایه ای بزرگ و معنوی دانست که قابل مقایسه با هیچ سرمایه مادی و طبیعی نیست و خاطرنشان کرد: هر جامعه ای که از ظرفیت نخبگان خود استفاده نماید قطعا می تواند در عصری که عصر اطلاعات و موج چهارم از موج فضای مجازی و سه بعدی نامیده می شود، حرفی برای گفتن داشته باشد.

علیرضا بصیری از نخبگان شاهین شهری که آمادگی دارند و می توانند خود را در معرض انتخاب شدن قرار دهند، دعوت کرد تا وارد عرصه شده و کمک کنند تا انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و دوره پنجم شوراهای اسلامی در 29 اردیبهشت سال 96 پرشور و با نشاط برگزار و با قدرت انتخابات برگزار و امور مهم شهر و روستا بدست جوانان نخبه کشور قرار بگیرد.

ایران کوچک محل سکونت مسالمت آمیز اقوام ایرانی با فرهنگ های مختلف است

شهردار شاهین شهر در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم وجود پنج واحد دانشگاهی، 36 هزار دانش آموز، جمعیت جوان با 98.2 درصد باسواد، سکونت اقوام مختلف با تنوع فرهنگی مختلف که شاهین شهر را ایران کوچک نامگذاری کرده از جمله ظرفیت های این شهر برشمرد.

حسین امیری اضافه کرد: هفته نکوداشت شاهین شهر فرصتی برای معرفی این ظرفیت ها است که امسال دومین سال برگزاری آن است که از ششم لغایت دوازدهم بهمن بیش از بیست عنوان برنامه متنوع برگزار می گردد.

این مراسم با اجرای سید محمدرضا حسینیان مجری سابق شبکه سوم سیما و اجرای زیبای محمد حشمتی در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار و از تعدادی از نخبگان و مدال آوران برتر این شهر به نمایندگی از 2500 نخبه برتر علمی، ورزشی، فرهنگی و هنری و مذهبی شاهین شهر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.