شاهین پرس

خلق حماسه مردمی ۹ دی محاکمه فتنه گران بود/ نهم دی به تنهایی یک انقلاب است

کدخبر: 71355
۶ دی ۱۳۹۵ در ساعت ۳:۲۹ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس،  وقتی تاریخ انقلابمان را ورق میزنيم اشک ها و لبخندهایی هست که پشت به پشت هم قطار می شوند و رو بسوی قله های سربلندی ایران اسلامی حرکت می کنند، می روند آن بالا در نوک قله و به اهتزاز در می آیند مانند پرچم سه رنگ همیشه استوار کشورمان و فریاد غیرت،عزت و استقلال سر می دهند.

یکی از همین روزهای تاریخ ساز که در برگ برگ اوراق تاریخ کشورمان ثبت شد نهم دی ماه بود. 9دی انقلاب بصیرت بود و انوار بصیرت را به افق آینده منتشر کرد.

در نظر داریم در این گزارش نظرات کارشناسان سیاسی را حول محور فتنه 88 و همچنین حماسه 9 دی پرسیده و به همراه آنها این موضوع را بررسی نماییم و نقطه نظرات آنهارا در این موارد جویا شویم.

و اما داستان از کجا آغاز شد؛ جمعه پرشور 22 خرداد 1388 را می توان یکی از باشکوه ترین روزهای ملت ایران دانست که حضور چهل میلیونی مردم در انتخابات ریاست جمهوری از عظمت و شکوه مردمی ترین انقلاب تاریخ بشریت خبر می داد، در حالی که به نظر می رسید فردای انتخابات، سراسر ایران باید منتظر شکل گیری فضای شاد و پرشور ناشی از خلق این حماسه تاریخی باشد، متأسفانه حوادثی به وقوع پیوست که تا حدی توانست این جشن شادمانی بزرگ را تحت الشعاع قرار دهد و کام ملت را تلخ کند.

محمود معلمی کارشناس سیاسی در پاسخ  به سوال خبرنگار ما درباره علت و چرایی کشاندن مردم به کف خیابانها در این فتنه چه بود؟ گفت: طبیعتاً فتنه گران می خواستند تقریبا یک الگویی یا به تعبیری بدل انقلاب اسلامی سال 57 را پیاده کنند. یک مدل مثل انقلاب اسلامی، ولی دیگر نمی دانستند که شاید بعضی از مردم اول کار متوجه نباشند و همراهی کنند ولی وقتی شعارها بسمتی رفت که مثلا « استقلال آزادی جمهوری ایرانی» یا «انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است» و مردم وقتی که دیدند فتنه گران به امام حسین (ع)  و عزاداران توهین کرده، به نمازگزاران در روز عاشورا حمله و به مقدسات جسارت می کنند متوجه اشتباه خود شده و راهشان را از فتنه گران جدا کردند.

فتنه گران تصور می کردند می توانند مردم را فریب دهند

بگفته این کارشناس سیاسی، فتنه گران تصورشان این بود که می توانند مردم را برای مدت زیادی فریب داده و همانطور که در انقلاب اسلامی نقش ایفا کردند حالا هم می آیند و می توانند از مردم سوء استفاده کنند، اما مردم زمانی که متوجه نقشه پلید آنها شدند، برای مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی به صحنه آمده و نقشه شوم آنها را نقش بر آب کردند.

وی در پاسخ به این که چه گروههایی در فتنه 88 نقش داشتند افزود: چهار گروه در این فتنه نقش داشتند و این بر همه روشن است، گروه اول کسانی بودند که فتنه را طراحی کرده اند، همه می دانیم که آمریکاییها آنرا طراحی کرده و فردی بنام «جرج سوروس »که مبتکر انقلاب های رنگی در دنیا است و در 13 کشور آن را اجرا کرده  تصور می کرد در ایران هم می تواند موفق شود.

معلمی  بازیگران اصلی این فتنه که به آنها سران فتنه گفته می شود را گروه دوم یاد کرد و افزود: آنها  شاید در بین برخی افراد کشور هوادارانی داشتند که هم اکنون نیز معتقد آزادی سران فتنه از حصر هستند ولی این افراد تعداد بسیار قلیلی هستند ولی عامه مردم و نخبگان جامعه عمدتاً می دانند که بالاخره اینها در طراحی های دشمن بازیگری کرده و کشور را به آشوب کشیده اند.

وی گروه سوم را بازی خوردگان فتنه نام برد که اصلا متوجه نبودند، چه خبر است تنها به آنها گفته شده بود در انتخابات تقلب شده و به شکل گسترده و دروغین این خبر از رسانه های خارجی نیز پخش شده بود اما بعداً خیلی از اینها متوجه شدند که این دروغی بیش نیست و بلکه تنها رمز شروع فتنه و آشوب است و گروه چهارم نیز کشورهای منطقه همانند عربستان و بعضی کشورها که در جریانات اخیر منطقه نیز حضور دارند بودند.

