شاهین پرس

اختلاف در اردوگاه اصلاح طلبان اصفهان نمایان شد/ فعال اصلاح طلب: پایه‌های اصلاحات در اصفهان سست شده است

کدخبر: 71227
۱ دی ۱۳۹۵ در ساعت ۵:۱۵ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس،  با هر چه نزدیک تر شدن به ایام سه انتخابات مهم ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس و شوراهای شهر در اردیبهشت سال 96، تلاش های اصلاح طلبان در شهرهای مختلف برای ایفای نقش و حضور در عرصه انتخابات با مشکلات گوناگون روبرو شده است.

در استان اصفهان نیز طبق قراین و شواهد موجود، اصلاح طلبان وضعیت چندان مناسبی ندارند و سرگرم اختلافات درونی خود هستند؛ اگر چه در برهه های گوناگون اختلافاتی بین گروه های مختلف طیف اصلاح طلبی وجود داشته و معمولا با پادرمیانی های بزرگان اجازه بروز وظهور آن در بین افکار عمومی داده نمی شد، اما این روزها اظهار نظرها و رفت و آمدها نشان از بالا گرفتن شعله های اختلاف در بین اقشار و گروه های مختلف اصلاح طلبی اصفهان و نمایان شدن آن در افکار عمومی و رسانه ها دارد و این موضوع به حدی مشهود است که دیگر رسانه ها نیز به آن پرداخته اند.

یکی از رسانه های اصفهان به نقل از تیتر شهر با اشاره به بروز اختلافات بین اصلاح طلبان بعد از تشکیل شورای سیاست گذاری اصلاحات برای انتخابات سال 96 نوشت: نیروهای قدیمی و کارکشته اصلاح طلب حاضر به پذیرش جوانانی که طی سال های اخیر برای تثبیت پایگاه اجتماعی این جریان در شهرستان ها تلاش کرده بودند، نیستند.

این رسانه با اشاره به نامه نگاری ها و موضع گیری های اخیر سران اصلاح طلب شهر اصفهان در سطح رسانه ها و شبکه های اجتماعی و بروز این اختلافات در سطح جامعه معتقد است برخی سهم خواهی ها و نیز حذف و اضافه ها با تشکیل شورای سیاست گذاری باعث شد تا برخی از اعضا در میانه راه قاعده بازی برای حفظ وحدت در انظار عمومی را بر هم زده و درصدد سهم خواهی از تشکیلات برآیند.

یک فعال اصلاح طلب: اصلاح طلبان نمی توانند آنچنان که باید و شاید با مردم ارتباط برقرار کنند

همزمان با این وقایع، یک فعال سیاسی اصلاح طلب اصفهان در گفتگوی صریح با ایلنا ضمن اشاره به ضعف های موجود در ساختار و تشکیلات اصلاح طلبان اصفهان و انتقاد به عملکرد بزرگان اصلاح طلب گفت: عملا ارتباط کسانی که رهبری جبهه اصلاحات را در این استان (اصفهان) در دست دارند با مردم استان قطع است.

حسین یزدی در ادامه انتقاد خود به عدم ارتباط اصلاح طلبان با مردم تصریح کرد: صرف آنکه ما یک لیستی منتشر کنیم و نام چند حزب مطرح کشوری را ذیل آن بگذاریم و از نام … (رئیس دولت اصلاحات) هم استفاده کنیم درست نیست. مردم باید پای صحبت این افراد بنشینند با آن‌ها صحبت کنند ، یاداشت‌های آن‌ها را بخوانند و سپس این افراد که مورد اعتماد مردم هستند و با آن‌ها ارتباط برقرار کرده‌اند می‌توانند نامزد انتخاباتی معرفی کنند.

