۱۵:۳۷ - شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۵

حواشی جشن شب یلدا دانشگاه هنر

بی احترامی به ساحت هنر در جشن شب یلدای دانشگاه هنر اصفهان +فیلم و عکس

جشن شب یلدای دانشگاه هنر که با حضور دانشجویان دختر و پسر در محیط این دانشگاه برگزار شد همراه با اجرای موسیقی و حرکات موزون و دسته جمعی دانشجویان و اجرای برنامه هایی خلاف شأن محیط دانشگاه نظیر اجرای چالش مانکن بود.

به گزارش شاهین پرس، جشن شب یلدای دانشگاه هنر اصفهان در حالی روز اول دی ماه در دانشکده هنرهای تجسمی یا همان دانشکده فرانسوی های این دانشگاه توسط انجمن علمی برگزار شد که با حواشی نه چندان خوشایندی همراه بود.

این مراسم که به مناسبت شب یلدا و با حضور دانشجویان دختر و پسر در محیط این دانشگاه برگزار شد همراه با اجرای موسیقی تند و زننده و حرکات موزون و دسته جمعی دانشجویان و اجرای برنامه هایی خلاف شأن محیط دانشگاه نظیر اجرای چالش مانکن بود.

اما چند نکته و چند سوال راجع به این اتفاق مطرح می شود که لازم است مسئولان دانشگاه نسبت به آن پاسخگو باشند؛

1- برگزاری این گونه مراسم ها با محیط مقدس دانشگاه که بناست محلی برای تربیت جوانانی دغدغه مند و دارای احساس مسئولیت نسبت به وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه و اطراف خود باشند هیچ گونه سنخیتی ندارد و مسئولان و مدیران دانشگاه باید در خصوص برگزاری مراسم های این چنینی پاسخگو باشند!

2- واضح است این جشن با مجوز مسئولان فرهنگی دانشگاه و البته با نظارت و حضور مسئولان انتظامی دانشگاه برگزار شده است. حال این سوال مطرح می شود مسئولان فرهنگی دانشگاهی که رسالت آن توسعه هنر اصیل برگرفته از فطرت پاک انسانی است طبق چه دیدگاه و نگرشی اجازه برگزاری چنین مراسمی با این کیفیت را داده اند و از طرفی مسئولان انتظامی دانشگاه که وظیفه نظارت بر عملکرد دانشجویان در محیط دانشگاه را دارند با چه مجوزی هیچ واکنشی نسبت به این برنامه نشان نداده اند؟

3- آن چه در اثر برگزاری این گونه مراسم ها لطمه می بیند هویت و شأن دانشگاه در افکار عمومی است؛ دانشگاهی که بنا بوده محل رشد علمی، فکری و فرهنگی دانشجویان باشد و جامعه را به سمت و سوی صحیح هدایت کند وقتی خودش در اثر نگاه نادرست مسئولان فرهنگی برنامه ریزش دچار چنین مسائلی شود و از مسیر صحیح خارج شود چه جایگاهی در بین اذهان عمومی پیدا می کند؟ خانواده ای که قرار است فرزند معصوم خود را به محیط دانشگاه بفرستد تا قسمت مهمی از عمر خود را در آن محیط زندگی و کسب علم و معرفت کند و نگران آینده فرزندش است به چه چیزی می تواند اطمینان کند؟

4- طبق گفته شهید بهشتی «دانشجو موذن جامعه است که اگر خواب بماند نماز جامعه قضا می شود» حال این سوال مطرح می شود بر چه اساسی مسئولان دانشگاه هنر در فضای مقدس جمهوری اسلامی محیط آکادمیک دانشگاه را در معرض آسیب های فرهنگی قرار می دهند؟ آیا دانشجویی که در این محیط تربیت می شود دیگر موذن جامعه خواهد بود؟

5- در حالی که طبق فرموده رهبر انقلاب موضوع ترویج موسیقی در دانشگاه‌ها باید جدی تلقی شود و نباید اجازه ترویج بی اساس موسیقی در دانشگاه را داد مسئولان فرهنگی دانشگاه بر اساس کدام راهبرد فرهنگی مجوز برگزاری این برنامه را صادر کرده اند؟

6- مگر نه اینکه اقدامات فرهنگی وزارت علوم در دانشگاه ها باید در جهت ایجاد نگرش مطالبه گرانه و احساس مسئولیت در برابر مشکلات جامعه در دانشجویان باشد؛ آیا برگزاری این گونه برنامه ها چیزی جز در راستای دور کردن دانشگاه و دانشجویان از فضای علمی و نگاه مطالبه گرانه دانشجویان و سرگرم کردن آنها با مسائل فرعی است؟

7- بدیهی است این موضوع شامل همه دانشجویان دانشگاه هنر نمی شود؛ چرا که قشر دانشجو قشری متعهد و دغدغه مند است ولیکن عده معدودی از دانشجویان در اثر فضای ایجاد شده توسط مسئولان این دانشگاه به اسم فضای جشن و شادی، در چنین فضایی قرار گرفته اند که لازم است مسئولان فرهنگی نگرش خود را نسبت به مفهوم شادی و نشاط اصلاح کنند و محتوای شادی بخش را به صورت صحیح تری برای محیط دانشگاه تعریف کنند.

8- از آن جایی که برگزاری این گونه برنامه ها صریحا خلاف آیین نامه های وزارت علوم و دانشگاه های تابعه است و بر اساس این آیین نامه ها، اعطای مجوز به این نوع برنامه ها تخلف محسوب می شود لازم است رئیس و مسئولان فرهنگی دانشگاه هنر اصفهان توضیحات لازم در خصوص چرایی برگزاری این برنامه را ارائه دهند و جامعه دغدغه مند دانشگاهی را در خصوص عدم تکرار چنین حواشی خلاف شأن دانشگاه اطمینان بخشند.

photo_2016-12-24_02-25-56 photo_2016-12-24_02-26-03 photo_2016-12-24_02-26-09

 

انتهای پیام/ صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.