اعلام پیروزی زود هنگام اولین گام فتنه گران بود

طرح ادعای تقلب در انتخابات سرآغاز جنجالی بود که کشور را درگیر فتنه ای عمیق کرد، اولین گام در برنامه تبلیغی جریان فتنه در هنگام برگزاری انتخابات، ایجاد یک جنگ روانی و اعلام زودهنگام پیروزی در انتخابات بود. که در این میان، وبگاه های خبری متعدد نیز بودند که همزمان به درج اخباری مبنی بر پیش افتادن موسوی در انتخابات، مشغول بودند.

محسن نصری استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه این گزارش با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی که برآمده از انقلاب اسلامی است، نقش و حضور مردم یک اصل اساسی محسوب می شود گفت: بر همین اساس است که انتخابات معنی واقعی و حقیقی خود را پیدا کرده و در اداره کشور نیز اساس قانون اساسی اتکا به آرای عمومی است، مثل انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس، انتخابات شورا های شهر و روستا و انتخابات مجلس خبرگان که در این چهار انتخابات مسائل جزئی و کلان کشور طراحی و تصمیم گیری می شود.

کارشناس ارشد علوم سیاسی اضافه کرد: به دلیل اینکه عرصه انتخاباتی در کشور ما بسیار حائز اهمیت است، یکی از سرمایه گذاریهای عمده نظام استکباری و ایادی داخلی آنها ایجاد بحران است و از هیچ تلاشی برای ایجاد بحران و تشنج در کشورمان کوتاهی نمی کنند.

سلطه گرایان غرب در فتنه سال 88 بدنبال ایجاد بحران در ایران اسلامی بودند

وی به مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 اشاره کرد و افزود: حضور بیش از 40 میلیونی مردم در انتخابات سال 88 با مشارکت 85 درصدی افراد حائز شرایط رای دادن یک سطح جدیدی را از رقابت انتخاباتی در عرصه جهانی گشود که این حضور و مشارکت چشمگیر به همراه خود یک انتخاب اصلحی به همراه دارد که مانع سلطه گری و توطئه گری است و قطعا”آنها بدنبال ایجاد بحران بودند.

نصری از اینکه درسال 88 آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس، منافقین، گروهای ضد انقلاب از جمله عبدالمالک ریگی، مسعود و مریم رجوی و دیگر گروههای ضدانقلاب همه جمع شدند و در یک جنگ احزاب علیه ملت ما قرار گرفته و یک فتنه گری، فریب کاری، دروغ و شائبه ایجاد کردند ابراز تاسف کرد و افزود: آنها با استفاده از قدرت رسانه ای جنگ نرم به مردم القاء می کردند که رای شما به نوعی دزدیده شده و برگزیده انتخابات با رای تقلبی انتخاب شده است.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه های نماز جمعه تهران می توانست فصل الخطاب همه این حرف ها و رفتارها باشد. معظم له در بخشی از سخنان شان با اعلام صریح، راهکار خود را برای حل اختلاف پیش آمده مطرح ساختند و با هشدار به گروه ها و جریان های سیاسی فتنه انگیز اعلام کردند: «بنده زیر بار بدعت های غیرقانونی نخواهم رفت.»

رهنمودها و هشدارهای معظم له به جریان های سیاسی که با حمایت میلیون ها نمازگزار همراه بود، نوید همراهی همه نیروهای انقلاب را می داد؛ اما رفتارهای موسوی و برخی جریان های همسو با وی، با بیانه هایی از جمله بیانیه شماره پنج میرحسین موسوی که صبح روز سی ام خرداد ماه یعنی فردای آنروز و  بیانات رهبر معظم انقلاب صادر شد، نشان از حرکت وی در مسیر خطرناک انتحار سیاسی و رویارویی با نظام اسلامی داشت.

نقش روشنگری های رهبر انقلاب در خلق حماسه نهم دی

معلمی به تاثیر روشنگریهای رهبر معظم انقلاب در جریان فتنه 88 اشاره کرده و افزود: رهبر معظم انقلاب 29 خرداد سال 88 یعنی تقریباً یک هفته پس از انتخابات با تبیین شرایط برای همه مردم و خواص روشنگری انجام دادند، مردم نیز که مشتاقانه آمده بودند تا حقیقت و واقعیت را از زبان رهبر فرزانه انقلاب بشنوند، لذا رهبر انقلاب آنجا خیلی زیبا روشنگری کرده و به مردم اثبات کردند که این جریان یک فتنه است و مردم هم بحمدالله لبیک گفتند و پس از مدتی که جریان فتنه ادامه پیدا کرد حماسه 9 دی را خلق کردند.