اگر چه این اصلاح طلب در ابتدای مصاحبه خود ادعا می کند «مردم اصفهان چه در گذشته و چه در انتخابات اخیر مجلس تا آنجا که شد و نامزدهای اصلاح طلب معرفی شده بودند، نشان دادند حامی اصلاحات هستند. اکثریت این مردم مانند همه کلان شهرها خواسته اصلاح طلبی و دموکراسی خواهی دارد»، اما در ادامه اظهارات خود در بیانی متناقض، بر این مطلب که «اصلاحات مقبولیت و بدنه مردمی ندارد» صحه گذاشت و گفت: الان برای هر مراسمی که در اصفهان از سوی اصلاح طلبان برگزار می شود، ما شاهد آن هستیم هیچ تبلیغات شهری برای آن انجام نمی شود و تنها خود بدنه اصلاحات ممکن است در آن شرکت کند.

این عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان که سابقه بازداشت شدن به دلیل اتهامات امنیتی در سال 94 هم در کارنامه اش ثبت شده در انتقاد به هم گروهی های خود ادامه داد: احزاب (اصلاح طلب) هم که می خواهند دفاتر استانی بزنند معمولا به همین افراد محدود (اصلاح طلبان سرشناس تهران) مراجعه می کنند و این افراد هم به جای گسترش احزاب ، عضو گیری ، برگزاری کلاس های آموزشی و جلسات عمومی و ارتباط با مردم شاهد آن هستیم که تنها یک مجوزی می شود که عده‌ای در جلسات شورای هماهنگی استان شرکت کنند و شاید از این همه حزب عضو شورای هماهنگی یک و یا دو حزب به طور جدی فعال هستند و بقیه تنها یک نام هستند.

یزدی در پایان اقرار می کند که «پایه‌های اصلاحات در اصفهان سست شده و نمی توانند آنچنان که باید و شاید با مردم ارتباط دو سویه برقرار کنند.»

عارف برای پادرمیانی به اصفهان آمد

اما سفر یک روزه رئیس فراکسیون امید به اصفهان در روز 17 ربیع الاول (27 آذر) و برگزاری جلسات متعدد با طیف های اصلاح طلب استان و بیان موضوعات انتخابی حکایت از آن دارد که عارف برای پادرمیانی و حل اختلاف بین اصلاح طلبان اصفهان به این استان عزیمت کرده است.

محمد رضا عارف در جلسه شورای مرکزی بنیاد امید ایرانیان استان اصفهان خطاب به اعضای این شورا گفت: به استان ها توصیه می کنم حتما به نظرات جوانان اهمیت داده و به آنها برای حفظ وحدت بهای لازم داده شود.

وی تصریح کرد: هدف ما در بنیاد امید ایرانیان حفظ سرمایه ارزشمند در اختیار اصلاح طلبان و تلاش در جهت انتقال تجربیات مدیریتی در دوران های مختلف به جوانان است.

عارف همچنین پیشنهاد سهم 30 درصدی زنان و 30 درصدی جوانان در لیست های انتخاباتی اصلاح طلبان برای انتخابات شوراها را مطرح کرده است؛ پیشنهادی که اوج اختلافات در بین احزاب اصلاح طلب در استان ها را محرز کرد و نشان داد، همان مسئله ای که ماه ها در رسانه ها مورد بحث بود و حکایت از اختلاف بین نیروهای قدیمی و نیرو های جدید داشت چندان هم بی دلیل نیست.

اما سوالی که باقی می ماند این است که چرا با وجود برگزاری کنگره نکوداشت آیت الله مظاهری درست دو روز قبل از سفر عارف به اصفهان، این نماینده اصلاح طلب ترجیح نداد همزمان با برگزاری این کنگره به اصفهان بیاید تا در این مراسم هم حضور داشته باشد؟!

اگر چه پاسخ این سوال را باید خود عارف یا حداقل هم جناحی هایش بدهند اما به نظر می رسد عدم رضایت اصلاح طلبان اصفهان از عملکرد استاندار در چینش فرماندار ها از طرفی و نقش آیت الله مظاهری در ابقای زرگرپور بر مسند استانداری (بر خلاف میل اصلاح طلبان) از طرف دیگر باعث شد عارف ترجیح دهد در یک روز تعطیل و خلوت به اصفهان سفر کند!

انتهای پیام/ صاحب نیوز