۱۴:۵۹ - سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵

مدیرکل صداوسیمای استان تأکید کرد؛

ضرورت تسریع حرکت رسانه‌ها از جریان انگاری به سمت جریان سازی

احمدی با بیان اینکه عمده رسانه‌های ایران در طول سه دهه گذشته به ثبت وقایع و جریان انگاری پرداخته‌اند گفت: امروز شرایط پیچیده رسانه‌ای جهان ایجاب می‌کند که رسانه‌ها و مدیران آن‌ها به سمت جریان سازی به جای جریان انگاری بروند.

به گزارش شاهین پرس، مسعود احمدی افزاری پیش از ظهرامروز در همایش مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی که به منظور هم اندیشی برای ایام دهه فجر و به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان برگزار شده بود، اظهارکرد:  مهم‌ترین  شاخصه‌های شعارهای به یادماندنی  دوران انقلاب شعور همراه با شور بود و در آن زمان همه مردم ایران یک‌صدا و هم‌نوا با یکدیگر سروده‌ها و شعارهای همراه با شعور را زمزمه می‌کردند که هنوز شنیدن آن‌ها لذت‌بخش است.

مدیرکل صداوسیمای استان تصریح کرد:در تمام دوران انقلاب اسلامی ایران از بهمن 57 تا به امروز رسانه‌های ایران همراه با مردم  بوده و به ثبت وقایع  می‌پرداختند، در این دوران ماهیت  عمل رسانه‌ها جریان انگاری بوده است که یک موضع واکنشی است.

احمدی با بیان اینکه عمده رسانه‌های ایران در طول سه دهه گذشته به ثبت وقایع و جریان انگاری پرداخته‌اند گفت: امروز شرایط پیچیده رسانه‌ای جهان ایجاب می‌کند که رسانه‌ها و مدیران آن‌ها به سمت جریان سازی به جای جریان انگاری بروند.

وی ادامه داد: در جریان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این مردم بودند که جریان ساز بودند و رسانه‌ها در اقدامی واکنشی صرفاً جریان انگاری می‌کردند، اما در دهه 80 به بعد و با ورود پیشرفته شبکه‌های ماهواره‌ای عمدتاً معاند و  مخالف نظام، باید مدیران رسانه‌ای و رسانه‌ها به سمت اقدامات کنشی و آفندی به جای پدافندی حرکت کنند.

مدیرکل صداوسیمای استان با اشاره به اینکه  امروزه بیش از 10 هزار شبکه ماهواره‌ای علیه نظام و ارزش‌های اسلامی فعالیت می‌کنند و عصر موشواره‌هایی چون فیل‌های لشکر ابرهه است، یادآور شد: استفاده از اسلحه دشمن علیه دشمن بهترین راه مقابله در برابر هجمه بر ضد ارزش‌های نظام و اسلام است.

وی با بیان اینکه بیش از 85 درصد از کاربران شبکه اجتماعی تلگرام، ایرانی هستند که این حاکی از طراحی این نرم‌افزار صرفاً برای ایرانی‌ها است، گفت: باید با شناسایی خلأها و ظرفیت‌های داخلی به سمت حرکت‌های کنشی رفته  و بتوانیم با استفاده از ابزار هنر،  مقابله با مثل کنیم.

احمدی بر ضرورت توجه به میل و سلیقه مخاطب و ساخت برنامه‌ها مطابق آن‌ها در چهارچوب ارزش‌های نظام تأکید کرد و افزود: مردم‌شناسی، مسئله شناسی، جریان شناسی و ولایت شناسی به نسل نوجوان و جوان کشور در دنیای حاضر از وظایف مدیران رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها است که کوتاهی در آن جایز نیست

انتهای پیام/ صاحب نیوز

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.