۱۶:۲۰ - سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵

اعضای نوجوان 16 ساله شاهین شهری به 3 بیمار، زندگی دوباره بخشید

اعضای یک نوجوان 16 ساله شاهین شهری مرگ مغزی شده به سه بیمار نیازمند پیوند عضو، زندگی دوباره بخشید.

به گزارش شاهین پرس،  مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان گفت: بنیامین احمدی 16 ساله ساکن شاهین شهر، هفتم دی ماه سال جاری بدلیل آسیب مغزی در بیمارستان گلدیس شاهین شهر بستری شد و سپس دچار مرگ مغزی شد.

مریم خلیفه سلطانی افزود: طی صحبت‌های انجام شده در خصوص پیوند اعضاء بدن این فرد به بیماران نیازمند با رضایت خانواده، بنیامین احمدی پس از انجام مراحل مربوط به تأیید مرگ مغزی، تحت عمل جراحی برداشت، اعضا قرار گرفت و عمر دوباره‌ای به 3 بیمار نیازمند پیوند عضو بخشیده شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان با اشاره به اینکه در سال جاری 25 اهدای عضو از افراد مرگ مغزی در استان اصفهان انجام شده است، تصریح کرد: کلیه‌های این بیمار مرگ مغزی در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان به 2 بیمار نیازمند که از نارسایی کلیه در رنج بودند، اهدا شد و با اهدای کبد وی نیز در همین مرکز به یک بیمار نیازمند کبد، حیاتی دوباره بخشیده شد.

گفتنی است؛ اعضاء قابل اهداء شامل قلب و ریه‌ها، کبد و روده‌ها، لوزالمعده و کلیه‌هاست که علاوه بر این اعضا، برخی از بافت‌های بدن نیز قابل پیوند هستند.

با اهداء قرنیه می‌توان بینایی را به فردی که دچار صدمه شدید به چشم شده بازگرداند، تاندون و غضروف سبب بازسازی اعضاء آسیب دیدهٔ مربوطه می‌شوند، پیوند استخوان می‌تواند مانع قطع عضو در سرطان استخوان شود، دریچه قلب برای کودکان با بیماری مادرزادی دریچه‌ای و بزرگسالان با دریچه آسیب دیده به کار می‌رود، پیوند پوست نجات بخش بیماران با سوختگی شدید است و پیوند مغز استخوان تنها درمان ممکن در بعضی از سرطان‌های خون است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.