شاهین پرس

هفته نکوداشت شاهین شهر سال آینده همزمان با سالروز اخراج مثتشاران آمریکایی برگزار می شود

کدخبر: 71666
۱۶ دی ۱۳۹۵ در ساعت ۸:۵۵ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس، مدیر عامل سازمان فرهنگی، ورزشی و تفریحی شهرداری شاهین‌شهر عصر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از برگزاری هفته نکوداشت شاهین شهر از ششم لغایت ۱۲ بهمن ماه خبر داد و گفت: هفته نکوداشت شاهین شهر مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان است که 20 عنوان ویژه برنامه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال با حضور شخصیت های ملی و استانی از ششم بهمن تا دهه فجر برگزار می شود.

روح الله شاه رجبیان هدف از برگزاری هفته نکوداشت شاهین شهر را معرفی ظرفیت و پتانسیل های علمی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی که با توجه به جمعیت رو به رشد این شهر در کشور بی نظیر است عنوان کرد و افزود: هفته نکوداشت شاهین شهر فرصت مناسبی برای معرفی پتانسیل های این شهر است تا شهروندان احساس تعلق بیشتری به این شهر داشته باشند.

شاهین شهر 40 مدال آور جهانی دارد / سال آینده تاریخ برگزاری هفته نکوداشت شاهین شهر تغییر خواهد کرد 

وی با بیان اینکه شاهین شهر 40 مدال آور جهانی دارد تصریح کرد: شاهین شهر برای برند سازی به هویت نیازمند است که وجود مدال آوران برتر کشوری در این شهر به برندسازی کمک می کند با توجه به تجلیل از 570 نخبه علمی، فرهنگی و ورزشی در سطوح جهانی، ملی، استانی و شهرستانی در سال گذشته، امسال طی فراخوان اعلام شده تاکنون مدارک 300 نخبه به این سازمان رسیده است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی و تفریحی شهرداری شاهین شهر افزود: با توجه به قدمت 50 ساله این شهر انتخاب تاریخ ثابت برای برندسازی هفته نکوداشت شاهین شهر مشکل است که با توجه به اینکه سال آینده، زمان پیش بینی شده با دهه فاطمیه تقارن پیدا می کند تاریخ برگزاری هفته نکوداشت شاهین شهر تغییر خواهد کرد.

شاه رجبیان با استفبال از پیشنهاد خبرنگار شاهین پرس برای قرار دادن سالروز اخراج مثتشاران آمریکایی از شاهین شهر به عنوان برند این شهر اعلام کرد: هفته نکوداشت شاهین شهر سال آینده در سالروز اخراج مثتشاران آمریکایی برگزار خواهد شد.

هفته نکوداشت شاهین‌شهر در بودجه شهرداری ردیف ندارد

وی  با بیان اینکه ویژه برنامه های هفته نکوداشت شاهین شهر در بودجه شهرداری ردیف بودجه ندارد خاطرنشان کرد: ویژه برنامه‌های پیش بینی شده برای این هفته برنامه‌های طول سال شهرداری است که در این هفته اجرا می شود.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی و تفریحی شهرداری شاهین شهر نگاه حاکم بر سازمان را استفاده هدفمند از فرصت خدمت بیان کرد و افزود: سازمان فرهنگی ورزشی و تفریحی شهرداری شاهین شهر با اتکا به اصل قانون اساسی و نظام اسلامی، سه راهبرد مردمی کردن فرهنگ، واگذاری امور به مردم، توسعه و تقویت مراکز فرهنگی و اجتماعی مسیر جدیدی را برای بهره وری بیشتر ایجاد کرده است.

وی اداره آموزشگاهی فرهنگسراها را مدل قابل قبولی ندانست و افزود: فرهنگسراها باید محل تجمع و پاتوق فرهنگی شهروندان باشد که با توجه به رویکرد سازمان و نیاز شهروندان، طی یکسال گذشته بیشترین حجم آموزش در فرهنگسراها، آموزشهای شهروندی، سبک زندگی و مهارت‌های زندگی بوده است.

شاه رجبیان به واگذاری مراکز فرهنگی ورزشی شهرداری شاهین شهر به بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: شاهین شهر دارای شش فرهنگسرای فعال و 3 فرهنگسرای آماده بهره بردای و پنج ورزشگاه است که این سازمان طی سال گذشته بر اساس رویکرد جدید خود پنج ورزشگاه، یک فرهنگسرا و  تالار شیخ بهایی را به بخش خصوص واگذار کرده است.

مشارکت بخش خصوصی یک میلیارد و 324 میلیون تومان در هزینه‌های سازمان را کاهش داده است

وی اقتصاد مقاومتی را نسخه نجات بخش اقتصاد بیمار کشور دانست که این سازمان آن را سرلوحه کار خود قرار داده است بر همین اساس در حوزه اقتصادی با واگذاری مدیریت مراکز فرهنگی ورزشی به بخش خصوصی علاوه بر کاهش 42 پست سازمانی، در هزینه های جاری سازمان نیز مبلغ یک میلیارد و 324 میلیون تومان صرفه جویی کرده است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی و تفریحی شهرداری شاهین شهر بودجه عمرانی سال جاری شهرداری شاهین‌شهر را یکصد میلیارد تومان اعلام کرد که بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های عمرانی ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است

وی علت نامگذاری این شهر به نام شهر دانش و خلاقیت را وجود مراکز متعدد علمی و صنعتی نخبه پرور، هنرمندان و ورزشکاران نخبه و نام آور ملی در این شهر و همچنین مراکز درصد بالای افراد تحصیلکرده جمعیت شهر عنوان کرد و گفت:

شاه رجبیان در ادامه از دستیابی این سازمان به 80 درصد اهداف خود طی یکسال گذشته خبر داد و افزود: طی یک سال گذشته علاوه بر اجرای 392 عنوان برنامه و با 162 برنامه آموزش های مهارتی سه نمایشگاه صنایع دستی برپاشده است همچنین در بخش زیرساختی نیز سه خانه خلاقیت، سه زمین چمن مصنوعی در ورزشگاه ها، یک مرکز تخصصی علمی در فرهنگسرای اشراق،  پردیس هنرمندان، یک مرکز خلاقیت های سینمایی، احداث پارک آموزش راهنمایی رانندگی ویژه کودکان و ایجاد167 رشته ورزشی جدید در ورزشگاه ها انجام شده است.

وی اضافه کرد: با 82 هزارو 56 ورزشکار بیمه شده در شاهین شهر کلاس های ورزشی 100 درصد فعال هستند که حاکی از پویا و با نشاط بودن جوانان این شهر است.

انتهای پیام/