شاهین پرس

نوزاد رها شده هم مانند گورخواب ها به فراموشی سپرده می شود!

کدخبر: 71686
۱۷ دی ۱۳۹۵ در ساعت ۹:۱۰ قبل از ظهر

به گزارش شاهین پرس،  چند روزی بیشتر از خبر گورخواب ها نمی گذرد که در شهرستان مبارکه از لحاظ مسئولان و امکانات، شهرستانی برخورداری است اتقاق دردآوری افتاد.

شهر من شاهد رویدادی تلخ و دردناک بود.

مشکلات جامعه، خانواده ای را تحت فشار گذاشت و مادری را مجبور کرد تا حس مادرانه خود را به خاطر فقر فراموش کند یا بهتر بگویم به فراموشی اجباری بسپارد.

مردم مبارکه چند روز پیش با صحنه ی دردناکی مواجه شدند و کودکی که تنها دو روز داشت در خیابانی از مبارکه در حالی که در قنداق بود، رها شد.

چند شب قبل رئیس جمهور کشورمان درگفت و گو با مردم، خبرهایی از خوب شدن وضع اشتغال، شکسته شدن رکود و… داد، مسئولان هر روز آمار جدیدی حل مشکلات جامعه می دهند، اما مردم دقیقا عکس این آمار را حس می کنند.

آیا وقت آن نرسیده که دولت و مسئولان برای ملت ایران، ملتی که مردانه پای کشور خود ایستاده اند و دست رد به سینه دشمنان اسلام و ایران می زنند، فکری بکنند و کاری انجام دهند.

خبر رها شدن نوزاد مانند خیلی از خبرها در فضای مجازی انتشار و بازتاب داده شد.

در اولین ساعات انتشار این خبر مردم واکنش نشان دادند و به هر شیوه ای بود همدردی کردند و خواستار بزرگ کردن این نوزاد شدند اما مسئولان سکوت کردند.

چند روز گذشت و هنرمندان و شخصیت ها واکنش نشان دادند، ولی باز مسئولان مانند هزار مشکل که در جامعه است از کنار این اتفاق گذشتند و هیچ واکنشی نشان ندادند انگار که هیچ اتفاقی رخ نداده است.

اما همین امروز بعد از گذشت سه روز بازهم مردم و هنرمندان واکنش نشان دادند و باز هم مسئولان مانند همیشه در خواب بودند و هیچ واکنشی نشان نداند.

امروز رضا صادقی خواننده محبوب کشور در واکنشی گفت، لازم باشد به مبارکه میروم و پیگیر پیدا کردن مادر این نوزاد هستم  و رضا حسین زاده مجری صدا و سیما در پستی در اینستاگرام واکنش نشان داده و گفته است، حضانت کودک رها شده را به عهده می گیرم، انشاالله شاهد چنین صحنه های دردآوری نباشیم.

ناگفته نماند، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هم بعد از سه روز واکنش نشان داد.

اولین واکنش رضا صادقی

 

برای لبخند خداوند به نوزاد رهاشده کمک می کنم.
اصلا مهم نیست چى میگن یه عده کج فهم ، اصلا مهم نیست چه برچسبى میزنن بهم! این تصمیم را براى لبخند خدا در زندگى خودم گرفتم …
دیدن این صحنه اگه انسان مخاطب باشه ، باید تکونش بده ..
یه مادر از سر فقر و ندارى بچه اش را میزاره گوشه خیابون و میره، اما قلبش و میزاره ، به کجا رسیده کارمون …
امیدوارم مادرش صداى من را بشنوه و بدونه که ما کنارشیم …
هرچند کم نیستن این مدل قصه هاى تلخ

واکنش دوباره رضا صادقی

 

دستتون و میبوسم، بخداى قلبم قسم شریف تر از مردم این سرزمین نخواهیم دهید …. دوستانى که دایرکت پیام میزارن ممنونم از همشون و سربلندم از داشتن همچین مردم نازنینى ..
فردا دوستانى رو مامور این کار کردم که پیگیر ریز ماجرا باشن و اگر لازم بشه هفته بعد خودم برم شهر مبارکه …. حتما شما جانانم رو در جریان میزارم، بازم میگم من کارى نکردم و این حس توى وجود همه شما دوستانم هست … انشالله مادر این بچه پیدا میشه و بازم لبخند یه مادر دنیارو زیبا می کنه به امید خدا و ان شالله مسولان هم براى پیداکردن مادر ایران و ارامش خود ایران همت می کنن …. ضمنا لطفا قضاوت نکنیم و فقط انرژى خوب باشیم .. هم از در نخوریم هم دیوار …

واکنش رضا حسین زاده

 

سلام هم میهنان عزیزم …
اینجانب رضا حسین زاده برای حضانت این کودک بی گناه و فرشته و مائده آسمانی،اعلام آمادگی می کنم.
مادری که خود را بدبخت نامید، دختر بچه دو روزه اش را با نامه ای کنار خیابانی در شهر مبارکه اصفهان رها کرد و رفت، همین…….
دلم.بدرد آمده است….
امان از فقر و ناچاری!
نکته:مادر کودک حتی با وجود فقر هم نباید چنین می‌کرد…….

واکنش تلگرام زهرا سعیدی

 

قسمتی از متن واکنش سعیدی؛ در چند روز گذشته، شهر مبارکه اصفهان؛ شاهد صحنه ای بود که لرزه برتنِ آدم های بیداری انداخت که هنوز نگاه انسانی بر دیده دارند و گوش هشیار برای شنیدن و دست توانا برای یاریگری.
کودکی معصوم که چند روزی از تولدش نمی گذرد، به جایِ نرم خوابیدن در آغوش مادر به بوی خیابان هایی چشم دوخت که خدا می داند در پسِ این ماجرا، چه معضلات و آسیب هایی خفته.
معضل اقتصادی و هزینه های سر به فلک کشیده، مشکلات خانوادگی یا افسردگیِ مادرانه بعد از تولد نوزاد، کدام را باید در درجه اول قرار داد تا بتوان برآن رسیدگی کرد!؟

و ما همچنان منتظر واکنش مسئولان بعد از سه روز هستیم و این سوال را داریم برای رفع اینگونه مشکلات چه کاری می خواهند انجام بدهند، آیا وقت اقدام نیست! و چرا سکوت کرده اند و هیچ واکنشی نمی دهد.

انتهای پیام/ مبارکه /محمد رضا باقری