۱۷:۲۲ - پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵

وزیر امور اقتصاد و دارایی مطرح کرد:

تشکیل کارگروه‌های بررسی چالش‌های اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان

طیب نیا از تشکیل سه کارگروه بررسی چالش‌های اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش شاهین پرس، علی طیب‌نیا ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد:71 واحد با اشتغال بیش از 100 نفر نیز شناسایی شده‌اند و در جلسه امروز کارگروه اقتصاد مقاومتی مقرر شد 300 میلیارد تومان وام دریافت کنند.

وی افزود: تامین مالی واحدهای کوچک و متوسط در اصفهان مناسب بوده و از هدف تعیین شده بالاتر خواهد بود؛ 950 واحد بررسی شده و 760 میلیارد تومان هم وام پرداخت شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بر اساس تصمیماتی که صورت گرفت، مقرر شده جلسات به صورت عملیاتی برگزار شده و مشکلات به طور مشخص و مصداقی بررسی شوند.

وی همچنین از تشکیل سه کارگروه بررسی چالش‌های اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان و قبل از سفر خود خبر داد و خاطرنشان کرد: این 3 کارگروه در موضوعات مالیاتی، تأمین مالی بنگاه‌ها و سایر چالش‌ها بررسی‌هایی را انجام داده و نتایج آن را در جلسه امروز ارائه کردند.

طیب‌نیا عملکرد بانک‌های استان در پرداخت وام به بنگاه‌های کوچک و متوسط را مناسب ارزیابی کرد و اظهار داشت: اصفهان از برنامه پیش بینی شده جلوتر است و در برنامه مقرر بود 600 واحد صنعتی، تسهیلاتی به مبلغ هزار میلیارد تومان دریافت کنند اما در حال حاضر بیش از 950 واحد، 760 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده و انتظار داریم تا پایان سال از سقف پیش بینی فراتر برویم.

بخش دیگر صحبت‌های وزیر اقتصاد به موضوع آب و پیگیری مصوبات سفر معاون اول رئیس‌جمهور به اصفهان اختصاص داشت که وی در این باره تصریح کرد: بسیاری از این مصوبات اجرایی شده‌اند و وضعیت آب اصفهان نسبت به قبل بهبود یافته است.

وی به طرح توسعه فرودگاه شهید بهشتی نیز اشاره کرد و افزود: دیشب در این فرودگاه جلسه‌ای صورت گرفت و تصمیم گرفته شد که مشکلات پیش روی این طرح توسعه که با مشارکت سرمایه گذار خارجی نیز آغاز شده رفع شود.

طیب‌نیا در خصوص تعلل دولت در تنظیم لایحه اصلاح نظام بانکی گفت: قانون بانکداری، قانونی حساس است و باید با وسواس تمام مورد بررسی قرار گیرد؛ در جریان رسیدگی لایحه قبلی در هیأت دولت مشخص شد این لایحه نیاز به بررسی بیشتر دارد و به همین خاطر به کمیته‌های مربوطه ارجاع شد و هم اکنون کار کارشناسی روی این لایحه در حال انجام است.

وی در رابطه با اصلاحیه قانون مالیات ارزش افزوده نیز اظهار داشت: این قانون در حال حاضر به صورت آزمایشی در حال انجام است و برای بهبود اثرگذاری آن و انتقال تمام بار مالیات به مصرف کننده و تسهیل فعالیت تولید کننده، اصلاحاتی انجام گرفته و لایحه نهایی نیز به تصویب هیأت دولت رسیده است.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سؤال خبرنگاری در رابطه با عدم تطابق صحبت‌های رئیس‌جمهور در رابطه با موجودی انبار ذوب آهن و صورت‌های مالی این شرکت در بورس نیز گفت: در سال‌های گذشته مشکلات فراوانی در فروش موجودی انبار کارخانه‌های فولادی و سایر تولیدکنندگان وجود داشت اما با تلاش‌هایی که صورت گرفت و سیاست‌هایی که اتخاذ شد این مشکل به تدریج حل شد.

وی در ادامه افزود: با این حال رفع مشکل فروش سرآغاز رفع سایر مشکلات کارخانه‌ها است و بر همین اساس زمانی لازم است تا اتفاقات مذکور در صورت‌های مالی این شرکت‌ها نمایان شود.

طیب‌نیا در مورد مطالبات غیر جاری بانک‌ها نیز اظهار داشت: نسبت مطالبات غیر جاری بانک‌ها به کل مطالبات از 14 درصد به 12 درصد کاهش یافته که نشان دهنده عزم بانک‌ها برای وصول طلب‌های طولانی مدت است.

وی در پایان نسبت مطالبات غیر جاری به کل مطالبات بانک ملی را هفت درصد عنوان کرد و ابرازداشت: بسیاری از این وصول‌ها به صورت نقدی بوده و راه را برای تسهیل فعالیت بانکی هموار می‌کند.

انتهای پیام/ فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.