با انتشار خبر هتک حرمت روز عاشورا در هيأت‌هاي مذهبي و مساجد، عزاداران حسيني به خيابانهاي مرکزي تهران گسيل شدند و سبزهای ضددین را از خیابان ها فراری دادند، در واقع شب شام غریبان درحالی که یاران باقی مانده ویرانه‌های دشت کربلا اشک در چشمانشان حلقه زده و می گریستند، یاران امام راحل(ره) نیز از هتک حرمت به ائمه و دسته عزاداری سالار شهیدان، خون گریه می کردند و این بی‌احترامی مزید علتی بر اندوه جانگداز آنان شده بود. به همین دلیل بی حرمتی به عاشورا، حادثه ای معمولی نبود که بتوان از کنار آن به سادگی گذشت.

پیش از این حوادث به عکس امام راحل(ره) نیز توهین شده بود و مردم سراسر کشور از این جسارت به خروش آمده بود، اما حریم نگه‌ نداشتن عاشورا آتشی بود بر باروتی که طی ۸ ماه دروجود مردم علاقه مند نظام و انقلاب متراکم شده بود.

نتیجه این انفجار خیره کننده، حماسه ۹ دی بود؛ حماسه ای که فقط ۳ روز پس از جسارت به عاشورا و عزای اباعبدالله سراسر ایران را فرا گرفت و یک بار دیگر نشان داد که مردم ایران اسلامی فارغ از دسته بندی های سیاسی و مشکلات و کاستی ها، اما در پایبندی به اسلام، انقلاب و ولایت فقیه با هیچ کسی تعارف ندارند.

خلق حماسه بزرگ نهم دی محاکمه فتنه گران بود

دکتر نصری حماسه 9 دی را محاکمه فتنه گران توسط مردم انقلابی دانست و خاطرنشان کرد: در حالیکه هنوز فتنه گران در تهران و چند مرکز استان دیگر کشور فتنه گری می کردند مردم ایران در نهم دی به صحنه آمده و یکدل و یکصدا عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس شهدا و اهل بیت(ع)، نظام و رهبری و حضرت امام و ولایت فقیه اعلام کرده و نفرت و انزجار خود از آمریکا و عوامل آنها را فریاد زدند و با خلق حماسه ای عظیم می توان گفت به نوعی فتنه گران را محاکمه کردند.

حماسه نهم دی به بزرگی یک انقلاب است

استاد معلمی نیز با تاکید بر اینکه باید 9دی ماه برای همیشه ماندگار باشد و گرامیداشت آن هرسال باشکوه تر از سال قبل برگزار شود خاطرنشان کرد: مردم ایران هیچ وقت نباید این روز را فراموش کنند، این روز نیز مانند روز 22 بهمن و دفاع مقدس یوم الله نام دارد و خود به تنهایی یک انقلاب است.

وی اضافه کرد: گرچه متاسفانه برخی از افرادی که در بخشی از منسب های کشور مسئولیتهایی دارند، می گویند «آقا گذشته ها گذشته و نباید به گذشته ها تکیه کرد» بروند نگاه کنند و ببینند خداوند در قرآن چگونه با بیان قصه گذشتگان می فرماید از گذشتگان عبرت بگیرید.

کارشناس علوم سیاسی ضمن تاکید بر زنده نگه داشتن این روز بزرگ از عموم مردم ایران اسلامی دعوت کرد که در راهپیمایی نهم دی شرکتت کنرده و بار دیگر به دشمنان ثابت کنند که همچنان در پای حماسه 9 دی هستند و در برابر هر فتنه و فتنه گری ایستادگی می کنند.

تظاهرات عظيم ملت ايران براي محكوميت حرمت‌شكني در عاشوراي حسيني در حالي روز ۹ دی ۸۸ برگزار شد که ۱۷استان این مراسم را یک روز زودتر برگزار کردند مردم استان‌هاي اصفهان، خراسان رضوي، فارس، آذربايجان شرقي، خراسان شمالي، همدان، خوزستان، كرمانشاه، ايلام، چهارمحال و بختياري، سيستان و بلوچستان، مركزي، سمنان، گلستان، گيلان، لرستان و مازندران با حضور حماسي خود از اهانت‌كنندگان به باورهاي اسلامي ابراز انزجار كردند، راهپيمايان با سردادن شعارهاي مرگ برمنافق، مرگ بر امريكا، مرگ بر انگليس، حسين حسين شعارماست شهادت افتخار ماست، خشم و انزجار خود را از هتاكان به حريم اباعبدالله الحسين‌(ع) در روز عاشورا اعلام و از اصل ولايت فقيه حمايت كردند.
جمعیت راهپیمایی بزرگ عاشورائیان در این دو روز بیش از 40 میلیون نفر تخمین زده می شد؛ و این یعنی خلق حماسه ای عظیم.

انتهای پیام/ فاطمه داداشی