۱۴:۲۷ - شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲

صیاف زاده دادستان شاهین شهر:

سلب آسایش و امنیت مردم جرم و موجب پیگرد قانونی است

به منظور جلوگیری از سرقت در ایام تعطیلات نوروزی، سارقان حرفه‌ای و با سابقه جمع آوری و تا پایان تعطیلات بصورت بازداشت نگهداری می شوند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا”، قاضی مهرداد صیاف زاده دادستان شاهین شهر در نشستی با خبرنگاران با تاکید به اینکه هیچ نهادی منکر شادی مردم نیست گفت: برای ابراز شادی نباید امنیت عمومی به مخاطره بیفتد و موجب آزار مردم و تجاوز به حقوق دیگران شود.

وی سلب آسایش و امنیت مردم را جرم دانست و گفت: برنامه ریزی برای برخورد با متخلفان چهارشنبه آخر سال از ماه قبل صورت گرفته و از هم اینک  اجرایی شده است.

دادستان صیاف زاده با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در حفظ آرامش جامعه وعزم جدی دستگاه قضایی گفت: دادستانی شاهین شهر شعبه ویژه‌ای را با هدف برخورد با هنجار شکنان فعال کرده است.

وی با تاکید بر اینکه این شعبه تا 16 فروردین حتی در ایام تعطیلات نوروز فعال خواهد بود اضافه کرد دادستانی سعی دارد حضور مستقیمی در برخورد با جرایم داشته باشد و بدون فوت وقت به اینگونه مسایل رسیدگی نماید.

صیاف زاده همچنین افزود: تاکنون مقادیر متنابهی از انواع مواد محترقه کشف و ضبط شده و با توجه به اطلاع رسانی امروز، این اقدامات تشدید خواهد شدو با برهم زنندگان امنیت شهری برخورد جدی‌تری صورت خواهد گرفت.

دادستان تاکید کرد: براساس قانون حمل و نگهداری اسلحه و مهمات، افرادی که اقدام به خرید و فروش و حمل و نگهداری مواد محترقه نمایند مجرم بوده و مورد تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت.

وی همچنین تصریح کرد: هرکس از طریق حرکات غیر متعارف نظم و آرامش جامعه بویژه بانوان و کودکان را با هدف ایجاد مزاحمت برهم بزند دستگیر و طی مراحل قضایی به اشد مجازات محکوم خواهد شد.

دادستان از خاواده‌ها خواست خصوصا در ایام تعطیلات پیش روی بیشتر مواظب فرزندان خود باشند تا موجب گرفتاری ثانوی نگردند.

قاضی صیاف زاده بار دیگر تاکید کرد: از آنجاییکه سرقت به مخاطره انداختن آسایش روانی جامعه است لذا برای جلوگیری از این معضل دستور داده شده تا سارقان حرفه‌ای و با سابقه جمع آوری و تا پایان تعطیلات بصورت بازداشت نگهداری شوند.

وی افزود: بدیهی است چنانچه افرادی تحت این عنوان مجرمانه در ایام تعطیلات دستگیر شوند با اشد مجازات و رسیدگی پرونده خارج از نوبت روبرو خواهند شد.

 صیاف زاده همچنین از شهروندان خواست در تامین مسائل حفاظتی از اموال خود دقت لازم را بکار برند و خصوصا در هنگام استفاده از کارتهای اعتباری مراقبت‌های لازم را داشته باشند تا مود سرقت قرار نگیرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه سرقت‌های اینترنتی روزبه روز در حال گسترش می باشد که علاوه بر تشدید اقدامات پلیسی و انتظامی، حفاظت شخصی نیز می تواند از بروز حوادث اینچنینی جلوگیری نماید.

قاضی صیاف زاده در پایان ضمن عرض شادباش نوروزی، رعایت شئونات اخلاقی را از شهروندان خواستار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.